Thursday, July 30, 2009

Dah Khamis? 30 Julai 2009

Banyak yang kita boleh buat biler kita sorang diri...
dan banyak juga yang kita tk boleh buat bila kita tak sorang diri...
Konklusyennya...ada masa kita nak sowang2.... ada masa kita perlukan ramai2....
*paham ye.. ramai-ramai... bukan bedua...okeh...*
Acik centu la..bila org tanya, tk sunyi ke duk sowang2... hmm...tak pulak..stakat ni...ai laik to be alone... tapi biler dgn kawan2... acik sonok jugak..

Macam men boling ni...aper kes klu men sowang2..hehe...Tipah, Wos...biler lagik....kita deting kat Alamanda...err..owang lain nk join?? moleh...

Kuar makan sesama...lepak sesama...poyer-poyer... bebiler teragak.. tak de saper yang larang...tak de apa yang menghalang..

tapi kalu tk duk sorang2..... *maknanya, klu berdua...* payah la nk kuar memana...

mesti klu kuar, kener besama2...klu tk besama2...tk blh kuar... (gayer sowang wanita solehah gitu...).. cam kakPah tuh...hehhe.. nak kuar gak...kena bawak anak2 temankan...uwaaaaahh...

safe n secure gitu..

Happy Birthday buat bos acik.. Lyn. Moga kebahagiaan menjadi milikmu sepanjang hayat yang ada....

Gambar tahun lepas. Kawan-kawan yang suka menyibuk...tahun lepas.

Bawah ni gambar baru tadik.....(acik yg serebeh....mcmne kameramen leh approve ni...!)

Pakei tudun baru tuu..serba ijo..

6 comments:

zany said...

sekejap je masa bergerak, sedar2 dah tua, ha, ha......

lupekanje said...

yup zany, kita tunggu 24 jam terasa lama...tpi cam acik ni dah idup baper dekad..rsa baru je semalam acik umur 21 tawon..kannzz...hehhe

Ungku Nor said...

ada masanya..sepi itu indah je, kan Cik?

lupekanje said...

sepi itu sentiasa indah...
dan rasanya acik prefer sepi....
di samping PC...
teman sejati..
yg kekadang menyakitkan hati
mengenalkan rakan dan taulan setiap hari...
mereka datang dan pergi....
kekadang tk sempatpun ditemuii..
camtu lah jugak acik ni...
takut esok lusa mati...
mintak mahapla pada mereka yang membenci....

secangkir madu merah said...

pejam celik pejam celik esok dah hari jumaat bulan julai pon dah nak habis.. ramadan pulak dah nak tiba tup tup tup dah nak raya dah...memang cepat betol masa berlalu.. ingat masa kecik2 dulu satu hari tu macam2 mende boleh buat.. itu tandanya waktu semakin pendek.. maknanya???

lupekanje said...

uiihh...takot plak nak sebut kan smm..
sbb amal tk banyak mana..
Moga hidup kita diberkati sepanjang masa di donia dan di akherat.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-