Monday, March 2, 2009

Makan-makan di Perlis

Apa yang istimewa di Perlis? Makanan Laut yang fresh dan mudah diperolehi. Malam pertama kami di Perlis, kami makan di Kuala Perlis. Sebabnya, kami lapar ..sepatutnya kami kenyang, sebab menghadiri majlis perasmian Hari Bertemu Pelanggan pada malam itu. tapi oleh kerana kami lambat masuk dewan..ehh...bukan dewan. keliling siming pul..
maka tampak tiada lagi kekosongan tempat duduk.

Takkan kami nk duk juntai kaki kat tepi kolam tu kan.. majuk la ni... (JPN Perlis patut tau jumlah kehadiran malam itu...tk patut ada tetamu yang berdiri macam kami...ye ler..kami lambat pun sebab baru balik dari site tempat HBP tu diadakan, mengemas dan menghias booth kami...dah mereka lambat siapkan canopy tuh... (alasan...) tak pe..kami redha..ada hikmahnya..makanan yg disediakan biasa2 ajer..so kami tk rasa rugi sangat.. (pujuk ati..)

Sebab En. CC kami belanja makanan yang lebih spesel...ni baru trademark Perlis..!! Kelasss gitu. Ikan siakap bakar, Tomyam, sayur Kailan + sotong.. dannn POTAI BAKAR....!!! ha ngko...makan cam ong kebuloq..kosnyer tk baper mahal...kami berenam dalam seratus je.. (tu sekor ikan bakar yang di potong 2...) (gambar adalah hidangan malam ke3 kami)

Malam kedua, ...malam jer kan.. sebab kami di site dari 9 hingga 9.30 mlm...camner nak merayau siang... sambung..malam kedua.. kami makan char kue Tiaw spesel Tok Wi...kat Batu Dua.. Bukan kat kubur tau.. (Sg Dua ke..batu dua ye Mas..sila betulkan..)

Maaflah..kualiti gambar tk baper ok..ni pun stelah di edit..kasik terang..sbb acik guna Vidcam..tarak flash punya.. Tengok char kuey tiaw dia.. telur yang seakan 3 suku masak.. campur udang bebesau... 4-5 ekor..uwaaaahhh!!! jenuh acik kener jogging seploh round nak kasik clear kolestrol nih.

Makan tetap makan. Tu pun sedekahkan sesikit kat ahli lain.. En. CC jadik mangsa, sbb dia suka udang... Ha..tgk tu...dia sungguh2 makan... penuh pinggan dia dengan udang yang org sedekah..hehe..

Hari akhir, dalam perjalanan balik, kami konar gi Padang Besar.. mentara tunggu kedai di buka tu, kami jumpa ni kat warung dedekat tuh.. Pulut Udang, Pulut Kaya, Pulut..apa tah satu lagi.. Tapi acik tk makan.. diet ok..

Sebelum balik, kami singgah pula di rumah Natrah, yang mang kampung dia kat situ.. Emak dia duk jamu kami laksa Perlis.... fuuuuuhhh...acik makan tk hengat... Sib la ada pokcik ...ayah si Natrah tu..klu tk, mang tk malu punya mintak tambah lagi... (acik mang pmalu dan segan silu orangnya...) sooodapp laksa dia... tak sama dengan laksa kat Alamanda tuh...sebab ikannya fresh...memang sedap... balik rumah masih tebayang2... Sekian.

5 comments:

MasNurin said...

Btul..tempat tu nama batu 2.Laksa Perlis memang best cumo den yo tak makan. Makan spageti dan pasta. Wakakaka.Acik pemalu dan segan silu orangnya????? Uwahhhh jangan cayo ngan statmen ni. Camno ngan yang ini - acik sangat tertib orangnya.Hehehe kang acik sentap matik den.

dizz said...

wah baguihnya dia, kteh tak jumpa dia pun orait le tu... makan bukan main lagi, kalah org peghelih sendiri. eden minta ampun bebanyak.. cam kata cen takde jodoh buat kali ini, cam cen dolu2 lah takde jodoh dgn org peghelih kalau tidak makan laksa kola hari2 ahaks. eh cen balik kg su tak habaq kat dia.

kuIna Jentayutiara said...

sek bek tak dtng rmh sy klu tak sy jamu ayer sejuk aje...

kakpiah said...

pandai acik 'berdiet' yer.. kagom saya..
wakakaka!!!

lupekanje said...

Mas,
laksa tu fuuuhh...mabelless...masyaAllah..tk lawan spagetti doh...
sekali lagi diulang..acik memang pemalu...

kak teh...
Tak pe..lenkali, ada masa, kita jumpa gak..
iskk...syyyyyyhhh..dendiam...ceghita lama tuh..simpan dalam diari hati je...hahaha
sue?? Habaq dahhhh...tpi dia la ni duk sibuk ulang alik mlayan anak sulung yg masuk asrama...hehhehe

kuina,
air sejuk pun sodap gak apa ....janji air sejuk tu dari perghelih...heheh
errr..pelam kan ada....

Piahh...
itu lah diet bersistem namanya....haha

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-