Tuesday, August 18, 2009
Anak-anak ikan ku..
Selepas beli 4 ekor ikan guppy jantan pada hari Rabu lepas, Khamisnya, acik dianugerahkan dengan kelahiran 24 ekor anak guppy... sungguh gumbira...sbb dah lama dah ikan guppy acik tk beranak-ranak... yang mati je banyak...
Ikan yang beranak ni acik beli kat Bangi gak dalam 2 bulan lepas...
Dalam bebanyak tuh, acik terperasan sepasang kembar SIAM!..SUBHANALLAH...uwaaaahh.. ingatkan kot perut dia tesangkut ke...tapi setelah di zoomm kan kamera..mang sah telekat.. sian ikan tuh.. nampak aktif ke sana ke mari. Saiznya sama dengan seekor anak ikan yang normal.. sama lah kalu kembar manusia gak...kembar biasanya kecil je......
Tapi... keesokan harinya, acik tgk si kembar dah tk bergerak. Dah kaku.. huhu...
Akhirnya, mereka tk dapat survive.... dah ajal gak tuh.
Hasil pembedahan setelah ikan mati.... dapat dipisahkan..memang terlekat di perut...
Iskk...ikan pun ada yang kembar siam eeekkk.. bukan orang je
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
wah cik. sompek tak panggey mastika?
ReplyDeleteleh masuk majalah 3 nih.. ihihi
ReplyDeleteBanyak e ikan tu boranak. Anak buah kakpah tongah mongandung anak komba ni. Uish... sonok e. Siap la tak tido malam nanti tu.
ReplyDeleteSonang ko bolo ikan guppy tu cik.
tak panjang... umur dia kan....
ReplyDeletesalam ziarah...
ReplyDeleteBolehlah acik buka Spa MrsFish pula. Kata orang tua, nak anak kembar, makanlah pisang kembar yang melekat dua....Oh ye Acik, Selamat menyambut bulan Ramadan, selamat menjalani ibadat puasa,ye...
ReplyDeletetipah,
ReplyDeleteacik tesilap tipon balei polis chombung lak...huhu..
En_me ittew..
boleh ke..? tpi acik dah buang bangkai bukti yg dah di postmortem tuh....
:)
kpah...
moga slamat la lahirnya kombar anak buah akak tuh..
tk do susah eh kak pah..bonam yo ikan tu dlm air..bagi makan skali sehari..tukar air biler da kotor..
pehtu kiro baper ekor yg idup..baper ekor yg mati...hehehe..
Cikgooden,
Gitulah..pendek bona...umurnya..
mungkin pasni dpt kombar lagikk??
Salam Mamarempit...
jemput duduk..
Kak Nora..
salam Ramadan Al Mubarak jugak..
kak...acik makan pisang kombar aritu..boley tk dpt gaknya...wakakaka...
tetiber jek kannnnzzz???
oh tak sangka ikan pun ada kembar siam yer.sian ikan tu smpi terburai perut kena operate oleh acik..
ReplyDeleteerrrr....irfa...bukan..bukan acik yg buraikan pewot dia!!..*muka inesen seposen nih..*
ReplyDeletesalam acik...bela ikn mcm terapi gak kn?..sya penah bela..tp time cuci akuarium...mls giller...last skali akuarium tuh la..dok bwh umh!..huhuhu...
ReplyDeletesalam inna ab,
ReplyDeletehmmmm.. betul..sronok tgk ikan tu..
acik ni pun nyaris nak telangkup kan je akuarium kecit nih..sbb ikan sik mati je..ehehe.