Thursday, March 12, 2009

To say, or not to say

Sometimes, explanation can be the solution. Sometimes, to say the truth, make situation worst. Sometimes, we have to keep our mouth shut, and be hypocrite..sometimes, we have to follow where the river flow to find the way out.. Which way u wanna choose.... ??
SPM result will be out today...what will hazirah get??? If she really work hard...she will deserve to get excellent result. .. mother always the first to get anxious...

4 comments:

kakpah said...

Speaking omputih cik pepagi ni.
I ve a son who is also waiting for the result. Not a slight fear in his face. But I'm expecting a nightmare..

Ma_sUyinFiqah said...

ekeke pe hal acik dan kakpah skiping pepagi ni.Hehe nak join ler. Yeah, i know how u feel.Back in 1993, my mum was anxious for my result. And being me....tak der fear sikit pun. What do u expect? I didn't study and my trial was so horrible. But yet i managed to get result. If i could turn back time...i would like to be a doctor. Being that, i can cure my self...tak yah p jumpo doctor.Tapi ado ko orang nak jumpo ese sobab kawan cakap ese ni pyscho sikit. Dulu maso kek U,ramai orang takuit dok sebolah ese maso pekso..ekekeke dorang kato tokan kalkulator laju dan kalo boleh cakap agaknyo mesti dah jerit2 sakit kono tokan.

sya said...

Acik.. sya nervous jugak today, esp now rasa cam terngiang2 aje suara anis.. anyway whatever the result is.. kena redha sebab perkara dah berlalu.. teringat "la tahzan" do not think the pass because it can never be changed.. do not think of the future becos its not for u to know what it will be..

lupekanje said...

salam..
hehe.sori la..pagi ni acik ingat acik masih kat Aprika...hehe..tu la yg cakap betul tk betul jer tu..
dah lega dah ni...
Alhamdulillah, berkat doa kenkawan..zirah lulus..dan layak mohon ipta...tu yg penting. Acik tk perlukan cemerlang..janji blh further study.

Kpah..
camne anak kpah..mesti okies kan..tahniah utk dia.

Mas...
dah lege dah acik ni ha..
kalu acik bajar sesamo kaupun, goma acik...nk suh kau buekkan assignment..hehe

sya..
so, tamat udah debau2 kita...pasni kita blh debor2 balik..hahah..
err..Alhamdulillah syukur nikmat...kpd Tuhan yang memberi rahmat..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-