Sunday, March 1, 2009

Taman Rekreasi Tasik Melati, Perlis

Acik akan berkursus 4 hari selepas ni...jadi...dalam kesibukan ini, acik mcm biasa akan menschedule kan n3 kat sini, untuk mengelakkan kecendawanan blog. Ni hari acik jamu mata dengan gambar2 je...esok lusapun gambar...heheh..malas betulkan.. Pemandangan di Taman Rekreasi Tasik Melati, Perlis. Acik mang tk tahan tgk gambar camni...rasa taim tu gak nak mancing...tk pun nak lebur2 bernang...best nyer... Kalau ada sesaper yg ada rumah pondok kat tepi tasik camni...wakfkan la kat acik..blh acik duduk masa dah pencen sok-sok... acik suker.... acik boleh bayangkan, acik berzikir pepagi..pepetang dan memalam menyaksikan keindahan alam tu...pehtu sambil2 tu acik taruh umpan di joran, memancing ikan tenggiri...errr.. kat tasik ada ikan tenggiri ka... ataupun sambil berzikir, sambil acik melakarkan di kanvas yang suci murni...gambar permandangan indah ini.... (acik akan cuba lukis gambar tasik sampai jadik...sbb acik tk geti2 lagi lukis gambar air....huhu)..... ataupun...sambil acik berenang renang ke tepian dgn ikan2 yg ada dalam tasik ni...(anggap je lah acik ni ikan dugong besama ikan2 duyung yg lain...)...sonotnya...

8 comments:

Anonymous said...

Poi kursus lagi cik. Boring la

Boring kojo ni kan. Asek kojo yo. Hari-hari kojo tapi duit dapek sokali yo sobulan. Sibaik kpah kojo sondiri. Dapek morilek-rilekkan diri. (cik, kpah skang ni kat le meridien. honeymoon lai..)

acik goma mancing yo. kocik-kocik marin kpah goma ikut abah poi mancing. sodap yo main cacing. dapek ikan umangai.. sonot e. Dah tuo-tuo ni mancing gak. umpan e duit. bagi duo puluh inggit dapek ikan siakap sokilo.

cakap pasal ikan ni toringat amek masakan omak. omak goma masak ikan sungai dalam koli, aleh mo daun pisang. Pehtu dimasak e koring sampai kuah pokat. Kadang-kadang diubuh e daun pucuk gelugo sikit yang dihiris macam bungo rampai. Huwaaa.. ghindu kek omak....

kakpah said...

cik, komen kek ateh tu komen kpah tu. Tadi dah tulih-tulih ghupo e kpah pakai asben punyo id. ok. solamat mongolamun. (borangan la kau cik nak jadi dugong)

Tijah said...

hahaha. kpah amek 2 lot kosan eh yo?

cik, buek la umah kek loggeng cik. air sungai eh parek buku lali yo...tapi ok la tu kan.

lupekanje said...

kpah..
kali ni tk silap namo yo..kali ni kpah kot yg ngelamun...udah abang aji ee ado kat sobolah..
wahh...hanimunnnn...
acik suko gi kusus kak..tak kiro lah gaji kuar sekali ko...2 kali ko..tpi acik suker...rsa luas skit dunia nih..klu tk, sik dalam kotak opis tu je..lagi boring kak...tpi kusus kali ni dokek yo...kat KL..hehe..aper kes.
Tapi balik kusus ni kan kak..acik masuk musabaqah Al Quran..mana tau jadik johan...haha.

acik suko mancing..tpi tk do geng..sorang2 kalu, org kata nnt kener kidnep ngan penunggu laut ko, penunggu sg ko..ato penunggu kolam.. tapi acik jarang dpt ikan..ikan sontap yo..pehtu bilo acik sontap...ikan tu telopeh..tak geti menyontap la gamaknya..
mancing umpan duit...sonangla.. kpah ada tompek umpan ehh..hehe..

Gulai omak masak?? semalam acik dh gi makan yg omak masak..pehtu bawak balik pisang utk digoreng...kombung dah makan nih...klu kpah dokek, blh acik antarkan..tpi dah kpah gi hanimun lak...ekekkee.

Tijah..
apokojadah eh air sg paras buku lali....buek basuh kaki blh la...haha..habih tu, camno acik nak kuak2 bagai ???

Ungku Nor said...

acik nak poie mancing ajak sey laaa..hehehe

lupekanje said...

yer ungkunor..
tiba2 rsa rindu mencengkam jiwa pulak kat ungkunor...hehe

xiiinam said...

Apo den nak koba e?
Tiba-tiba rasa segan pulak nak masuk sini....
Errrr..ckLah tk reti cakap negori

lupekanje said...

cklah,
masuk yo sempadan negori, ckLah kono cakap nogori sok tau...hehhe

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-