Monday, June 8, 2009

Monday blues

Salam buat semua. Hari ini masa terlalu padat buatku. Sehingga ku rasakan terhimpit dihimpit2nya. Pulang ke rumah, barulah lega. Terkenang kisah semalam.... kerja seharian suntuk..lebih dari waktu kerja biasa... (macam ye je..tp tk ler..) .. Aku di Pejabat sehingga pukul 5 petang.... namun sempat jua aku merayau di Alamanda. Bukan merayau menjadi kutu rayau. Tetapi merayau mencari di mana ada jual charger henpon buruk acik ni. Kenapa kener beli charger? Sebab charger acik tetinggal kat kampung.... Jadi, sblm jangka hayat betrinya sampai ke penghujung, baek la acik cari ganti segera. Akhirnya berjumpa, di kedai telephone berhampiran dengan TGC...panggung wayang. Malam, aku berenang2 ke tepian dengan sya... dah lama kami tk berenang... Memula tu, aku ingatkan hari nak ujan. Hati ku berbelah bagi..nak pegi ke tk ..nak pergi ke tak... Lelama aku tawakal je...pegi ke pool itu. Dan ku cari di mana gerangannya sya...tpi tidak kelihatan. Lelama acik nampak sorang budak yang iras2 si Arep...anak sya...lalu aku menghanyutkan diri ke aras mereka... YAAAAAAAAAA...betul..itu sya... Sya dah nak naik bersalin pakaian...sbb bosan..orang ramai...acik ni tk nampak2 gak.. Lalu acik suh dia masuk smua dalam air... lalu kami main tepuk2 air bersama seperti kanak2 riang yang lain... Letih...si sya bawak acik buat beberapa lap yang non stop....rsa nak tcabut kaki acik...

Hari ni pun ada kawan ajak pi berenang, tpi acik koba..acik nak rehat...letih...hehhehe

Sekian.

13 comments:

  1. nasib baik jumpa charger.. kalau tak jumpa kena lah beli HP baru hehe

    ReplyDelete
  2. salam singgah.. tumpang baca :)

    ReplyDelete
  3. cik, kakpah tak pandai boronang. Nak bolaja dah tuo. Baru kelepek kelepek sikit dah ponek kang. Best kan boronang ni. Anak kpah bolaja kek alamanda gak.

    ReplyDelete
  4. wah-wah aunty berenang renang ngan kak sya seronoknyerr...

    ReplyDelete
  5. Weh kak... behnyer berenang. Saya kalau jatuh lam air, tenggelam la...

    Rugi saya tak tunggu sampai petang. Kalau tak, leh join berenang sekali dengan kak cen dan kak sya. Tingin nak jumpa ngan kak sya.

    Kak, saya dok UPNM now.

    ReplyDelete
  6. zino..
    oohh tidak..slagi blh guna henpon ni...acik tkkan mikir boli lain..huu...
    sib la charger henpon jenis lama ni masih ada jual kan..klu tk, tk baloi balik smula kampung gi amek charger je.

    watie,
    salam...tima kasih sudi singgah...

    ReplyDelete
  7. kakpah..
    meh ler join, borondam yo cam badak pun tk po..wakakakaaa..


    kopisuam,
    best tau brenang...
    kau ni kan KS...sya kau panggey kak...acik ni kau panggey aunty.....uwaaaaaaaahhh..tk rela aiii...(rasa tua sgt dah ni..)

    sya....dendiam!!!
    hehhe..


    Jeen,
    brenangnya kemarin....malam ni rsa cam nk gi lagi...amacam??? nak join? ada berani??? hehhe

    ReplyDelete
  8. ko letihkes kerja lebih ke.. kes ko gi berenang

    ReplyDelete
  9. shifu,
    letih keje..pehtu letih brenang...ingatkan brenang blh ilang kan letih keje..
    ye..tpi kejap je...heheh
    buat apapun letih...
    tdopun letih kan....

    ReplyDelete
  10. Salam...
    Salam....



    Ku ingin tumpang beraksi di gelanggang selalu-selalu..


    apakan daya...





    Line tumpang orang ni...


    curi-curi...


    Broadband ckLah hancur...anak bawa pergi kem...

    ReplyDelete
  11. salam dan salam ckLah..

    curi-curi ? tabaek curi..dahla 2 kali curi tuh...heheh..

    nnt gi ganti blue cube baru....blogger tegar mana blh tk dpt online lelama..nnt ramai yg meraung2 panggil.

    ReplyDelete
  12. Achik sya naik tu sbb terkejut ngan hentaman air dan ombak dr org nuuu yg buat terjun tirok.. aiyo yo

    ReplyDelete
  13. sya,
    those teletubbies...wakakaaa..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-