Wednesday, July 22, 2009

Jawab Tag Kpah..

Sambei2 duk kat kaunter ni...acik jawab tag jap...err...kjap? 30 soklan ni wehh...

1. Bekas kekasih saya adalah: Mana ada kekasih... tk bebokeh la..

2. Saya sedang mendengar: TV depan kaunter ni...betul...dengar je..tk tgk... 3. Mungkin saya patut : Ambil bantal dan selimut tebal, tidur je kat opis yang sejuk nih. 4. Saya suka : buat apa yang saya suka. Ada banyak yang saya suka..tapi knkadang saya suka-suka je. 5. Sahabat-sahabat baik saya : Sesaper je yang ndak jadik sahabat baek saya.... tak nak tak apa. Tak ada hal, sebab sayapun bukan baik sangat nak jadi sahabat baik orang lain. 6. Saya tak faham : Kenapa orang nak rebut2 benda yang sementara cam rebut reter, rebut kasih sayang manusia, rebut pangkat, rebut pengaruh tu semua..... sedangkan yang patut mereka rebut, tak berebut pun...cam berebut2 nak buat amal, berebut gi mesejid solat berjemaah, berebut kasih sayang Ilahi... dll 7. Saya kehilangan : Saya kehilangan akal.... sungguh merbahaya itu. 8. Ramai yang kata: Hidup hanya sekali...... takkk...takk...kita akan hidup lagi di Sana kelak...di akherat...

9. Makna nama saya : Saya?

anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dalam fikiran anda anda mudah senyum dan boleh membuat orang lain senyum anda sangat broad-minded (fikiran terbuka). anda bukan seorang judgmental, kurang otak keadilan (Menurut - Dr. Hm Tuah Iskandar Al-Haj - hehehe... )

Dalam bahasa Arab, makna nama saya adalah, kehidupan...bersama saya, adalah bersama satu kehidupan...saya tidak menginginkan kematian...saya akan terus hidup, klu tk di dunia, hidup di akherat... bapa saya bernama yang bermakna 'baik atau cantik'....gabungannya, kehidupan yang baik dan cantik... heheh... cukup??? 10. Cinta itu adalah : ??? ontah... cinta tu kasih sayang...up sikit kottt... cintailah cinta yang di hati...itulah cinta yang hakiki...

11. Disuatu tempat, seseorang sedang : menunggu giliran menggantikan saya bertugas di kaunter ini kejap lagi.

12. Saya akan cuba :

Gembira terus dalam hidup..melupakan kesedihan yang mendatang.

13. Ayat SELAMANYA membawa maksud : Bukan sementara...

14. Telefon bimbit saya : Sony Ericson..yg boleh sms dan boleh buat panggilan okeh...tak canggih la cam owang len.. yg penting blh berhubung. 15. Bila saya terjaga dari tidur : Saya ucapkan Alhamdulillah, sbb masih dpt bernafas dan melihat donia ini...pehtu gi bilik air basuh muka....dan terangkan mata yang kelabu...betulkan rambut yang cam hantu dlm utan...haha..

16. Saya paling meluat bila : entah...malas nak meluat2 kat orang...bio ler orang je yang meluat kat saya...

17. Pesta/Parti adalah : Pesta bukan cam pasta gak ke...untuk buat spagetti ke....benda makanan kan???

Parti...ala..parti Barisan Nasional, Parti PAS, Parti Keadilan...apa2 je lah...

18. Haiwan yang paling comel yang pernah saya temui ialah : comel? hewan comelll???? hmmm...jap... ikan2 guppy saya? Kucing2 saya yang dah kener buang kat pasar oleh emak saya...huhu.. 19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : waktu usia saya antara 1 - 3 tahun.... saya berakpun orang cebokkan...heheh

20. Hari ini : saya bertugas di kaunter dengan penuh senyuman manja dan mesra....errr..

Pehtu, nak pi bayar saman kat Ibupejabat polis Putrajaya...

Dan nak tunggu gerhana matahari...pukul brapa ya..??

Petang ni saya akan ada sesi latihan badminton di Presint 18, satu2nya persediaan utk tenomen ari sabtu nanti....

21. Malam ini saya akan : rasa cam nak gi brenang..tpi misti letih kan...lepas maen badminton tuh.

22. Esok saya akan : Lom tau lagi... tapi rsa cam nak berpoyer2 dgn knkawan...errk..

23. Saya betul-betul inginkan :

Jiwa yang tenang....

"Wahai Jiwa Yang Tenang Kembalilah Kepada Tuhanmu Dengan Hati Yang Puas Lagi Diridhai-Nya".....

24. Ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini : saya lihat ada penambahan kedut...demi kedut...ohhh...aku dah tua rupanya... biler la aku nak dapat menantu nih...wakakaka...

25. Pusat Membeli belah atau arked permainan : Tak minat..kolam renang acik minat...gelanggang badminton acik minat..

26. Makanan barat atau Jepun : suko gak... tpi kkdg tk geti nak makan camner....haha...telan jo lah.

27. Bilik yang terang atau gelap : Tak kisah terang atau gelap. tapi salu tidur dalam terang... tk ada tujuan apa2 pun..sajer...! 28. Makanan Segera adalah : Yang blh disediakan dengan cepat...tpi rasanya sedap dan murah...murah ke?? 29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang : Husna...wat is the last thing that I said just now??? (*sambil bertanya pada orang sebelah acik nih..)

30. Siapa yang mahu anda TAG? Tak nak la... sian....banyak nak soklannya.....hehhe..aniwei.. acik bejaya jawab smua soklan dengan jayanya...kan kakPah kannkankan..CUkup la tu..kehkehkeh...

11 comments:

sya said...

Achik part soalan umur 1-3 tu.. buat sya ketawa sakan

Mas said...

Sib baik acik tak tag sesapa...pening nak pikir jewapannya.

Kak Nora said...

Ha, ha, ha, acik, you're so funny. Terhibur akak.

iina said...

cik bukan umur 4 thn pun berak kena basuh gak lgik ke.. takpo cik xlamo nnti menantu lah.. peh tuh leh tolg basuhkan berak cucu lak hehehehe

Ungku Nor said...

acikkkkk..tag la sayaaa..tag laaaa..

nanti dah pindah cyberjaya sok saya jawab laaa..

lalalala ;p

lupekanje said...

Salam sya,
tang umur camtu yg nikmatnyer kannz.
Comot camnepun org kata comeyy..


Mas,
heheh..letih gak curik masa nk menjawab smua tuh...tapi acik kontrol..tk jawab pepanjang..sbb tk cukup masa tuh.


Kak Nora,
Yeah kak Nora...u happy, I happy...
Tapi soklan tag nipun mang dah funny...hahah..

lupekanje said...

iina,
umur pat tawon dah dipaksa cebok sendiwi.. jgn nak ngengada suh omak cebok lagik...hehhe
Tang basuh beyak cucu tu.....adeiiihh... meh meh meh.... nenek basuhkann....errr...bangannn...


ungkunor,
nak kener tag? *muka pelik..* oklah...acik tag kau....
bila nak pindah ke cyberjaya ni? Acik nyer dept ni pun tk pepindah lagi...tapi katanya tetap akan pindah...tah bila zamannya..
Kita jumpa di sana...

kakpah said...

salam cik..salam...
semalam sibuk lah cik. sampai ko malam sibuk. sompek masuk sini kojap tapi tak sompek nak bagi komen.
Timo kasih yo lah sobab acik amat spoting monjawab tag kakpah. (sapolah yang mereko tag mengetag ni? pandai botul nyusahkan orang kan? hikhik..)
Bilo nak poi bronang cik.

xiiinam said...

Sampai hati tak tag saya...
tag laaa...tag laaaaaaaa..





Hi..hi..hi..

xiiinam said...

Ha..ah...
Bila nak poi berenang dengan kakPah, koba tau...
ckLah nak jadi pom-pom girl....

lupekanje said...

kpah..
idak la susah sgt ropernyer nk mnjawab tu..
ha ah...acik pun dah lamo tk brenang..tk lamo lagik bln poser..lagi la tk leh renang..baek kito serang kolam tu sblm masuk ramadhan...
pesal la smua org sibuk je...
acik je yg besenang lenang...err..tk gak..spanjang mggu penuh pogrem nih..dak kirin ngan imah tk dok ko??


ckLah,
terkedu lagik acik nih...
adalak umat yg serah diri mintak di tag kann...

HAHH....DENGAN INI, SECARA RASMI, ACIK TAG CKLAHHH !!!!
SILER LAH...SILER MENJAWABBBB...
hehehe..


ckLah lagi,
nak jadik pompom gurl?? lagi buley...
acik sediakan unipom ye....yg ada rumba rambai tuh..cam baju penari hawaiii..tapi kener masuk dlm air ngan kami skali...hahaha...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-