Sempurna dengan akal yang ada pada kita. Akal untuk memilih apa yang baik, apa yang tidak. Memilih yang selamat, atau yang tidak selamat. Membuat keputusan atas segala yang patut diputuskan.
Acik nk luah apa yang dirasa dari apa yang dilihat..pandangan acik tentang mereka yang membuat perubahan pada wajah terutamanya, acik lihat.... keadaan mereka bukan semakin baik...atau semakin cantik.... tapi..kenapa masih ramai buat perubahan?
Contoh paling ketara, Mike Jeksen.. sebab nak putih...sebab nak mancung hidung dan yg sewaktu dengannya...melalui banyak pembedahan.... hinggakan..apa da jadiiiii???
Duit berbillion habis.. untuk pembedahan. Untuk merawat sakit kesan dari pembedahan demi pembedahan itu... Berbaloi kah?
Sedangkan dulu, beliau adalah seorang budak hitam hidung kembang (idakla kembangpun..sama je cam idun acik..) yang comel.... lagi comel kalu senyum walopun hanya nampak gigi je.. (idakler itam sangatpun dia dulunyer...)
Ada orang buat pembedahan untuk hilangkan kedutan pada kulit. Hasilnya apa??? Penyakit barah dan lelain. Dah la tegang dan kaku semacam. Cantik ke? Bila bercakap, mulutpun macam tk blh nak bukak. Hilang manisnya. Sedangkan keadaan sebelumnya adalah jauh lebih baik...walopun kendur...walopun berkedut. .. sikit je pun kedutnya... senornya, terlalu takut untuk kelihatan tua...atau tk puas hati dengan keadaan di wajah yang telah Tuhan berikan... maka dihabiskan duit dalam jumlah yang bukan sedikit, untuk memuaskan hati...
Kenapa takut dan rasa malu dengan kedut...rasa malu untuk lihatkan usia telah semakin lanjut?? Mahu hidup berapa lama lagi di dunia ini dengan kecantikan yang ada? Ke mana haluan kita selepas ini? Adakah difikirkan semua itu? Kalu habiskan duit untuk membuat pahala, bersedekah, bantu mangsa bencana...kan lagi bagus....klu ikhlas, maka jadilah bekalan di Sana kelak.
Acik: Rindukan wajah mereka yg dulu... manis dan menawan jua.
Muka MJ tu dah tak serupa manusia dah.. mengubah ciptaan Alalh begitulah akhirnya
ReplyDeleteSALAM ACIK..
ReplyDeletesib baik saya natural beauty.hehe
acik..teruja nak komen pasal hi-tea acik tu.budak2 penari dr mas tu budak opis lama saya..hari2 duk berlatih menari kat opis kami ni,
tak sangka ada show utk opis acik.
alahai...keciknya dunia
takut tengok muka mj...muka acik gak menawan.
ReplyDeletesya,
ReplyDeletegitu lah kan. Diuji dgn kemewahan..tak tau nk buat apa gaknya dgn duit yg bekepuk tu.
Irfa,
ha..tu lah, acik tingat je kat irfa masa kat hi tea tu..kot2 la ada sama..tk sangka lak irfa kenal diorg...MAS tu yg luas...sib baek tk kutuk lebih kt blog...hehe.
But..they r fantastic..
Yg fomfuan elok ramping eeh...yg laki tu naper boroi..hehe..
Mas,
muka acik menawan? memang la...klu jumpa skali je...pehtu misti org tk nak jumpa dah...kannn.
hai...betoila...yg mna ubah ciptaan allah ni bkn semkin cntk.Bertmbh pelik ada...x sesuai langsung.
ReplyDeleteartis kat msia spt rafidah rafik(hrp maaf kalu slp)...pipi dia tembum pelik je...rsanye bkn ori kan?
rupa tak kekal lamo cik.. klu muka lawa tapi hati jahat.. takleh gak cik.. tapi kalau muka cantik.. hati cantik wahh itu lagik best ;)
ReplyDeleteItu la... kalau buleh kita tak nak kesah pun kulit kedut ke tidak...
ReplyDeleteKalau kita dok lam utan, ok kot ?
Hahaha...
salam..salam.. apo koba. kpah dah balik dah cik. nak maghrib tadi sampai. Osah ghindu e kek laptop kpah ni ha.
ReplyDeleteApo chito... oo cito MJ. kpah memang tak goma nengok muko e. Macam pontianak. Cantik lai yang itam tu. Eh.. dio kan dah masuk islam kan. Mikail ko apo ko namo e.
Muko bokodut? la.. dah lumrah lah. Nak buek camno.
inna AB..
ReplyDeletepembedahan untuk cantik..atau guna botox atau apa sklipun kaedah perubatan yg dilakukan utk kecantikan..yg menjadikan wajah tambah tidak menarik...sesia kan..!
iina,
yer...yg penting, hati cantik dan berusaha untuk terus mencantikkan hati...agar menjadi hati yang dekat dengan Allah.
Jeen,
Dalam hutan? Maksudnya?
Kpah,
uwaaaaaaaaaaah...windu kat akak..selamat udah smua ye? Alhamdulillah..kpah muko blm kedut kan..kata si Mas, kpah still anggun...(puji nih...:) )
salam acik..
ReplyDeletebetul cik.. rupa cantik ker buruk ker.. itu yg terbaik ciptaan Allah kepada kita... dan ciptaan-Nya bersebab dan bermusababnya...
cuma manusia sering nak lebih tanpa sedar bahana dan akibatnya..
semoga kita semua sentiasa ingat-mengingati dan menginsafi...
kedutlah rugged
ReplyDeletekhannnn Cen khannnnnn ..
ekekekee...apo ko buek nyelongkar blog den ni ha..??? heheh..
ReplyDeleteden dah bokodut gaks..tpi redho...da sampai msanya utk menikmati kekedutan ini puler...