Friday, July 31, 2009

Dah lama tak...

Dah lama tk balik kampung.... windu nak mesin rumput. Mesti rumput2 tupun windu kat acik kann... pembesaran mereka mesti menggalakkan. Sempena musim yang tidak menentu ni...memanglah payah nak mengawal pembesaran rumput rampai itu.
Maka haruslah acik balik kampung minggu ni. Memanaskan injin mesin rumput yg dah lama tidak dioperasikan. Nanti berkarat pula.
Walopun harga beliannya cuma RM250 ketika itu, dan penggunaannya telah berbalik modal, penjagaan rapi misti dilakukan. Acik mang gemar pada sesuatu yang bernama mesin. Temasuk mesin blender yang udah berusia lebih doploh tawon acik simpan. Harap2 mesin rumput ni boleh gak bertahan selama doploh tahun..dan lebih.
Agi idup agi ngelaban. Bukan Agi idup, agi meraban... marhaban tak per...err..ader kaitan dengan mesin rumputkah?
Rinduku pada mesin rumput semakin membara. Hari ni hari jemaat. Besok atau lusa, acik akan balik...err.. tunggu...
Koleksi gambar di Picasa Web Albums acik.
Sejambak bicara buat renungan semua.
Ketika pintu kebahagiaan tertutup,
pintu yang lain terbuka;
tetapi,
seringkali kita memandang terlalu lama
pada pintu yang tertutup
hingga kita tidak melihat pintu yang lain,
yang telah terbuka bagi kita

Diambil dari sumber yang sama (email fwd)

Sekian.

13 comments:

MY HEART said...

Acik,

Kalo dibuek tobeh palo orang .. ok lagek tak cik??

lupekanje said...

ryn...
buley yo ... palo sapo yg kau nak den tobeh??? enitaim..
mesin den kat kampung tuh dah lamo tk kono minyak darah nih..sik minyak jonsen yo...heheh

kakpah said...

balik kampung tu bohengat-hengat kek highway. jangan main pocutttt yo. Tu saman tu bolum sampai sobulan lagi bobayar. Kek kampung tu jangan lupo potikkan akak pucuk ubi ko, cili api ko, potai ko... bagi kek kakpah ni ha. keh..keh..

Tijah said...

efek mesen tu misti goga2 cam kusi ogawa tu cik kannn???

iina said...

hahaha.. acik adakah ekau windu ngan gogaran mesin rumput.. leh jadik vibrogym lah acik.. hehehhe.. nnti kim salam ngan bunga lalang.. daun semalu.. daun kemuncup.. apo laei ekk nk kim salam.. apo2 lah yg cik jumpo maso nobeh tuh kan.. hehehe..

Ungku Nor said...

betul la cik..

kita sibuk dengan orang yang kita dok sayang-sayangkan tu..
padehal orang yang kita sayang tu belum tentu lagi nak sayang kat kita.

ehehehe..slamat mesin gumput yo cik..;p

zino said...

rumput kat rumah mem tu pun agaknya sedang melambai lambai.... bila lah tuan dia nak balik potong hehe

lupekanje said...

kak Pah..
tima kasih atas ingatan kakpah..
acik insap dah kakk...acik takkan pocut lagi, kcuali kat jalan luruih yg tk do polis...hehhee
nak fucuk ubi ko? nnt acik nengokkan kok ado...cili biaso ehh banyak..botul2 ko kpah ondak nih???
potai mno ado...poie la boli kat pilah tu haa...

lupekanje said...

Tijah..lebey krg centu la ... sampai poluh2 jantan betina smua nitik..
best lopeh mesin gumput tu jah...sogar badan acik yg lomau ni hah.


iina,
nnt la acik sampaikan salam kau tuh. Lalang tk do la...rumput semalu ado...hehe...
ulau pun tkde...klu ado copek yo acik cantas...huhu..


ungkunor,
errrr...errr... naper ni ungkunor?
lenkali toksah sibuk2 hengat kat org ye... jago la diri sendiri...ati sendiri..
cam tkena kat acik yo...huhu..


zino...itu ler...acik cadang nk balik pagi ahad, seblm pi Pilah, sompek gak eh acik menarah rumput tuh..hehhe

kakpah said...

cik, tambah lai. pucuk labu, daun mangun, torung bolando wakakaka.... longkap nak buek samba daun kayu. tempoyak banyak lagi ha.

lupekanje said...

kpah..acik tongah mikir ni..nk balik ke idak...sbb ada owang offer nk antar si zirah balik...hheheheh..
mlm ni kakkk....turunnn P9..

kakpah said...

nanti akak konfemkan dengan bebudak ni. kalau jadi nanti akak roger.

lupekanje said...

orait kak..klu demam, toksah la dulu kak...tpi klu windu kt acik..meh ler...hehehe..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-