Monday, July 6, 2009

Love Story

Sebab lama tk pos entry (Sibuk dgn duniaku..).. acik pos lebih dari satu entry / cerita hari ini: (Tajuk dipilih secara rawak. Tak ada kaitan dgn yg hidup atau yang dah tak hidup...ekekeke..) Cerita Satu. Dalam hidup ni, apa yang kita nak org buat kat kita...

itulah juga yang kita buat kat orang...

kan ke akan aman donia...

Contohnya,

Kita nak orang senyum kat kita.. maka kita kena senyum juga kat org lain... apa rasanya, kalu kita senyum kat orang, tapi orang tu masam kelat kat kita?

(senyum kat orang yang tidak dapat melihat atau org yang rabun tidak diambil kira dalam kes ini!!)

Kita nak orang bersopan..

tapi kita sendiri tidak bersopan pada orang.... aper hal?

*Tumpang hangen bos acik...sian dia, bos acik sorang yg lemah lembut....nak pukul bola badmintonpun dia slow motion,..tetiber kener 'paler hotak awak!' dengan sorang pendidik/pensyarah yang mahu meminta tolong kami... sib bukan becakap dengan acik...kalu dgn acik... acik akan jawab;

satu kepala hotak untuk awak... satu kepala hotak untuk saya ! err..boley tak??? Kalu orang yg nk mintak tolong kat ngkorang, kluar bahasa centu ... aper yg akan ngkorang rasa...dan apa yang akan ngkorang lakukan selain dari menghantar tuju-tuju kat dia??!! Moral of the story;

Bahasa menunjukkan bangsa. Kita perlu bersopan santun dan berbudi bahasa sesama kita. Kita nak maki hamun orang, kita fikir dulu, apa yg akan kita rasa apabila orang maki hamun kita.

Cerita Dua Ini cerita dah lama. Tapi ndak gak tayang kat sini. Perfume2 ini dihadiahkan oleh seseorang ... hmmm...sesungguhnya, sungguh harum bau nya....dan kami di pejabat ini menggunakannya secara berjemaah... terima kasih sangat pd yang memberi itu. Tolongla...jgn menyusahkan diri memberi apa2 untuk kami...kami tk nak membebankan sesiapa.., kami hanya mahukan timbal balas dari segi budi bahasa, cukup bernilai dan memberikan kepuasan dan kebahagiaan pada kami yang menjalankan tugas kami .. Moral of the story; Jagalah keharuman anda, jangan sampai menggoda orang lain... errr..ader kaitan ke? Cerita Tiga Acik suka tengok cerita love story lakunan Ryan o'neal dan Ali McGraw (dia memang tk ada kaitan dengan Mohamad Ali peninju tu....). Acik da tengok banyak kali cerita ni...tpi tk jejemu... Part mana yang acik suka sangat tu... part masa main saleji tu... huhu.. ye laa...kat kampung acik mana ada saleji....cam kampung cik Tuan sabiqah ni.. hehehe...mahap...acik corik gambar.. senornya cerita tiga ni tk ada kaitan dgn sesaper..nk kaitkan dgn tajuk yg maen hantam sajer lah ni... tetiap kali nak buat entry, tensen nak carik tajuk... :)

10 comments:

  1. Haha dulu saya panggil Ali Mcgraw tu ali negro. Ada kena mengena tak?

    Biasalah org yang bagi hadiah tu maybe dia terlampau gembira dan sebab tu hadiahkan benda2 cenggitu. Boh jer kat opis...sume orang bole pakai cam tester kat soping tu.

    ReplyDelete
  2. ha..tu lah... pakai sesama.
    mas..arini acik tk bawak tepon...tinggal kat umah..huhu..

    ReplyDelete
  3. 1) meh habaq kat tipah, sapakah gerangan malaun yang memaki sesedap rasa tu?? huh!! pantang tok nenek btoi la kalo orang tak berbudi nih!!! nak jek tipah siku lelaju!!!

    2) owh, tipah amat suka dengan haruman hypnose itu!! nanti besdei tipah, tolong belikan adiah perfume tu eh? toche in advance!!!

    3) selji?? umah tipah pon ada selji!! tapi kat bahagian paling atas peti es tipah la pon!! bahagian frozen! ngee....

    ReplyDelete
  4. kat opis zino pun ada sorang malaun datang marah2.. dah le nak minta tolong tapi cakap macam kami ni ada hutang kat dia.. ade ke!!!

    ReplyDelete
  5. orang yang cakap lepas macam tu nak kena bagi pelempang jepun biar dia kaku sekejap. Eh... lupo lak cakap baso ibundo. Sapo yang kureng hajo tu cik. lenkali buntangkan bijik mato kek sesapo yang celupar tu.

    Err.. salji.. kek restoren kan ado jual salji cik. Kok tak cayo cubo acik oda air batu campur...wakaka..

    ReplyDelete
  6. tipah,
    1) klu kt tipon je camne nk siku dia pah..? isk...arini dia tipon lagi..bos tk de, acik la yg kener..

    2)acik bagi je yg kat opis ni kat kau...tpi isik dia acik gantikan dgn semburan febreze...nak tak??

    3)muat tak agaknya acik golek2 kan diri dlm freezer peti es kau tuh...klu blh, acik nk gi umah tipah malam ni....hehehe


    zino,
    geramkan...! rasa nk kunyah2 je ... errr..tk jadi lah..
    Kita kalu nak mintak tolong orang, mintak la bebaik. Ni jenis yg tk sesabar, masa tu mintak, masa tu nak dapat. Kita ni banyak birokrasinya...dah, bukan kami ada kuasa nk menyain haper2...
    kalu nak suh sain cleaner nyer rekod cuci tandas tu blh lah...
    sabau je lah kan.


    KakPah..
    kat tipon, nak buntang mato camno...klu dkt, iyo...maun den nangihh...errr...heheh
    Kakitngan kajaan, kener korbankan pasaan demi menjaga nama baik bahagian/jabatan memasing..(tk bemakna org ramai senang2 blh kuli2kan kami tau..!!) - kami pun ada pasaan..huhu..

    airbatu tu?? huh..kpah..aritu kat cempaka biru..pkns tu...acik nengok org seblh meja acik tu oda air batu campur bapak tinggi nyer air batu mesin tu tetenggek dlm mangkuk ...
    camno nak abihkan tu aaa? Nanti kpah banje acik yo...!

    ReplyDelete
  7. jeliternyerrr.. sejukknyerr.. ehehe

    ReplyDelete
  8. en_me ittew..
    ye..cukup sejuk....dan memang jeliter....hehehe..

    ReplyDelete
  9. hahah takpe kak chah, sy takda masalah akak nk glamerkan kampung sy kat cni, hehee, tp byk salji pon xbest gak kak, klu da 4-5 bulan duk putih jaa busan gaks, heehe...

    ermm tp idea buh perfumes kat opis ramai2 pakai sgt bernas kak, baik hati tul cikgu2 yg bagi tu =)

    ReplyDelete
  10. ieqa,
    betul...klu panas lelama pun busan, sejuk lelama pun busan kan..
    mesia gak besh...
    tk per la...tk de saleji pun..Alhamdulillah..hehe..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...