Tuesday, March 3, 2009

Final story -Perlis5

Busan kan..asik citer Perlis jer...camla nak promot Perlis sangat.. ehh..mesti la promot..nanti saper nak gi jengok Masnurin dgn Kuina kat sana..heheh... Tu sib baek acik tkbuat 44 ms ..lagi la busan.















Gambar2 ini menceritakan kesibukan kami melayan pengunjung2 di booth BT. Ni masa MB Perlis datang.
 
























 Lepas perut kenyang, balik dari makan2 di Koler Perlis maupun di Kangaq, kami menyinggah kat Lounge Hotel yang terletak di laluan kami nak ke lif hotel.. rehat2 sat...dengar nyanyian minah ni. sambey acik duk tk putus asa mencuba nk guna kemudahan wifi utk menembusi akses internet. (mlm akhir baru berjaya pecahkan kod password administrator laptop tuh...cehh..tu pun nk block kan..) Acik bukan aper...klu dpt betenet tu, ilang sikit rasa letih... mengantuk tetap mengantuk..
















 Gambar sepanjang jalan Ke Padang Besar Bukit bukau yang cam dah dikikis dan di cabul kehormatannya... Bukit tu mesti ada namanya kan.. Hamparan ladang/bendang yang menghiasi perjalanan ini.  


























Sesaper yg pegi Padang Besar, mesti carik ni dulu...(kok ada la isinya..) kalau tk..tk ada ertinya ke Padang Besar... melainkan memang dah bawak sekepuk duit untuk dilaburkan ke sana.













Acik tingin beli topeng ni senornya....hehe.. best klu dpt nyakat orang. Teringat masa sekolah menengah dulu, ikut rombongan sekolah ke PPinang. Masa tu lom ada jamaktan PP tu lagi. Malam tu kami numpang tido kat sekolah aper tah..bebudak kan..mana nak duk kat hotel...duk kat bilik darjah sekolah je la.. Bila memalam, acik ngan bberapa geng lain pakat pakai telekung takutkan kenkawan ..hehhe.. best masa tuh.. uiihh.. sorga... tapi, bak kata kak nora, shopping touch n go...

8 comments:

Kak Nora said...

Acik,
Gi shopping 'touch n go' ni macam exersise juga lah. Jalan-jalan, exercise kaki, tangan, mata, pernafasan, semuanyalah.

MasNurin said...

ekekeke den kalu poii padang bosar..tak main takat kedai tepi2 jalan tu..masok pekan siam terus. ( Alamak...pecah rahsia)

Tijah said...

tak lalu ko ladang tobu yg cantik tu? haa...rugi la cik!!!

kakpiah said...

apo lak yg rugi nyer jah...
bukannyer buleh benti ambik gambo pon..

seram aku tgk.. tinggi2 giler..
buatnyer anakonda kuar ker..

eieieie.. tatot..
kan acik kan?
ker acik tak takott?

en_me said...

shopping sakannns..

xiiinam said...

sambil menyelam....camsameee je citer kite...memang ada jodoh antara kita kanda...ha...ha...ha...

kakpah said...

lenkali acik promot linggi la pulak. Tompek mancing kek linggi tu pun banyak apo..
Err. tompek nyoping ado tak.

lupekanje said...

salam kak Nora..
mang sah la exercise kan..memenatkan jer...tpi disebalik penat tu...ada hikmahnya gak...heheh

Mas,
kau klu masuk kat siam tu, jaga bebaik...tpi jgn lupa bagitau acik yo..acik nk ngirim...

Tijah,
acik lalu ...raso eh la...ontahla..

Piah,
entah le..klu dah kluar ulau tu ke...baru lak acik pikir nak takut ke idak ke...begantung takat mana ulau tu nak tunjuk taring dia..hehe
(ckp bosar aku ni kan..)

En_me,
pegang2 jer En_me... tk de nyer shopping.

ckLah,
acik klau nyelam, nyelam bebetui cklah..haha
tpi ni...pegi masa tgh sengkek, poket cabuk penuh habuk...

KPah,
errr...acik tk baper tau tompek mancing kat Linggi...hehhe..boley tak...
Sebab acik mancing luar dari Linggi...dan kekadang mancing kat tempat yg org tk pi mancing...hihihi..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-