Tuesday, August 18, 2009

Anak-anak ikan ku..

Selepas beli 4 ekor ikan guppy jantan pada hari Rabu lepas, Khamisnya, acik dianugerahkan dengan kelahiran 24 ekor anak guppy... sungguh gumbira...sbb dah lama dah ikan guppy acik tk beranak-ranak... yang mati je banyak... Ikan yang beranak ni acik beli kat Bangi gak dalam 2 bulan lepas... Dalam bebanyak tuh, acik terperasan sepasang kembar SIAM!..SUBHANALLAH...uwaaaahh.. ingatkan kot perut dia tesangkut ke...tapi setelah di zoomm kan kamera..mang sah telekat.. sian ikan tuh.. nampak aktif ke sana ke mari. Saiznya sama dengan seekor anak ikan yang normal.. sama lah kalu kembar manusia gak...kembar biasanya kecil je...... Tapi... keesokan harinya, acik tgk si kembar dah tk bergerak. Dah kaku.. huhu... Akhirnya, mereka tk dapat survive.... dah ajal gak tuh. Hasil pembedahan setelah ikan mati.... dapat dipisahkan..memang terlekat di perut... Iskk...ikan pun ada yang kembar siam eeekkk.. bukan orang je

11 comments:

  1. wah cik. sompek tak panggey mastika?

    ReplyDelete
  2. leh masuk majalah 3 nih.. ihihi

    ReplyDelete
  3. Banyak e ikan tu boranak. Anak buah kakpah tongah mongandung anak komba ni. Uish... sonok e. Siap la tak tido malam nanti tu.
    Sonang ko bolo ikan guppy tu cik.

    ReplyDelete
  4. Bolehlah acik buka Spa MrsFish pula. Kata orang tua, nak anak kembar, makanlah pisang kembar yang melekat dua....Oh ye Acik, Selamat menyambut bulan Ramadan, selamat menjalani ibadat puasa,ye...

    ReplyDelete
  5. tipah,
    acik tesilap tipon balei polis chombung lak...huhu..


    En_me ittew..
    boleh ke..? tpi acik dah buang bangkai bukti yg dah di postmortem tuh....
    :)


    kpah...
    moga slamat la lahirnya kombar anak buah akak tuh..
    tk do susah eh kak pah..bonam yo ikan tu dlm air..bagi makan skali sehari..tukar air biler da kotor..
    pehtu kiro baper ekor yg idup..baper ekor yg mati...hehehe..



    Cikgooden,
    Gitulah..pendek bona...umurnya..
    mungkin pasni dpt kombar lagikk??


    Salam Mamarempit...
    jemput duduk..



    Kak Nora..
    salam Ramadan Al Mubarak jugak..
    kak...acik makan pisang kombar aritu..boley tk dpt gaknya...wakakaka...
    tetiber jek kannnnzzz???

    ReplyDelete
  6. oh tak sangka ikan pun ada kembar siam yer.sian ikan tu smpi terburai perut kena operate oleh acik..

    ReplyDelete
  7. errrr....irfa...bukan..bukan acik yg buraikan pewot dia!!..*muka inesen seposen nih..*

    ReplyDelete
  8. salam acik...bela ikn mcm terapi gak kn?..sya penah bela..tp time cuci akuarium...mls giller...last skali akuarium tuh la..dok bwh umh!..huhuhu...

    ReplyDelete
  9. salam inna ab,
    hmmmm.. betul..sronok tgk ikan tu..
    acik ni pun nyaris nak telangkup kan je akuarium kecit nih..sbb ikan sik mati je..ehehe.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...