Wednesday, June 3, 2009

Terlepas pandang

Slow sungguh rasanya flow cerita acik minggu ni... ni baru nak cerita hari ahad nya kisah... gi walimatul urus sepupu kat Kepong, Selangor...layan gambar je lahh...arini kepala sakit sangat...sib bukan migrain...tpi tk tau kenapa sakit...masuk angin kuar asap gaknya..

Pasangan mempelai yang diraikan.... maaflah...tk gi jumpa pun perantin ni..

Jangan ingat orang tua tk reti main sms tau... (saper nk bekenalan dengan pak sedara acik ni sila bagi nama...)

Haa.....jangan ambik gambar kamii..

Ituler ringkasan majlis hari perkahwinan sepupu acik tu...gambar ada banyak...tpi malas la..
Acik still tk baper nak sihat....nak edit smua gambo2 tuh...maleh arr...
Memandangkan tk dak citer....takat ni jer la...kang klu aku citer...pi mrapu mana tah citer tu nanti..hehe..
Yang penting nak habaq, cek pi Kepong, drive sendiri...tk sesat nooo..wakakaka...tpi tak tau baper kali pusin baru jumpak jalan nk masuk ke Taman Ehsan tuh... masa pi, ada ko pilot...
Masa balik sensorang.... dan berjaya melawan fobia melalui KL itu....uwaaaaaaahh..rsa vangger tau acikkk...
Masa kat majlis tu, acik jumpa sorang pak sedara ni.... dulu bukanla maen macho nyer... tapi sekarang.... macho gak.... tpi dia telah disahkan bunting gajah......tk banak2....acik blurr..
*Pesal la ong laki dan pomfuan klu dah kawin pewot boroi sesgt......sib baek acik tak boroi.... muahahah....

ada satu citer lagi... acik dengau citer, tuan rumah telepas pandang satu kuarge VIP..... aramakkkk...!!!

apa agaknya reaksi ngkorang kalu ngkorang jadi VIP...tpi org tk prasan...lalu terbiarlah ngkorang di majlis itu, seperti rakyat jelata yg lelain gak....? Adeiiiiihhh...mesti agaknya kuarge tu tk mo mai dah jemputan orang tu lagi.. (sib tu anak last pakcik aku..!)

Tak per lah...kita bayangkan kita lah tuan rumah yg tk prasan itu.... apa agaknya yg kita akan rasa...uwaaaaaaaaaaaahhh ....kesal tk syudahhhhh...dapat pulak VIP yg amat menjaga imej diorg....

Moral of the story;

Yg berkaitan dengan cerita.... kenali sedara mara anda...

Yang tk berkaitan dengan cerita....

Kenali lah diri anda sendiri....

kenali lah apa yang patut kita dahulukan dalam hidup kita ini...

kenali lah siapakah sebenarnya yang perlu kita hormati dalam hidup kita...

kenali lah Allah dan Rasul....kesali lah sekiranya kita alpa untuk takut pada Allah dan mentaati RasulNya.

13 comments:

Cik Pah said...

pasal tuh skang nih. keluarga pengantin dok setempat jer.. ada meja khas tuh diorang.. so.. tetamu yg datang takkan terlepas pandang dan juga terlepas salam kaut.. huhuhu...

lama tak jenguk rumah acik nih.. sori ek..

kakpah said...

hehe pokcik tu dah bunting berapa tahun tu. Kombar ko.

tentang vip tu... ala dio pun manusio gak. Jatuh stended ko kalau orang tak kona. Relek ar.

Kakpah kalau poi konduri pun orang buek tak tau gak. Kakpah pun vip gak. Very invinsible person wakaka...(Weh.. todonga kek faris uwan e togolak kuek-kuek kang buek malu yo)

INNA AB said...

hai..acik..akak dah rsa...uwahhhh......nk nangis sekali lgi arr..alkisahnye..adik akak ni nikah ngan org cheras.kami org jauh jd yg wakil adik(adik laki ye)..akak.mak,kakak kt rwang n dua lg adik..pengtin lelaki p dlu..pasai depa nk solek.(org laki kene dandan gak wei..)dh lah sesat beberapa jam nk cri dewn kt cheras 2..dh smpai org salam kt pntu msk je..lps 2 pndai2 cri meje.tunggu dkt setgh jm lbh gak..org smua mkn dh kol 3 ptg..sorng pon x mai sruh mkn..akak memang nangis giller.kat stu gak..(snsitif lak hri 2).ajak mak blk..kecik hati,geram,marah,x dperdulikan..mcm2...uwa..uwa...
last skali kluar dok belakg dewan..nangis gi...last adik mai pujuk...ya..allah..last skali naik gak menepung twar kt pentas..tp mata dah jd biji saga..nape jd mcm 2??

lupekanje said...

salam cik Pah..
ha ah...mang slamat la klu centu..tk pun keluarga perantin mesti berkenal2 dulu...idak le klu jumpa masa majlis tu, wat tatau je..



kakpah..
bunting 20 tawon dah...tk gak beranak2....kombar la gaknya kak...ehhehe
hati sonang tuh kak..
kito bulih kakpah..tpi ado owang tk bulih...huhu..
ha...fariss..suh uwan kau golak kalu, tutup mulut..kang jatuh gigi palesu uwan kau...muahahah...ooopss.

lupekanje said...

inna ab,
pilu gak donga kisah akak tuh... ni bukan kes VIP...tpi kes org sobolah...
ado ko tk dipedulik an...tak patuttt...tak pattuuutt...
camno tuan rumah tk tau lak...agak eh sobab tk dtg dongan perantin...sobab tu diorg make dont knw tuh...
acik ni salu org buek tk pedulik...sobab pakai tk lawa...dtg2 yo teruih cari port nak amek makanan...
lagi satu, ponek omak perantin kaut tgn acik..tisu lap poluh yo ado..muahahah..

lyn said...

rindu rasanya nak jumpa ngan ustaz najib

Led said...

org tua2 skg dah advance. tu yg leh idup lama tu. sebab dah tau baca internet.

lupekanje said...

lyn,
ooo..rindu ustaz najib je ye...ustaz ikmal tk windu ke...hehhe..
Tunggu result pekse dulu...


Led,
salam Led... org tua akan datang lebih advance lagi..klu org tua skrg pun blh ada blog sendiri....tunggu dan lihat akan datang pulak okeh..hehe..

zino said...

pakcik zaman sekarang hehe

INNA AB said...

depa wat knduri 2 beradik acik..kami bkn org vip kot..kalu vip..tentu mkn pon tlg serve..uwa..uwa..

Mas said...

wah...baru ni ari dapat baca blog acik...semalam tenet poblem. Alah...vip tu cuma gelaran jer. Di sisi Allah sume manusia adalah sama. Maleh lah nak jemput vip...banyak protokol.

lupekanje said...

zino,
pakcik jaman skrg knapa? boroi? hahah...smua naek keter tesanda jer kan...tu yg copek boroi..agaknye la...


inna ab,
tulah..sbb bukan VIP...sdgkan VIP pun klu tk do body guard ikut, org tk pasan gak..hehe..
eh....org sebolah perantin tu kiro vip apo...



mas,
betul, hanya gelaran...
tpi dik gelaran tu lah VIP rsa depa patut dpt lebih penghormatan..
klu VIP sempoi best...cam MB NS..sempoi je..

dizz said...

ala cennnnnn

terlepas manyak cerita kteh ni... adoiii jenuh nak baca, pat tahun tak habis.. apa2 pun kemerapaun cen cukup menghiburkan, cayalah kwn aku sorang ni, rindu pulak kat dia hahaha.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-