
Salam hujung minggu buat kenkwan semua. Moga dengan kesempatan cuti ini, kalian dapat penuhi dengan aktiviti ceria bersama keluarga masing-masing.
Acik? Hanya duduk di rumah... RUmahku sorgaku... seorang diri....
Anak-anak di tempat pengajian memasing. Tak ada yang balik. Cuma malam tadi, si Yanie pulang seketika bersama rakan-rakannya... solat maghrib di rumah selepas menghabiskan masa santai di Festival Bunga dan Taman di Presint 3, Putrajaya... dan malam tadi juga ada lah malam Pasar Malam Mega di Presint tersebut. Tempatnya hanya bersebelahan. Sudahkah anda mengunjungi pameran tersebut?
Jangan lepaskan peluang anda untuk turut sama melihat, membeli, menikmati keindahan bunga-bunga dan tanaman taman yang begitu santikkk di pandang mata... uwaaaaah...begitu skema pos ku hari ini.
Acik sepanjang minggu ni amatla sibuk membuat persediaan untuk sambutan sukan di department acik pada esok hari. Dua acara di pertandingkan. Bola Tampar, dan Futsal. Dan acik masuk futsal. Pecayerlah....acik tk pnah men futsal pun seumur hidup. Ni kire pestaim. Bola tampar ai don laik... takmo menyakitkan tangan ai yg aluss nih..
Acik? Semestinya rumah merah ! Seperti yang dah acik kecoh kepohkan kat FB...hehhehe..
Lihat sajer gayer Ketua Pasukan Rumah Merah acik nih...

semangat kann? Ni gamba semalam... Ahli rumah merah...pakai baju roner merah gi kijer...usaha punggah lemari carik baju roner merah..muahahah.. dann..berita terkini mengatakan beliau tercedera tisu lutut tekuyak sewaktu sesi latihan kemarin...maka hilanglah satu pemain harapan rumah Meyahh.....uwaaaaaaa... moga cepat sembuh yer...jgn lelasak lagik.
(tu lahh..lenkali dengar cakap somi ye anak-anakk...)
Di opis amatlah riuh rendah dengan gaya dan semangat para
artis atlit yang akan bertarung. Berlumba-lumba dengan gaya memasing, persediaan memasing, kutuk mengutuk antara rumah....sorak menyorak... sungguh mengingatkan suasana waktu sekolah2 dulu.
Bila satu kumpulan menyediakan tiset sendiri...rumah lain pun tk nak mengalah. Biler ada rumah buat tali rumba ramba pompom gurl tuh...umah lain wat bendera dan pelbagai lagi..

Ni kelengkapan pakaian dan eksoseris rumah Meyahh....ho yeaaahh... (Vangger yg amat...)
Semalam sesi latihan yang pertama dan terakhir untuk kami sebelum berentap dan bertarung melalui kumpulan yang menggunakan nama warna2 ceria iaitu, Rumah Merah, Kuning, Hijau dan Biru.. Diadakan di Padang Taman Pancarona di Presint 18 Putrajaya.
Masa latihan futsal... acik menerai kekuatan kaki acik
(yg ala-ala David Beckam) dengan tendangan2 mantap ke pintu gol.... adeeeihhh....sakeeeet kakikuuuu... camni ropernya org men bola sepak.... mau bengkak bengkil kaki ku... mencungap2 keletihan mengejar bola...
(tau laaa...acik da tuha...)
Gambar latihan futsal tidak di ambil sebab acik kan maen samer.... klu tidak mesti ngkorang dpt tgk gayer tk tertahan2 acik tuh..!!
Beberapa pemain telah gugur bagaikan nangka busuk jatuh... kerana tersilap percaturan sewaktu mahu menghinggapkan kaki ke bola yang bolat begolek itu... hati-hati kawan....jangan tercedera sebelum bertarung esokk... (Alhamdulillah, acik idak lagi tejatuh...hanya lelah..kejau bola..sok lom taw!)
Ni Latihan Bola Tampar pulak...
Hantam sajalah labuuuu... pakai baju kurung pun taper... janji pi praktis..
(Latihan di adakan selepas waktu kerja)
Saket tawww...tangan kiter pukui bola tuhh...tgk ni...meyahhhh....adeiiihh...!
Apa-apapun... moga Rumah MERAH akan berjaya dengan cemerlangnya walopun pemain kami lemah lembut semuanya....muahahha..
MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA.
(Acik tunggu diadakan acara lumba renang gayer apasajer...adakah????..)
go go umah merah.. cik apo id fb cik?
ReplyDeletewah...dpt sapoter dri Glasgow..hehhe toche..tochee...
ReplyDeleteFB? look for Gondrong Hassan
mane de sakit cik main bola tampau... dia kono ado caro eh xbg sakit tu... sey main tu. suko sobab nak tampar org xborani.. tp, satu je la,org cam sey ni xleh spike, jd tersingkir dr list pemain harapan negaro~
ReplyDeletehanim,
ReplyDeletemang ado caro...tpi tkpenah menjadik...sik kono kat tompek sakit yo. Nengok org yg pandai maen tu, tolak cikit yo, bola tu dah torobang kan men jauh eehh...heheh
Tak po lah...acik bri org len men bola tampau tuh...seblm acik yg kono tampau..wakakaka
Woi.. lobeh gompak ni. Siap ngan unifom bagai. Ala... kok dah kaki bangku tu kau pakai la apo pun, mosti totap kaki bangku gak.
ReplyDeleteGo rumah hijau, go..go..
kpah..kutuk laa...kutukkkss..
ReplyDeletekami da monangg jadik Johan.....wakakaka....
isk...tak sangka lak kaki bangku jadik kaki otromen....!
Tima kasih lah pd anak,mengantu dan kenkawan yg mendoakan kejayaan umah acik....iaitu RUMAH MEYAHHHH....!!
Maju Sukan Untuk Negara !!!
Itulah ekau tak tau. Kutuk bukan sobarang kutuk. Kutuk kakpah tu monjadi perangsang. Sobab tu kau monang kik..kik..
ReplyDelete(Mano la poi rumah hijau ni. ado ko takdo)
hahah....adeiiih....
ReplyDeleteumah ijo nyerah kalah tdi...pemain smua larikk... wakakaka...
kaki tk leh hangkat nihh...cramp tk ilang2 lagik...
salam acik...main mcm ni mengingtkan jaman2 sklh ek..sya dlu..dr form 1-5 umh meyah gak.tapi guna nma ikan..negeri ikan katakan...merah-jerung,kuning-todak,ijau n biru-blur...dh lama dh! acik... lupa.hehehe...
ReplyDeleteinna ab,
ReplyDeletebukan senang nk dpt pluang jadik cam jaman sekolah dulu...dlm umur cam acik nih..kannnzz
cen ..
ReplyDeletedapek pes prais ko main sokan tu?
apo hadiah?
mangkok tengkat ko?
muahaha .. jangan marah .. eseh ngusik yo ..
yessszzz..pers praiz... hadiah hamper jerr...makan reramai...tak dapek besen ko, mangkuk ko...hahah..
ReplyDelete