Friday, July 24, 2009

Jumaat Blues

Err..jumaatpun ada blues eekk? acik tk penah biokan blog tk hapdet lelama kan..tpi ni dah lama gak ni...2 hari tk hapdet...tk blh jadik.. bukan tk de idea....tapi tk ada masa utk hapdet...sbb masa2 yg ada amat berharga untuk digunakan ke arah lain...terutama untuk berehat. Penat taw... untuk segala aktiviti2 sepanjang minggu ini. Hinggakan biler malam menjelang, tubuh ini tidak sesabar mawu di luruskan dengan selurus2nya di atas tilam yg empuk itu.
Ini bukan acik yer...

Tup tup dpt biter anak fempuan acik tuh tegolek di kolej, sbb demam panas... nak hajak balik, dia koba, ada kelas...tpi kalu suhu badan dah lebih 40c, badan dah tk larat....dah beyak cair centu..dah kener henjet kat punggung...ndak gi kelas gak ke??? huhu..last skli acik tipon satni, dia koba, dia tk gi kelas pun...huhu..

baek je duk umah rehat kat umah ... nnt malam ummi mithali mu ini akan masakkan bubur nasik spesel untuk meningkatkan tenaga smula... berkkatttt...dari gi beli bubur nasik McD yang di idam2kan tuh.... lupekanje....ummi tk kose la nak gi belikan bubur tersebut...

Nanti, balik, akan segera ummi tenggekkan bubur nasik untuk kamu.... sebelum menghadiri sesi latihan terakhir badminton malam ini... tengokkk...tk leh nk duk diam kannnn..

Kat opis ari ni makan free..dari pagi..sampai tengahari... syedapp....sumbangan dari mereka2 yang telah menerima anugerah perkhidmatan cemerlang di bahagian acik nih... tumfang makan jer lahhh...heehehhe...acik dah dapat beberapa tahun duluuu...skrg giliran diorg lak berkongsi rezki itu...hmmm..tima ksih atas nasik tomato ituh...

Pepagi tdi kener ikut pembentangan kertas keja Sistem baru kami.... ada sediakn sarapan gak. Tapi dik acik dah kenyang dengan nasik hempet / lontong yg acik beli kat cafetaria kami..idak le makan nasik lemak yang dihidangkan..huhu..kije makan lagik kan..

Tengahari, memasing turun melihat jualan di lobby pejabat2 dan anjung di Parcel E ini....cam biasa la...klu dah baru kuar gaji...

Tengok sorang blogger kat opis ni...ha..begaya sakan dgn tudung baru orang lain...sampai dpt gelaran ....ustazah kampung . uiiiit...maroh ustazah kat kampung weeh... idak le.. kat bandar2pun ustazah amat anggun dan ayu nyer ....harga hanya RM15, dan tak payah strika pun ok... (pemalas nak menstrika betul la kan.... ) sesaperpun akan tampak ayu gitu kalu pakai leklok camni...ha..cam bakal nantu acik sorang tu ha..salu sopan je...hehehe..kannzz..

(gambar ini telah mendapat kelulusan utk dipromotkan di sini...harap maklum.)

11 comments:

Kak Nora said...

Acik,
Jumaat akan berlalu, selamat berhujung minggu....

kakpah said...

ekau kalau masak bubur tu jangan jadi macam marin. kang kau poi latihan badminton, bubur tu kau tenggek lelamo kek ateh dapo.

wuih.. caya la caiyok... kalau ada ustad cari calon nampak ni mosti pokonan...

kakpiah said...

bwk ler ari ahad nih tudong tu cik..
nak gak saya beli..
ahaks!

tipahvogue said...

err...errr...dakukah yg dimaksudkan ittew?!? *pasan sindrik* ngeeee.....

Kopi Suam said...

achik sedapnyer bubur...ni yang rasa nak masak bubur plak balik umah nanti...iskhh achik ni......


selamat bercoti

iina said...

Acik..

oklah cik makan ado org sponsor bkn selalu kan hehehehe.. kojo n meeting mmg mnjg yo asyik mkn yo.. skrg nie dh mcm2 style tudung ek.. ;)

secangkir madu merah said...

masak bubur nasik sendiri lagi sedap dan berbaloi..
bubur nasik itu peberet ku...

Myza Pesona said...

Selamat beristirehat di hujung minggu!Kita cuti seminggu!

zino said...

nampak sedap bubur tu... taruk ikan bilis sikit utk menambah perisa..

selamat berhujung minggu..

lupekanje said...

Kak nora,
selamat berhujung minggu gak...jalan ke mana lak kali ni??


Kpah..
mang acik beringek la ni ha...tk nak piuk angus lagik...
err..ada tak ustaz? kekeke...


Woss..
bukan acik yg menjual...tk kose la nak jaja tudun pulaks...eee..ngko nihh...
ari minggu nnt kita jumpa..

lupekanje said...

tipahvogue,
saper lagi la penari kabaret pojaan atiku.....muahahah..


kopisuam,
dah masak lom buburnya??? hehhe.. sesekali makan makanan org tk de gigi ni, syedapkann..



iina,
aha... tu lah..mesuwarat dgn makanan sinonim...ada mesuwarat, mesti ada makanan...



SMM,
ianya peberet acik gakkkss..heheh..


Myza,
waaahh...coti lama...acik coti senin...
selamat bercoti buat kita ....



zino...
betul...tambah ikan bilis, tabur daun bawang pun sodapp..lada hitam klu, bagus utk org yang demam...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-