Jari jemari acik hampir pulih...Alhamdulillah, berkat doa kkawan yang prihatin, idak le jari acik kener kerat...hehe..
dah boleh menaip laju semula dah...
semalam bengkak camni... mendenyut2...rasa nak demam.
Acik pegi klinik atas nasihat kenkawan. Dan doktor kata kener geget binatang bisa....ubat dah dimakan.
Arini masih bengkak..tapi kurang denyut...hanya jantungku yg berdenyut....
Tapi jantung berdenyut kencang bila zirah yang gagal dalam ujian memandu, ketika ujian parking... dan katanya untuk repeat, kener bayau RM150.
Pehtu si Mas bagitau, kata bayaran yg dikene kan senornya jauh kurangnya dari bayaran itu.
Ada tak antara kenkawan yang tau pasal ni untuk komfemkan, sebelum acik talipon sendiri si pengajar tu menanyakan bayaran apakah itu yang dikenakannya....
Kalau tak ada percanggahan maklumat, acik akur je lah...dah dia gagal dan itu adalah caj yg dikenakan untuk mengulang ujian tersebut.
Kalau bayaran itu tidak sepatutnya dikenakan, acik blh la bantah dan buat aduan apa yang patut nanti... (suka ngadu eekk...)
Bukan senang tau org susah cam acik nak dptkan RM150.... bukan macam main street racing kat Facebook tuh...kejap je dah bejota duit acik..hehe...alangkah..
ci, tu jari kelengkeng ko ibu jari ... hahaha...(mongilai...)
ReplyDeletekek ateh tu silo bacu 'cik' yo. Okap bona nak ngotuk keyboard k totinggal pulak.
ReplyDeleteBayaran 150 tu mungkin zira kono ambik beberapa hours lagi belaja momandu. Cubo la acik konfemkan boto-boto dongan kodai tu.
la... apo pulak bacu. Baco.
ReplyDeleteachik.. bg kita yg tak berduit ni 15.00 pun mahal tau
ReplyDeletesalam acik, singgah ziarah ya..
ReplyDeleteSetahu saya kalau gagal salah satu samada parking atau jlnraya, kene bayar rm100 jer.
Sebab saya dulu fail parking 3 kali..hehehehe
salam kpah..
ReplyDeleteni dah njangkit tijah nih...gilo lot komen...hahah..tak po kpah..den sukoo..
jari tu jari klengkeng okeh..jari acik yg runcing udah jadi bolat gitu..tpi Alhamdulillah..skrg dah meruncing smula..
sya,
betul tu...RM150 tu blh buat memcm..klu mang dah JPJ caj, mang tk leh nak elak la..
Sally,
tima kasih sbb singgah...di kala ramai yang lain tk dpt melepasi samseng2 yg menahan pejalanan blogger yg nak masuk ke sini...heheh..
ye..klu 100 tu ada ampun lgi..ni bru skali gagal...satu je lak tu...sampai 150, musykil acik ha...
acik tuh sapo gigit? diri sendiri ke? eloklah sapu apa yg ptut.. idak pun tuam ngan ais ke air panas ke.. ;)
ReplyDeleteishhh...takkan sampai begitu mahal?
ReplyDeletehah..tu ler nk tanya..kekalau org yg buat bisness driving school tau what is that payment for??..acik da tanya beberapa orang yang ada contact dgn JPJ, diorg kata yg JPJ caj cumer RM10 je...untuk sesatu ujian yg gagal.
ReplyDeleteiina,
ReplyDeletetatau la saper geget tu..mesti gigit sorok2 tuh...tk bgitau acik pun nak geget...tau2 da mengkak gitu...
Alhamdulillah da ok selom acik nk gi Flying fox nih..hehehe
Mcm mana nak berakit-rakit ke tepian ni achik kalo jari dah sakit?adakah achik kena naik rakit utk OKU?huhuhu
ReplyDeletemail Jr..
ReplyDeleteuuhh...MJ yee....
buley....MJ la kayoh...wakakaka..
Semalam dah nanyo kek cikgu den, kato eeh, kalu tak lulus nak kena tambah kelas..1 kelas rm50. Mungkin itu termasuk kelas le kot ampai jadi rm150. Tapi kalu zirah kantoi parking dio kono amik bukit dan 3 point turning lagi sekali gak, tiap bahagian kono bayar rm10 so ada 3 bahagian jadi kono rm30. Dan pastu insurans keto sobab guno keto skolah mandu jadi tambah RM15 yo. Jadi kalu sampai rm150...pastikan zirah kono masuk kelas lagi sekali baru worth it itu duit.
ReplyDeleteMas,
ReplyDeleteokeh...ader beberapa org kawan dah jelaskan gak..
kono lah acik kumpul gotah sogorap pasni nk bayar duit tuh...huhu..
thnk u dear.
chk jgn x check,kot ada 'kos terselindung'yg kena bayar
ReplyDeleteye irfa..sudah semestinya...acik bukan orang senang ....sebab tu kener check bebetul.
ReplyDeletesalam..dulu anak dara tu pun kena mengulang jugak ....pasal bawak tak berhati-hati..lupa pulak berapa bayarannnya..
ReplyDeletesalam kak ina,
ReplyDeletegopoh la gaknya...tk de skil lagi nak agak2 masa parking...dilentungnya tiang..
tak perla...klu da mmg banyak yg kener...bayau jer la...pasni dah tk de anak yg ngambek lesen dah...semua dah ada..tapi sorang je dibenarkan bawak keter umi dia...heheh..