Monday, June 15, 2009

Apa kata hati

Mata Hati (Lirik Nasyid)

Pandangan mata selalu menipu Pandangan akal selalu tersalah Pandangan nafsu selalu melulu Pandangan hati itu yang hakiki Kalau hati itu bersih

Hati kalau terlalu bersih Pandangannya kan menembusi hijab Hati jika sudah bersih Firasatnya tepat kehendak Allah Tapi hati bila dikotori Bisikannya bukan lagi kebenaran

Hati tempat jatuhnya pandangan Allah Jasad lahir tumpuan manusia Utamakanlah pandangan Allah Daripada pandangan manusia

Untuk renungan diri sendiri....yg selalu mendapat bisikan hati yang tak betul... biarlah di senin yang blues ini....acik menjiwangkan diri...

8 comments:

INNA AB said...

awai acik berjiwang...nk ambk mood n semangat baru ek...sya ni...rsa tenang sgt pg ni...setelah 2 minggu dok pot pet pot pet....he..he..he..

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

aku hadam lirik ni..
yg aku faham la,..ikut hati mati, ikut rasa binasa..

Mas said...

DALAM MAKSUD LIRIK NIH...are u ok acik?

kuIna LadyInRed said...

ohhh acik pandangan mata sy terhadp acik x prnh menipu...

iina said...

cik.. senin nie hujan pulak.. mendong yo den raso2.. mood pun blues purple pink orange semuo ado nieh

lupekanje said...

salam inna ab,
pepagi senin kener pikir menda2 yg boley motivet diri...tak gitu..hehe



cikgooden,
ikut hati mati... sebab hati yg dia dok ikut tu, hati jenis gred rendah... sbb tu mati... MATI?? tu pun kalu dah ajal dia...betui dak??

lupekanje said...

Masnurin,
lirik lagu ni memang mendalam ertinya.
But I'm ok...tk dak apa2...cam biasa la...morning pray tu..kann..


kuina,
biler nya hang pandang acik?? takat kat Kangaq aritu...tk cukup...hahha.. bila lagi kita nak jumpa?


iina,
mood pun blues purple pink orange? tak dapek den bayangkan...
kat sini pun kerap mendung dah...ehhhh...bukan mendung...jerebuuu...
hujan turun gak. kira idak ler kering kontang muka bumi Mesia tercenta ni .... balik copek!!

kakpah said...

pandangan kakpah bopinau nengok jantung tu.
Okay cik, tak dapek nak jongok umah acik ompek hari. Mano ado maso nak main tenet wo...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-