Tuesday, July 28, 2009

Aku pun...

Ye.... akupun punyer pasaan... Aku reti gak sedih... tpi...aku tkkan ikut pasaan.. sbb aku nak semua yg bebaik ... dan nak semua bebaik... tpi klu dah dsalah tafsirkan.. dan asik salah tafsirannya.. aku pasrah.. dan aku akan blahhh... ada saper kesah????

12 comments:

secangkir madu merah said...

SAHABAT bukan beribu tapi cuma satu, bukan sementara, tapi selamanya,bukan untuk dimusuhi,tapi disayangi, bukan untuk di lupai tapi diingati, bukan hanya di sini tapi dimana2, bukan setakat ini tapi untuk selama-lamanya... :-)

iina said...

lah acik pesal lak nie.. den selalu sudi yo jadik kwn acik ;)

kakpah said...

takkan lah sobab kakpah tak buekkan acik joseh fried chicken acik dah merajuk lak. weh.. tak acilah cam tu.

Tijah said...

nanti la...dah bosa pulasan ni sok sey bawak'an pok acik yo? tunggu 2 taun laie buleh?

lupekanje said...

salam SMM,
cantik kata2 mu itu...
SAHABAT bukan beribu tapi cuma satu (yg satu ni pyh nak carik,)
bukan sementara, tapi selamanya (ni lagi payah nk dapat)
bukan untuk dimusuhi,tapi disayangi (syg senang carik, bencipun senang mari...)
bukan untuk di lupai tapi diingati (hmm..cuba la lupa kawan...blh..tpi makan masa..)

bukan hanya di sini tapi dimana2 (dmana2?... di hati..)
bukan setakat ini tapi untuk selama-lamanya.. (lama tk lamapun, sampai phujung nyawa kita la kan...)

lupekanje said...

iina,
mekasih...acik gumbira je ngan ngkowang..


kpah..
maka oleh itu, masakkanla acik JFC tuh....heheh..
psst...sib kpah tk turun brenang tdi...
ramai bebudak UPM konker kolam arini...acik kojap yo benang tdi..pehtu kuar gi carik roti canai.. namun tak de jeki...kodai roti canai tutup smpai 1 ogos..huhu

lupekanje said...

tijah,
baek nyer ati ngko kann...payah acik nak carik owang yang cam kau nok...
Acik pogang kata kau tu...sok da bebuah, acik gi intai kat Venuzuela tuh..

w.a.n.n.a said...

acik...knpa nie?
tak mau la tgk acik sedih2 mcm nie..
ye acik ye

lupekanje said...

wanna..
acik cedey tk lama...jap je..ai yem not det taip...heheh..
agak bz... biler tah nak gi lepaks2 kat blog knkwan masa bowling aritu..
blm dedapat lagi..
nnt yek...senang2 acik buat kecoh kat umah ngkorang..hehe.

kakpiah said...

jgn blah acik. jgn blah..
masih ada yg sayang..
wahh gituu.. :)

lupekanje said...

tk jadik la piah..hal secipot, tkkan nk tinggalkan kwan yg belori kat sini kann..hehe...fedulik la.
tq Woss...lap u.

kakpiah said...

oke, lap yu tu ..
*amboi.. ala2 lebing kapel gitu.. wakaka!!*

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-