Friday, July 3, 2009

First sight....

Hari Rabu acik eskot bos pegi bagi taklimat kat satu universiti tempatan. Tetiba bos kata, Nanti kita gi makan-makan kat BN yer... aaa...bukan barisan nasional...bukannn..bukann.

Tapi bila sebut tempat tu..acik tingat sorang blogger yg kijer kat situ.. hahh...aper kata kita jumpa blogger kat situ...?? (suker2 pelawa boss lelebih..)

Boleh juga...aper salahnya... kata bos.. uwaaaaaaaaahh...pucuk dicita, ulam mendatang.. So, dengan tabahnya, kami melalui program2 yang diarahkan untuk kami hadiri itu. Acik lagi laa..perlu lebih tabah..dik sebab sesuatu hal yang berlaku ketika bos acik sedang menyampaikan taklimatnya... Perut ketika itu, sedang2 ajer...tidak kenyang..dan tidak lah berapa laparnya.

Tapi tetiber.. acik terasa kancing penyangkut di kain acik terbuka..!! Adeihh... sudahhhh !!! Camne acik nak bangun klu bos acik suh edarkan surat2 pada para hadirin tuh nanti... harus terlucut kain ini... dannn..ohhh tidakkk !! Tak dapat ku bayangkan.

Acik sms mas...bagitau keadaan acik... dan dia cadangkan acik bangun dan buat gaya macam orang menari zapin...pegang je kain tuh... cehhhh..! sungguh bernas ittew... Seperti yang di duga, bos suh acik edarkan surat. Lalu dengan pantas, acik dapat idea... bisik dengan orang sebelah, Minta tolong ketua kelas datang ambil dan edarkan surat2 ini...

Misti bos kata acik belagak ketika itu...sbb tk mo bangunpunn...huhu.. Mahap la... acik darurat.. Lepas tu, acik bergegas carik bilik air... takajuit lagi..bila masuk kat bilik air tu, tgk ader org laki sikat2 rambut......

Oooopppss.. ehh..aku salah masuk ke.... acik pusing dan tgk kat pintu... mang lambang ompompuan..acik tgk balik kat orang tu...atas dan bawh dan atas balik... komfem dia tu bukan pompuan.. lalu dia pun fandang2 acik... ehhh...aku ke...ato ngko ni yg salah masuk... fendek cerita la...
acik tk jadik nak boxing dia sbb salah masuk.. tapi dia mengalah dan mengaku dia bukan pompuan.. tpi tesalah pandang label tu.... sib la aku tk lepaskan pegangan kain ni lagi masa terjah masuk kat bilik air tu tdi...
Acik cepat selesai kan siasatan acik atas apa yg dah berlaku pada cangkuk kain acik tu... laaa.. roper2nya, tetanggal je.... bukan putus... maka acik cangkukkan bebaik dis taim....jgn tetanggal lagik.. legaaaaaaaaa.. cecepat kuar dari bilik air pompuan tuh lalu join yg lain yang dah nak ke dewan makan... hek eleehh..kener duduk kat meja VIP... dengan Dato' Prof bla bla bla... adeiiih... tesiksa batin ku..

dan penyiksaannya bertambah lagi dengan kehadiran nasik beriani yang sungguh mabeless.. mana tk siksa...makan depan Dato', dan pensyarah2 senior yg lain...komfem kener penuh protokol.... kener mempertahankan kesopanan dan kesusilaan... jaga imej department... Lalu, makanan yang dimakan terasa tidaklah sampai ke perutku yang ayu ini. Menambah seronok lagi di meja makan itu... kami tepaksa mendengar cerita2 dari Dato' tersebut. Seronok, dia cerita pandangan dan kisah dia .... dari zaman jepun dulu... uwaaaaaaaaaaaaaaahh...

bos / lyn dengar...sungguh2... tapi acik tak la baper nak dengar. Jauh sikit dari Dato'. Sound system acik pun dah tk baper tip top... jadi acik hangguk2 senyum2 dan pandang2 beriyer je kat Dato'... sambil makan dengan sopannn.. sikit je amek nasik taww..
Sedap pulak tuh.. kat bawah meja..atas pangku... henpon! main sms dengan blogger nih.. suh dia banyak2 besabar... sbb acik tengah makan.. dan tengah layan Dato'...

MAKAANNNN!!!?? Kata dia tekejut.. KATA NAK LUNCH DENGAN KAMI.... DAH BEPALING TADAH KE???? Saya nak booking meja ni...kang penuh...

ala...tak payah la booking2...nnt acik call klu kami dah selesei dengan Dato' nih.. ngko masuk opis kul baper... kul 2...tu yg riso nih.. kata dia dlm sms tuh..

Dato' terus bercerita... punggung acik ni tk diam...rasa nak banguunn cecepat je.. Akhirnya saat yang dinanti2kan telah tiba bila dato' kata, sekian...wallahualamm.. Tapi dia sambung lagi sembang kenal... err...yg ni eksekutip gak ke? Dato' tanya acik.. Takkk... saya PT... lurus bendul je acik jawab.. PT? ... PTD? tanya Dato' lagi.. Tak...PT... pembantu tadbir...bukan PTD Dato'.... kata acik.

bagus kan acik nih.... ngaku je.. rupa2nya masa diorg sembang tadi, bos acik kata acik ni eksekutip gak sruper cam dia... adeiiihhh.. mana acik donga...!! Tak plan awal. Acik tk geti nak nipu...mahap laa.
Acik lihat, dato' tu tetunduk, macam mikir sesuatu... apa ? Nak kata PT tu rendah sangat ke.. ye...memang ketinggian acik tidak seperti diharapkan...sebab acik tidak tinggi...bantut sikit...lebih kurang Dato' gak... hehe.
Ntah2 dia pikir... Cisss... pegawai dia ni tadi tipoo aku!! hahaha... hah.. tu lah boss... Yer..akhirnya kami berjaya bangun jugak dari meja itu...lantas telefon blogger suh besedia menyambut kami dan sesiap bentangkan karpet merah utk kami datang ke tempat dia.

Satu lagi masalah... kami tesesat. Acik, drebar yang mang salu tesalah jalan, seperti mana acik yang selalu tersalah cakap juga..., telah memandu kereta ini ke satu arah yang berlainan. Maka perjalanan yang sepatutnya 5 minit, telah menjadi 15 minit. mesti bepoluh blogger tu tunggu...tah baper kilo dia menyumpah acik gaknya...hahah..

Acik memang tk tau jalan kat KL ni... yg acik dah tau...jalan nak pi Puduraya. Tu pun sbb dulu kena hantar Zirah ke stesen bas tuh. Kali ni, acik nak pi BN... tapi tau tak mana acik sampai??? Tetiber je acik sampai kat pintu masuk ke Parlimen... !! Ahh...sudah!! Bos suh pusing kat U turn yg ada.. sib baik la ada u turn.
Akhirnya dengan panduan dari bos acik yang ayu itu yang menelefon si blogger... maka kami sampai la jugak ke BN. Tidak...tidak ada karpet merah seperti yang dibayangkan.. tapi seorang pompuan (nak cakap gadis... kegadisannya telah diragut..) yang anggun, menyambut kami, siap bagi parking lagi... dan kami di eskot masuk ke kawasan larangan di BN itu.

Masuk ke cafe mereka... dan di satu sudut yang bagitu eksklusif, seorang gadis ayu menantu..ehh..menanti ...kami dengan senyuman yang dah letihh..sbb dik lama tunggu kami ...heheh.. mahap la...sbb ganggu ngkorang makan.. tah baper lama la minah sorang tu duk blok parking keter tk kasik org lain masuk...dan rasa2 acik...tk abih makan lagik tu..mesti lapar kan..sbb tepaksa brenti makan sbb sambut kami ni...ngaku jer la... heheh.. I saspek uol..

Ohh tidekk..jgn!! jangan amek gambar saya..! Akhirnya, setelah komfem ayu, barulah gambar ni di approve.. (cehh...brani kau delete gambar itu...!)
Ni ler blogger yang acik pi jumpa tu... Ros@Woss@ Kak Piah.blogspot.com Dengan Tipahvogue... yang acik salu jadik silent reader kat blog dia...dan dia mang tk tingin pun masuk blog acik... hingga lah jumpa acik ni... dia duk jengah2 gak la...(tipah....acik tk amek gambo kau kan...kamera acik tetinggal kat keter aritu..!

Tapi dik sebab Ross ni ngantar sampai kat keter...sempat la acik amek gambar kami... lalu utk mencantikkan lagi entry acik ni...













acik pinjamla gambar kat blog tipah yo dikk...

Yaa... akulah paling julita yg muda belia... tapi acik rasa cam duk sebelah anak2 jer tu.. Seronok jumpa ngkorang... walopun seketika.. orait Woss...acik dah hapdet gathering ciput kita...kau bilo lagi....eehh.. dah besawang tuh..









Senornya sonok klu dpt jumpa blogger ni... kan kak Pahh kannn... yg dokek tu lagi payah nak jumpa. Nanti la...klu acik pi Bangi, acik call kpah...

Masalahnya...kak Pah tu glemer n bizi jer...payah nak wat appointment.. (alasan acik la tu..) Takla ...acik jarang2 nak kuar pi Bangi ... sesekali cumer.. tingin gak jumpa kak pah ni..tpi malu...hihi... Sekian. Moral of the story Eratkan silaturrahim, jauhi perselisihan faham...err..btl la tu.

17 comments:

en_me said...

sonoknyerr jumperr blogger kannns.. salamm akak acik teww

zino said...

dari BN tu belok ke kanan dah sampai opis zino hehe

kuIna LadyInRed said...

sy tgh bayang brapa terseksa batin acik wktu tu... wakaka... 1 lg ms makan tu... nasi beriani ayam golek ayam panggang pn jd x lalu kn ...

sy dulu pn jd silent readr lupekanje tp bila dh berjmpa dah cuit2 manja bersapa suara terus jatuh hati......

silatulrahim tak ada batasan kan...

tipahvogue said...

ngee...ya ampun acik!!! ai pomis pasnih ai jadik pembaca blog yu plaks eh!!! hehehehe.....

neway, sonok gak jumpa acik ari tu!! kecowsss tawwwwwwww!!! hahahah

Sutra said...

Lorrr Kak Cenn... BN tu dah dokek ngan SD dah tu.. iskk.. lenkali nak masuk KL, tepon yer!! ;)

kakpiah said...

acikkkk!!!!

masa bila hang amik gambaq tgh mengilai tu aaa??
cis dan cis lagikk!!

tapi hang mmng best acik..
kah kah kah..
buleh jumpak lagi nih..
sat sangat hari tu.. tak sempat nak bermeswa gitu..

jgn serik nak jumpak wos lagi nooooo....

lupekanje said...

salam en_me,
sonok..tersgt sonok...klu blogger yg ala2 sewel sikit...hihi..


zino,
iskk..mana acik tawu zino ada kat situ..klu tk misti awal2 udah sound suh tunggu ngan kompang kt BN ngan woss...hehe..err..kompang??


Kuina,
yesszzz...ngkorang mang best. acik pun tk pnah dengaq kuina n the blog..pehtu bru rajin pi jengoks.
Mas n kuina yg anggun n sopan bebudi basa itu...lap uols..

lupekanje said...

tipah,
u are gorjes tipah... wlopun kau tk masuk blog acik...ader acik kisah??? hehe..tpi klu masuk...lagi acik mlompat2 gumbira. gaser cam celebrity masuk taww..


Sutra,
mahapla...akak ngko ni bukan geti selok belok KL ni...SD dedokek tu ka? iskk.. mang lamo kita tk bejumpo kan..lobih seploh tawon... nnt klu tetibe ader function kat SD, acik tipon ida...nombor mu masih besamaku...


Woss..
acik sungguh berbahgia dpt ketemu woss yg gelember ini...ehh..salah eja ka..ok...yg gelemer ini..
mmg ada hajat yg lom tecapai ngan woss..satu hari..satu ketika...acik panggey lagi..tpi acik nyer trend, mang jumpa ngejut2 dan kekejap je...heheh..baru mesra dn rindu gitu...mekasey woss n tipah..

Mas said...

Hehehe tau lah kita ni anggun sopan dan berbudi bahasa...tak payah koba kek satu dunia.

lupekanje said...

mas,
ekekeee..acik tgh bz soping dan tambah barang Gogon nih..

Kopi Suam said...

acik saya acik takmo jumpe ke...sedihnyer

lupekanje said...

kopisuam..
aha kannn..dokek jer ..nnt yek...duk kat area mana? klu acik lepak2 ngan knkawan, blh acik panggey join...

kakpah said...

acik, ekau memang pilih kasih cik. bangi yang sojongkal ni pun ko tak nak mlangkah kan? Ko poi pkns yo makan sakan dan menyoping uhuk..uhuk.. Piah dongan tpah yang jauh nun ko sanggup poi jumpo. uhuk..uhuk.. sodeh ni cik. dah moleleh air solemo dah ni. dah basah kuyup borondam air mato ni wakaka....

kau kalau nak jumpo kpah kono buek apoinmen dulu kurang-kurang 2 bulan. Tak leh main torojah yo do.

lupekanje said...

kpah...
tu yg payah tuh..kener wat appointment...haha..

bukan sengaja gi sana nk jumpa diorg kakk...tpi dah kebetulan dokek bobona tuh...call yo diorg..lagikpun, diorg ni sonang..tk yah ado appointment..wakakakaa

pEts LovEr.. said...

suka tgok gmbo ko tuh..mcm nak tanggal kepalo den.. nway salam ziarah..

Mak Su said...

kalu maksu taruh gamba kat blog, mesti nyorok di belakang pokok, ahaks

lupekanje said...

Salam pEtsLovEr,
tima ksih dtg ziarah...
ni kpaler mang klu blh tanggal2, rsa nk tanggal kejap....letak kat atas meja ni kejap...heheh

Maksu,
Gamba tu bukan gamba acik...tu org lain..hehehe..(tipoo je)

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-