Sunday, March 8, 2009

Kampungku Jauh di mato

Sabtu, acik balik kampung lagi. menunaikan tanggungjawab yang asik tertunggak je...
Memula acik kuarkan ni....
Pastu keluarkan pulak menate bawah ni...
Ha..tengokla semaknya kat umah mak acik ni...yang memaksa acik menyimbah peluh tanpa perlu pegi bejoging.. Hasilnya ................ni lah dia yg termampu dik tulang ompek korat acik ni ha... Pepetang sikit, acik mengoje kan ni plak... dah 2 minggu tk bebasuh. Hingga hasilnya dapek gini.... jadik la....sep gk sikit duit acik, blh simpan poie Mokah... aaminn.
Tampi, maso dlm pejalanan balik ke Ptrjya..... hari pun hujannnn.... maka keter tu balikla ke asal...!! Tapi idak le ralat macam hantar gi cuci kat kedai kan??? hahaha... Itulah...Tuhan balas sobab omak suh bemalam je kat kampung... tampi acik dogei yg amat....ondak gak balik.. sodih gak eh omak acik tuh.. Tak po lah omak ooii...bokal ayam goreng belado omak tu, sei makan seksikit sampai ompek ari ompek malam....bia lamo sikit tahan ehh.. (kan...jimat laie duit den..blh simpan gi Mokah ...) Sok sok...kalu rumput panjang laiee...omak sms lah yo... bodosup sei balik kampung. (sapo nak kursus mesin rumput dongan acik, copek mendaptar....satu eksesais yang sungguh efektif!!) Prinsip kojap...tapi korap tu... menyojukkan ati omak gakkan...kankan... dari tk balik langsung. Sekian adernyer.

11 comments:

  1. hayo la..osah becinto eh nak baco n3 acik ni. ni dapek baco mo komen pun dah bosa rahmat dah ni.

    org lain ado masaklah samo tak gek eh? ko sey yo???

    ReplyDelete
  2. Sampai hati buat senyap2 tak beritau ckLah dulu..
    Lain kali nak mesin rumput call ckLah....
    Mesin rumput umah ckLah sekali....




    Cayalah!!!!

    ReplyDelete
  3. jah..
    poblem lagi ke.? acik dah tukar template pun ader poblem lagik????? ponin acik ngko nih..

    cklah,
    ha..tu la..acik nak koba an smalam..tpi cklah tgh sibuk buat announcement je...haha..

    ReplyDelete
  4. huuu hebat aa kak chah-multipurpose =), amennn didoakan kakChah cepat2 dpt seru jadi tetamu rumahAllah mekah) nt...


    ps. erms klu sy klik kat comment still lai kua link poker kasino maa ntah, hehehe

    ReplyDelete
  5. thx ieqa for the doa..
    wahh..kasino..?? bia betul ni...
    okeh..nnt cuber carik solution..thx again...and again..

    ReplyDelete
  6. Acik..acik cuma kampung nan jauh di mata..
    saya nih..hari2 gumah jauh di mata cik..ahakss

    ReplyDelete
  7. rumah jauh ungkunor?...awat jadi lagu tu ..hehe
    cuti pegi mana???

    ReplyDelete
  8. jimat tewww cuci kete sendirikkk kannns.. hi acik salam maulidur rasul dr me dikejauhannns

    ReplyDelete
  9. Org cuti sampai Isnin, takkan Acik kena kojo kot hari Senin! Hari Senin pun boleh balik ke Putrajaya!

    ReplyDelete
  10. Org cuti sampai Isnin, takkan Acik kena kojo kot hari Senin! Hari Senin pun boleh balik ke Putrajaya!

    ReplyDelete
  11. en_me..
    salamsz gak kat en_me

    Myza,
    acik mang camni myza..acik selesa di rumah sendiri..
    bebas bak burung yg terbang....hehe

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...