Tuesday, July 14, 2009

Nak merempit?

ngkorang rasa...ok tak kalu acik naek motor ni gi kijer??? ni motor yg shahmah nak beli utk dia bawak gi kije pektikel kat JB. Harap2 dia tak salah guna bawak anak dara org sudehh.. Senornya dia tingin keter... tapi ummi dia ni bukan rangkayo ... tk mampu nk bagi dia keter cam anak owang lain. Motor ni pun ihsan dari nenek dia. Kalu keter...maintenance tinggi... dia bukannya kijer lagipun...blajar tk abih. Sok2 dah kijer... beli la sendiri aper ndak kan...!

Tapi..ok tak klu acik bagi dia keter acik...dan acik bawak motor yg dia nak beli nih? ... auuuwwooo..!! ye ler..motor ni motor lama...tpi klu acik naek ni... jadik minah rempit gak acik kan kankan... Acik pun da lama tk merempit... setelah memegang piala juara minah rempit area Port Dickson tawun 90an dulu... ehh...bukan...bukan..acik bukan nak challenge ckLah... ckLah mana blh setanding dgn acik.. jauh beza... mungkin dgn tipah vogue... yg tak kurang brutalnya... ato...mungkin bos acik, lyn, .... boley tahan tuh...merempit... saper lagi yg boleh acik ajak masuk pesatuan minah rempit nih...hehe.. Tak ada lah..acik gurau je. JANGAN MEREMPIT. Sayangi mereka yang anda sayang. Moral of the story; 1. Berbelanja lah ikut keperluan, bukan ikut kemampuan. Tapi yang perlu tu pun, kena ikut kemampuan juga... klu tk mampu... pelan-pelan lah. 2. Jangan sesekali merempit di jalanraya. Telah banyak nyawa yang terkorban di atas jalanraya. Biar kita mati di hari raya...jangan mati jadik korban jalanraya..err boley ke..? (ajal dan maut, Tuhan tentukan...tapi kita berdoalah agar kita tidak menjadi korban jalanraya yang mengerikan). Tadi sepupu acik tipon; kau jejaga, jangan mati sensorang atas kosi mcm arwah Pak lang aritu... Acik kata; takk..aku nak mati atas katil sambil tersenyum selepas solat ...masa anak aku ada kat umah .......... (huhu...blh ke kita tentukan kat mana kita nak mati??? )..entah kat mana stesen terakhir kita kat dunia ni kan.. itu doa je... isk...acik ni...cakap pasal mati cam dah cukup sgt amal dan perbekalan ke akherat.. tapi mati tu tak tunggu samada kita cukup bekal ato tidak... mati itu datang tiba2... perbanyakkan ibadat sentiasa, jauhkan mungkar setiap ketika. Sekian.

14 comments:

Tijah said...

den pandai bawak moto yg xdo klac yo cik...

sya said...

Achik sya tak berani bawak motor.. basikal aje yg brani

lupekanje said...

tijah...
acik pun..motor kapcai tak de klac je reti bawak..meh kiter blajar...pehtu leh buek gathering minah blogger rempit..wakakaka...


sya...
jom...duk bonceng bakang acik...tpi kono pogang pinggang acik kekuek...ehhh...goli la pulakks...

xiiinam said...

Acik...
Nengok gayanya, macam motor tu di bawa masuk simpan dalam rumah ya?



He...he..he..Pak Zahan pun macam tu. Tiap malam jemput motor dia masuk dapur!!

::@FiQ said...

aku lgila x reti bawak moto..wakakak pecah rhsie sudah...


salam singgah*

kak ina kl said...

salam..wah hebatnya..bekas minah rempit..

tulah hati seorg ibu ... kalau boleh semua nak tunaikan hasrat anak-anak..tapi mcm kamu kata...ikut kemampuan..tak nak lah jadi bior papa asal bergayo.. parah nanti dibuatnya..

en_me said...

sayang anak tangan2 kan kannns.. soh jerr nek bas macam anak orang len jugerr.. ekeke

lupekanje said...

ckLah,
motor tu kt umah bujang tmpat dia nompang spanjang 6 bln pektikel ni...kiranya idak le tebiar bekarat kat luar rumah. Tu yg dia yakin nak beli.
ong laki ni, kendraan tu cam bini no.2 diorg kan...


afiq,
anak acik lesen keter lulus..lesen motor kantoi...tpi dah biasa bawak motor acik dri umur dia 12 tawon taim kat Linggi..,cumer dia tk minat je..tu yg tk lulus lesen.
Ni baru menggelabah nak renew lesen L...kener tampal 'L' la kat motor tuh...
tima kasih nyinggah.



Kak ina,
acik ibu tunggal yg idup bukan senang lenang...nk kuar carik makan, mesti kurang2nya tau bawak motor kan...senang ulang alik gi kijer..biler ada jeki sikit, dpt la beli keter pulak..demi nak ngantar dn ngambik anak2 ke asrama.
Tak pyh nk mintak tulun org lain yg bkn salu dpt tulun kita pung.
Tapi best jadik minah rempit dulu...bnyk kenangan.
Harap2 anak2 pun reti la nak bebelanja ikut keperluan tuh..


en_me..
klu blh nak suh dia centu la..tapi tempat dia pektikel nuuuunn ceruk mana tah...tapak pembinaan yg belum ada kemudahan pengangkutan yg jauh dari tempat diorg menumpang... biler dia citer betapa susahnya dia nak gi kijer tuh, cair ati sorang ibu (dan ati nenek dia lagi laa...huhu)....

hanimndroid said...

shahmah, ni nombor contact i ye, 013-7016XXX !

hahahah

lupekanje said...

hanim...
lawakk..lawakkk..
nnt harapkan pagau..pagau di makan anai2...
ngko tulun jadik spy acik kek sanunn...tgkkan, ado tk dio rempit ngan anak daro org...klu ado, report ASAP kat acik...heheheh
lusa dia balik.. nk renew lesen L.
klu jumpa dia, kim la apa2 yg patut yg ado kat JB tu utk yanie...ehh...utk acik ni ha...hahah

xiiinam said...

Aku bukan minah rempit weh...






Aku Embah rempit....

lupekanje said...

embah rempit....? haha... sungguh brutal gelaran ituh.

tipahvogue said...

cik, kalo tipah nak bonceng time anak acik bawak motor tu, bleh ka?? gi jengjalan makan angin kat tepi kolam renang!!

*senyum simpoi*

lupekanje said...

tipah,
boley....sporting ja omak dio nih...wakakakaaa..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-