Monday, July 13, 2009
Tak tahan rasanya
Dari pukul 2 pagi... acik tk buley tido... memula tk kuasa nak on PC buruk ni...ingat nak cuba tdo. Tak jugak boleh tdo.
Batuk semakin kuat... kekejap bangun gi bilik air... muntah... dann...err...kener pakai pampers la akuuu..
Allah uji aku dengan batuk tahun ni. Aritu dah baik. Kemudian jadi pulak. Masa berenang dgn kak Pah aritu masih boleh bertahan... idak la seteruk skrg...
Skrg, taim menunjukkan pukul 4.30 pagi... batukku jadik makin menyakitkan.. sebab tiada kahak yang boleh ku ludahkan keluar. Seolah-olah tersekat di dada. Adeiiih...
acik tawaf keliling rumah yang sepi ini... acik sorang2 je...semenjak Yanie pun da balik kolej...
'tepaksa' on jugak PC ni untuk menemankan acik. Melompat dari blog ke blog org lain.. tu pun rsa nak tejatuh dari kosi ni... (penceritaan yang melampau...)
Ku tuang air suam...dah 2 mug acik minum... pernafasan macam lelah jer munyiknyer...
Agak2 camni lah rasanya bila batuk...nak tekluar segala isik pewot...huhu.. Alhamdulillah... syukur sebab aku diuji camnih...
adakah sbb aku bnyk dosa? (tawu tak per...sedar skit diri tu)
atau Tuhan mahu beri aku peringatan? atau mahu beri aku pahala?
Boleh tak acik coti sok... ??
kalu gi opis ni..mesti sejuk air cond...lagi la menjadi2 batukku ini. Dah 2 hari acik tak pasang kipas dalam rmh... acik sarung sweater tebal si zayani .... dan pakai suar tebal juga... (sbb tk suka pakai simut...)
Ya Allah..moga esokku akan menjelma jua... dengan badan yang lebih cergas dan sihat....
Sekian.. nak terai tdo balik...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
acik.. tak jumpa doktor ke?? poeilah mana tau kot ado penyakit lain.. den ponah gak raso batuk gitu mmg sakit blkg dan dada sebab nahan batuk yg lobih parah den ada asma.. kalau dah batuk gitu confirm asma dtg.. lagik teruk sebab nak nafas lagik susah.. kono poei jumpa doktor ambik pam gas.. barulah lega sakit dada tuh..
ReplyDeleteApo pun cik.. kalau tak tahan baik ambik mc yolah cik rehat2 kek umah
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteAlalala syian nye. Poi jumpo doktor lah cik. mintak mc. kang molarat plak.
ReplyDeletenampak gayo konolah cuti boronang sominggu gak wakaka..
Tak taruk viks ker apa ke kat dada ? Tidak pun tak terai makan ceklat heks tu ?
ReplyDeleteTak apa la... apa apa hal, pi jumpa doktor... tak dapat ubat, dapat MC pun jadik la ... hehehe...
a'ah. sey maghin ponah batok lamo kosan2 eh ado lung insfection. takdo la kritikal bona tapi kono sodut jugak la nebulizer tu...
ReplyDeleteacik woo acikk..
ReplyDeletedah mangun ke belom nih???
tu la acik, ada laie niat nak pow tipah dgn satay daging arnab bagai!!! tu kira dosa la tu, nak pow insan semekin nih! huhuhu...*juz kiddin' ya, jgn amek ati plak*
ReplyDeleteneway, semoga acik cepat sombuh....poie klinik cepat...
kalau saya,ngan dgn uabt batuk cap ibu dan anak..lain2 ubat tak jalan...
ReplyDeleteacik...ari tu yang saya demam tu sejuk ketar2 sampai biru kuku. Kat umah pun tak brani tido on ekon. Sama lah kita bulan lepas dan bulan ni diuji dengan batuk. Semoga Allah ampunkan dosa saya yang suka mengusik acik dengan gambar makanan. Huhu sedey......
ReplyDeleteorg kata batuk2 ni lawan dia minum madu jer... terai ler
ReplyDeleteiina,
ReplyDeleteacik suka makan ubat..tpi tk suka nk gi klinik...boley ka??
so, prefer dok rehat kat rumah sampai sembuh sendiri...makan la makanan yg blh redakan sakit...
dan tunggu ngkorang doakan je...heheheh
tq iina n hepi besday to u....
kpah..
seminggu...???? mana buley... habih lamo pun 2-3 ari je nih..
Jeen,
acik mencarik gak kok2 ada vicks bebudak ni...tak jumpa...! balm serai ader ler...tpi bukan utk legakan batuk...hahah...hantam la labu.
Tak lapaq mc doktor. Baek amek coti rehat..klu nak bratur sampai setgh hari kat kinik kajaan tuh...tambah sakit lagi
kinik bayar...err.err...kcuali tpakser jer..
Tijah,
ReplyDeleteharap2 idakler merebak sakit laen plak...batuk moktan yo nih...
Piah,
subuh golap dah bangun...pehtu acik besantai dlm hammock kat beranda umah acik tuh..tpi kojap yo..angin kuek...batuk menjadi2 lak..
masuk dlm umah, tgk cd industan...sambey tdo...huhu...
Tipah,
malam kang kau hantar satey tu kat umah acik yo...satay kajang pun tk po doh...hahah..
Kamsiah,
ponah gak acik makan ubat batuk cap klapa aprika tuh, tak pun breacol (dri kocik mkn ubt nih..) tpi skang ni smua tu tk jln..
Mas,
ha..insappun kau....pasni antau lagi ye gambo...gambo bajar bawak keter...wakakka
Mak su,
acik mang tolan madu ngan limau yo... poses ngubat gak kan...tq.
Moga cepat sembuh......
ReplyDeleteDan kembali sihat sejahtera......
tima kasih...sok dah kener kijer gak camner pun..
ReplyDeleteerr..err...tetiber tertunduk malu kat ckLah...
sakit sikit pun merungut camni kan..!
Acik,
ReplyDeleteCuba acik ambil madu, yang asli punya. Malam-malam sebelum tidur sapu vicks atau cream/balm pati halia di tapak kaki, seluruh kakilah,. Kemudian pakai stokin. Selalunya sejuk datang daripada kaki. Ini pengalaman saya lah.
wah...kak nora..baek nyer fetua nih..nnt malam acik try...tq
ReplyDeleteacik... minum madu & bykkn minum air kosong yer..
ReplyDeletekuina,
ReplyDeleteye ..acik amalkan. Tadi nk solat, tebrenti hapwey...batuk....dan tekuar sesuatu yg membatalkan wudhuk...huhu..pehtu sblm solat smula.. acik gi minum madu...Alhamdulillah, berjaya menamatkan solat dgn jayanya...thx dear.