Dah lama tk balik kampung.... windu nak mesin rumput. Mesti rumput2 tupun windu kat acik kann... pembesaran mereka mesti menggalakkan. Sempena musim yang tidak menentu ni...memanglah payah nak mengawal pembesaran rumput rampai itu.
Maka haruslah acik balik kampung minggu ni. Memanaskan injin mesin rumput yg dah lama tidak dioperasikan. Nanti berkarat pula.
Walopun harga beliannya cuma RM250 ketika itu, dan penggunaannya telah berbalik modal, penjagaan rapi misti dilakukan. Acik mang gemar pada sesuatu yang bernama mesin. Temasuk mesin blender yang udah berusia lebih doploh tawon acik simpan. Harap2 mesin rumput ni boleh gak bertahan selama doploh tahun..dan lebih.
Agi idup agi ngelaban. Bukan Agi idup, agi meraban... marhaban tak per...err..ader kaitan dengan mesin rumputkah?
Rinduku pada mesin rumput semakin membara. Hari ni hari jemaat. Besok atau lusa, acik akan balik...err.. tunggu...
Sejambak bicara buat renungan semua.
Ketika pintu kebahagiaan tertutup,
pintu yang lain terbuka;
tetapi,
seringkali kita memandang terlalu lama
pada pintu yang tertutup
hingga kita tidak melihat pintu yang lain,
yang telah terbuka bagi kita
Diambil dari sumber yang sama (email fwd)
Sekian.
Acik,
ReplyDeleteKalo dibuek tobeh palo orang .. ok lagek tak cik??
ryn...
ReplyDeletebuley yo ... palo sapo yg kau nak den tobeh??? enitaim..
mesin den kat kampung tuh dah lamo tk kono minyak darah nih..sik minyak jonsen yo...heheh
balik kampung tu bohengat-hengat kek highway. jangan main pocutttt yo. Tu saman tu bolum sampai sobulan lagi bobayar. Kek kampung tu jangan lupo potikkan akak pucuk ubi ko, cili api ko, potai ko... bagi kek kakpah ni ha. keh..keh..
ReplyDeleteefek mesen tu misti goga2 cam kusi ogawa tu cik kannn???
ReplyDeletehahaha.. acik adakah ekau windu ngan gogaran mesin rumput.. leh jadik vibrogym lah acik.. hehehhe.. nnti kim salam ngan bunga lalang.. daun semalu.. daun kemuncup.. apo laei ekk nk kim salam.. apo2 lah yg cik jumpo maso nobeh tuh kan.. hehehe..
ReplyDeletebetul la cik..
ReplyDeletekita sibuk dengan orang yang kita dok sayang-sayangkan tu..
padehal orang yang kita sayang tu belum tentu lagi nak sayang kat kita.
ehehehe..slamat mesin gumput yo cik..;p
rumput kat rumah mem tu pun agaknya sedang melambai lambai.... bila lah tuan dia nak balik potong hehe
ReplyDeletekak Pah..
ReplyDeletetima kasih atas ingatan kakpah..
acik insap dah kakk...acik takkan pocut lagi, kcuali kat jalan luruih yg tk do polis...hehhee
nak fucuk ubi ko? nnt acik nengokkan kok ado...cili biaso ehh banyak..botul2 ko kpah ondak nih???
potai mno ado...poie la boli kat pilah tu haa...
Tijah..lebey krg centu la ... sampai poluh2 jantan betina smua nitik..
ReplyDeletebest lopeh mesin gumput tu jah...sogar badan acik yg lomau ni hah.
iina,
nnt la acik sampaikan salam kau tuh. Lalang tk do la...rumput semalu ado...hehe...
ulau pun tkde...klu ado copek yo acik cantas...huhu..
ungkunor,
errrr...errr... naper ni ungkunor?
lenkali toksah sibuk2 hengat kat org ye... jago la diri sendiri...ati sendiri..
cam tkena kat acik yo...huhu..
zino...itu ler...acik cadang nk balik pagi ahad, seblm pi Pilah, sompek gak eh acik menarah rumput tuh..hehhe
cik, tambah lai. pucuk labu, daun mangun, torung bolando wakakaka.... longkap nak buek samba daun kayu. tempoyak banyak lagi ha.
ReplyDeletekpah..acik tongah mikir ni..nk balik ke idak...sbb ada owang offer nk antar si zirah balik...hheheheh..
ReplyDeletemlm ni kakkk....turunnn P9..
nanti akak konfemkan dengan bebudak ni. kalau jadi nanti akak roger.
ReplyDeleteorait kak..klu demam, toksah la dulu kak...tpi klu windu kt acik..meh ler...hehehe..
ReplyDelete