Tapi bila sebut tempat tu..acik tingat sorang blogger yg kijer kat situ.. hahh...aper kata kita jumpa blogger kat situ...?? (suker2 pelawa boss lelebih..)
Boleh juga...aper salahnya... kata bos.. uwaaaaaaaaahh...pucuk dicita, ulam mendatang.. So, dengan tabahnya, kami melalui program2 yang diarahkan untuk kami hadiri itu. Acik lagi laa..perlu lebih tabah..dik sebab sesuatu hal yang berlaku ketika bos acik sedang menyampaikan taklimatnya... Perut ketika itu, sedang2 ajer...tidak kenyang..dan tidak lah berapa laparnya.
Tapi tetiber.. acik terasa kancing penyangkut di kain acik terbuka..!! Adeihh... sudahhhh !!! Camne acik nak bangun klu bos acik suh edarkan surat2 pada para hadirin tuh nanti... harus terlucut kain ini... dannn..ohhh tidakkk !! Tak dapat ku bayangkan.
Acik sms mas...bagitau keadaan acik... dan dia cadangkan acik bangun dan buat gaya macam orang menari zapin...pegang je kain tuh... cehhhh..! sungguh bernas ittew... Seperti yang di duga, bos suh acik edarkan surat. Lalu dengan pantas, acik dapat idea... bisik dengan orang sebelah, Minta tolong ketua kelas datang ambil dan edarkan surat2 ini...
Misti bos kata acik belagak ketika itu...sbb tk mo bangunpunn...huhu.. Mahap la... acik darurat.. Lepas tu, acik bergegas carik bilik air... takajuit lagi..bila masuk kat bilik air tu, tgk ader org laki sikat2 rambut......
Oooopppss.. ehh..aku salah masuk ke.... acik pusing dan tgk kat pintu... mang lambang ompompuan..acik tgk balik kat orang tu...atas dan bawh dan atas balik... komfem dia tu bukan pompuan.. lalu dia pun fandang2 acik... ehhh...aku ke...ato ngko ni yg salah masuk... fendek cerita la...
acik tk jadik nak boxing dia sbb salah masuk.. tapi dia mengalah dan mengaku dia bukan pompuan.. tpi tesalah pandang label tu.... sib la aku tk lepaskan pegangan kain ni lagi masa terjah masuk kat bilik air tu tdi...
Acik cepat selesai kan siasatan acik atas apa yg dah berlaku pada cangkuk kain acik tu... laaa.. roper2nya, tetanggal je.... bukan putus... maka acik cangkukkan bebaik dis taim....jgn tetanggal lagik.. legaaaaaaaaa.. cecepat kuar dari bilik air pompuan tuh lalu join yg lain yang dah nak ke dewan makan... hek eleehh..kener duduk kat meja VIP... dengan Dato' Prof bla bla bla... adeiiih... tesiksa batin ku..
dan penyiksaannya bertambah lagi dengan kehadiran nasik beriani yang sungguh mabeless.. mana tk siksa...makan depan Dato', dan pensyarah2 senior yg lain...komfem kener penuh protokol.... kener mempertahankan kesopanan dan kesusilaan... jaga imej department... Lalu, makanan yang dimakan terasa tidaklah sampai ke perutku yang ayu ini.
bos / lyn dengar...sungguh2... tapi acik tak la baper nak dengar. Jauh sikit dari Dato'. Sound system acik pun dah tk baper tip top... jadi acik hangguk2 senyum2 dan pandang2 beriyer je kat Dato'... sambil makan dengan sopannn.. sikit je amek nasik taww..
Sedap pulak tuh.. kat bawah meja..atas pangku... henpon! main sms dengan blogger nih.. suh dia banyak2 besabar... sbb acik tengah makan.. dan tengah layan Dato'...
MAKAANNNN!!!?? Kata dia tekejut.. KATA NAK LUNCH DENGAN KAMI.... DAH BEPALING TADAH KE???? Saya nak booking meja ni...kang penuh...
ala...tak payah la booking2...nnt acik call klu kami dah selesei dengan Dato' nih.. ngko masuk opis kul baper... kul 2...tu yg riso nih.. kata dia dlm sms tuh..
Dato' terus bercerita... punggung acik ni tk diam...rasa nak banguunn cecepat je.. Akhirnya saat yang dinanti2kan telah tiba bila dato' kata, sekian...wallahualamm.. Tapi dia sambung lagi sembang kenal... err...yg ni eksekutip gak ke? Dato' tanya acik.. Takkk... saya PT... lurus bendul je acik jawab.. PT? ... PTD? tanya Dato' lagi.. Tak...PT... pembantu tadbir...bukan PTD Dato'.... kata acik.
bagus kan acik nih.... ngaku je.. rupa2nya masa diorg sembang tadi, bos acik kata acik ni eksekutip gak sruper cam dia... adeiiihhh.. mana acik donga...!! Tak plan awal. Acik tk geti nak nipu...mahap laa.
Acik lihat, dato' tu tetunduk, macam mikir sesuatu... apa ? Nak kata PT tu rendah sangat ke.. ye...memang ketinggian acik tidak seperti diharapkan...sebab acik tidak tinggi...bantut sikit...lebih kurang Dato' gak... hehe.
Ntah2 dia pikir... Cisss... pegawai dia ni tadi tipoo aku!! hahaha... hah.. tu lah boss... Yer..akhirnya kami berjaya bangun jugak dari meja itu...lantas telefon blogger suh besedia menyambut kami dan sesiap bentangkan karpet merah utk kami datang ke tempat dia.
Satu lagi masalah... kami tesesat. Acik, drebar yang mang salu tesalah jalan, seperti mana acik yang selalu tersalah cakap juga..., telah memandu kereta ini ke satu arah yang berlainan. Maka perjalanan yang sepatutnya 5 minit, telah menjadi 15 minit. mesti bepoluh blogger tu tunggu...tah baper kilo dia menyumpah acik gaknya...hahah..
Acik memang tk tau jalan kat KL ni... yg acik dah tau...jalan nak pi Puduraya. Tu pun sbb dulu kena hantar Zirah ke stesen bas tuh. Kali ni, acik nak pi BN... tapi tau tak mana acik sampai??? Tetiber je acik sampai kat pintu masuk ke Parlimen... !! Ahh...sudah!! Bos suh pusing kat U turn yg ada.. sib baik la ada u turn.
Akhirnya dengan panduan dari bos acik yang ayu itu yang menelefon si blogger... maka kami sampai la jugak ke BN. Tidak...tidak ada karpet merah seperti yang dibayangkan.. tapi seorang pompuan (nak cakap gadis... kegadisannya telah diragut..) yang anggun, menyambut kami, siap bagi parking lagi... dan kami di eskot masuk ke kawasan larangan di BN itu.
Masuk ke cafe mereka... dan di satu sudut yang bagitu eksklusif, seorang gadis ayu menantu..ehh..menanti ...kami dengan senyuman yang dah letihh..sbb dik lama tunggu kami ...heheh.. mahap la...sbb ganggu ngkorang makan.. tah baper lama la minah sorang tu duk blok parking keter tk kasik org lain masuk...dan rasa2 acik...tk abih makan lagik tu..mesti lapar kan..sbb tepaksa brenti makan sbb sambut kami ni...ngaku jer la... heheh.. I saspek uol..
Ohh tidekk..jgn!! jangan amek gambar saya..!
Ni ler blogger yang acik pi jumpa tu... Ros@Woss@ Kak Piah.blogspot.com Dengan Tipahvogue... yang acik salu jadik silent reader kat blog dia...dan dia mang tk tingin pun masuk blog acik... hingga lah jumpa acik ni... dia duk jengah2 gak la...(tipah....acik tk amek gambo kau kan...kamera acik tetinggal kat keter aritu..!
Tapi dik sebab Ross ni ngantar sampai kat keter...sempat la acik amek gambar kami... lalu utk mencantikkan lagi entry acik ni...
acik pinjamla gambar kat blog tipah yo dikk...
Yaa... akulah paling julita yg muda belia... tapi acik rasa cam duk sebelah anak2 jer tu.. Seronok jumpa ngkorang... walopun seketika.. orait Woss...acik dah hapdet gathering ciput kita...kau bilo lagi....eehh.. dah besawang tuh..
Senornya sonok klu dpt jumpa blogger ni... kan kak Pahh kannn... yg dokek tu lagi payah nak jumpa. Nanti la...klu acik pi Bangi, acik call kpah...
Masalahnya...kak Pah tu glemer n bizi jer...payah nak wat appointment.. (alasan acik la tu..) Takla ...acik jarang2 nak kuar pi Bangi ... sesekali cumer.. tingin gak jumpa kak pah ni..tpi malu...hihi... Sekian. Moral of the story Eratkan silaturrahim, jauhi perselisihan faham...err..btl la tu.
sonoknyerr jumperr blogger kannns.. salamm akak acik teww
ReplyDeletedari BN tu belok ke kanan dah sampai opis zino hehe
ReplyDeletesy tgh bayang brapa terseksa batin acik wktu tu... wakaka... 1 lg ms makan tu... nasi beriani ayam golek ayam panggang pn jd x lalu kn ...
ReplyDeletesy dulu pn jd silent readr lupekanje tp bila dh berjmpa dah cuit2 manja bersapa suara terus jatuh hati......
silatulrahim tak ada batasan kan...
ngee...ya ampun acik!!! ai pomis pasnih ai jadik pembaca blog yu plaks eh!!! hehehehe.....
ReplyDeleteneway, sonok gak jumpa acik ari tu!! kecowsss tawwwwwwww!!! hahahah
Lorrr Kak Cenn... BN tu dah dokek ngan SD dah tu.. iskk.. lenkali nak masuk KL, tepon yer!! ;)
ReplyDeleteacikkkk!!!!
ReplyDeletemasa bila hang amik gambaq tgh mengilai tu aaa??
cis dan cis lagikk!!
tapi hang mmng best acik..
kah kah kah..
buleh jumpak lagi nih..
sat sangat hari tu.. tak sempat nak bermeswa gitu..
jgn serik nak jumpak wos lagi nooooo....
salam en_me,
ReplyDeletesonok..tersgt sonok...klu blogger yg ala2 sewel sikit...hihi..
zino,
iskk..mana acik tawu zino ada kat situ..klu tk misti awal2 udah sound suh tunggu ngan kompang kt BN ngan woss...hehe..err..kompang??
Kuina,
yesszzz...ngkorang mang best. acik pun tk pnah dengaq kuina n the blog..pehtu bru rajin pi jengoks.
Mas n kuina yg anggun n sopan bebudi basa itu...lap uols..
tipah,
ReplyDeleteu are gorjes tipah... wlopun kau tk masuk blog acik...ader acik kisah??? hehe..tpi klu masuk...lagi acik mlompat2 gumbira. gaser cam celebrity masuk taww..
Sutra,
mahapla...akak ngko ni bukan geti selok belok KL ni...SD dedokek tu ka? iskk.. mang lamo kita tk bejumpo kan..lobih seploh tawon... nnt klu tetibe ader function kat SD, acik tipon ida...nombor mu masih besamaku...
Woss..
acik sungguh berbahgia dpt ketemu woss yg gelember ini...ehh..salah eja ka..ok...yg gelemer ini..
mmg ada hajat yg lom tecapai ngan woss..satu hari..satu ketika...acik panggey lagi..tpi acik nyer trend, mang jumpa ngejut2 dan kekejap je...heheh..baru mesra dn rindu gitu...mekasey woss n tipah..
Hehehe tau lah kita ni anggun sopan dan berbudi bahasa...tak payah koba kek satu dunia.
ReplyDeletemas,
ReplyDeleteekekeee..acik tgh bz soping dan tambah barang Gogon nih..
acik saya acik takmo jumpe ke...sedihnyer
ReplyDeletekopisuam..
ReplyDeleteaha kannn..dokek jer ..nnt yek...duk kat area mana? klu acik lepak2 ngan knkawan, blh acik panggey join...
acik, ekau memang pilih kasih cik. bangi yang sojongkal ni pun ko tak nak mlangkah kan? Ko poi pkns yo makan sakan dan menyoping uhuk..uhuk.. Piah dongan tpah yang jauh nun ko sanggup poi jumpo. uhuk..uhuk.. sodeh ni cik. dah moleleh air solemo dah ni. dah basah kuyup borondam air mato ni wakaka....
ReplyDeletekau kalau nak jumpo kpah kono buek apoinmen dulu kurang-kurang 2 bulan. Tak leh main torojah yo do.
kpah...
ReplyDeletetu yg payah tuh..kener wat appointment...haha..
bukan sengaja gi sana nk jumpa diorg kakk...tpi dah kebetulan dokek bobona tuh...call yo diorg..lagikpun, diorg ni sonang..tk yah ado appointment..wakakakaa
suka tgok gmbo ko tuh..mcm nak tanggal kepalo den.. nway salam ziarah..
ReplyDeletekalu maksu taruh gamba kat blog, mesti nyorok di belakang pokok, ahaks
ReplyDeleteSalam pEtsLovEr,
ReplyDeletetima ksih dtg ziarah...
ni kpaler mang klu blh tanggal2, rsa nk tanggal kejap....letak kat atas meja ni kejap...heheh
Maksu,
Gamba tu bukan gamba acik...tu org lain..hehehe..(tipoo je)