Monday, June 8, 2009
Monday blues
Salam buat semua.
Hari ini masa terlalu padat buatku. Sehingga ku rasakan terhimpit dihimpit2nya.
Pulang ke rumah, barulah lega.
Terkenang kisah semalam.... kerja seharian suntuk..lebih dari waktu kerja biasa... (macam ye je..tp tk ler..) .. Aku di Pejabat sehingga pukul 5 petang.... namun sempat jua aku merayau di Alamanda.
Bukan merayau menjadi kutu rayau. Tetapi merayau mencari di mana ada jual charger henpon buruk acik ni. Kenapa kener beli charger? Sebab charger acik tetinggal kat kampung.... Jadi, sblm jangka hayat betrinya sampai ke penghujung, baek la acik cari ganti segera.
Akhirnya berjumpa, di kedai telephone berhampiran dengan TGC...panggung wayang.
Malam, aku berenang2 ke tepian dengan sya... dah lama kami tk berenang...
Memula tu, aku ingatkan hari nak ujan. Hati ku berbelah bagi..nak pegi ke tk ..nak pergi ke tak...
Lelama aku tawakal je...pegi ke pool itu. Dan ku cari di mana gerangannya sya...tpi tidak kelihatan. Lelama acik nampak sorang budak yang iras2 si Arep...anak sya...lalu aku menghanyutkan diri ke aras mereka... YAAAAAAAAAA...betul..itu sya... Sya dah nak naik bersalin pakaian...sbb bosan..orang ramai...acik ni tk nampak2 gak..
Lalu acik suh dia masuk smua dalam air... lalu kami main tepuk2 air bersama seperti kanak2 riang yang lain...
Letih...si sya bawak acik buat beberapa lap yang non stop....rsa nak tcabut kaki acik...
Hari ni pun ada kawan ajak pi berenang, tpi acik koba..acik nak rehat...letih...hehhehe
Sekian.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
nasib baik jumpa charger.. kalau tak jumpa kena lah beli HP baru hehe
ReplyDeletesalam singgah.. tumpang baca :)
ReplyDeletecik, kakpah tak pandai boronang. Nak bolaja dah tuo. Baru kelepek kelepek sikit dah ponek kang. Best kan boronang ni. Anak kpah bolaja kek alamanda gak.
ReplyDeletewah-wah aunty berenang renang ngan kak sya seronoknyerr...
ReplyDeleteWeh kak... behnyer berenang. Saya kalau jatuh lam air, tenggelam la...
ReplyDeleteRugi saya tak tunggu sampai petang. Kalau tak, leh join berenang sekali dengan kak cen dan kak sya. Tingin nak jumpa ngan kak sya.
Kak, saya dok UPNM now.
zino..
ReplyDeleteoohh tidak..slagi blh guna henpon ni...acik tkkan mikir boli lain..huu...
sib la charger henpon jenis lama ni masih ada jual kan..klu tk, tk baloi balik smula kampung gi amek charger je.
watie,
salam...tima kasih sudi singgah...
kakpah..
ReplyDeletemeh ler join, borondam yo cam badak pun tk po..wakakakaaa..
kopisuam,
best tau brenang...
kau ni kan KS...sya kau panggey kak...acik ni kau panggey aunty.....uwaaaaaaaahhh..tk rela aiii...(rasa tua sgt dah ni..)
sya....dendiam!!!
hehhe..
Jeen,
brenangnya kemarin....malam ni rsa cam nk gi lagi...amacam??? nak join? ada berani??? hehhe
ko letihkes kerja lebih ke.. kes ko gi berenang
ReplyDeleteshifu,
ReplyDeleteletih keje..pehtu letih brenang...ingatkan brenang blh ilang kan letih keje..
ye..tpi kejap je...heheh
buat apapun letih...
tdopun letih kan....
Salam...
ReplyDeleteSalam....
Ku ingin tumpang beraksi di gelanggang selalu-selalu..
apakan daya...
Line tumpang orang ni...
curi-curi...
Broadband ckLah hancur...anak bawa pergi kem...
salam dan salam ckLah..
ReplyDeletecuri-curi ? tabaek curi..dahla 2 kali curi tuh...heheh..
nnt gi ganti blue cube baru....blogger tegar mana blh tk dpt online lelama..nnt ramai yg meraung2 panggil.
Achik sya naik tu sbb terkejut ngan hentaman air dan ombak dr org nuuu yg buat terjun tirok.. aiyo yo
ReplyDeletesya,
ReplyDeletethose teletubbies...wakakaaa..