Tuesday, August 18, 2009

Anak-anak ikan ku..

Selepas beli 4 ekor ikan guppy jantan pada hari Rabu lepas, Khamisnya, acik dianugerahkan dengan kelahiran 24 ekor anak guppy... sungguh gumbira...sbb dah lama dah ikan guppy acik tk beranak-ranak... yang mati je banyak... Ikan yang beranak ni acik beli kat Bangi gak dalam 2 bulan lepas... Dalam bebanyak tuh, acik terperasan sepasang kembar SIAM!..SUBHANALLAH...uwaaaahh.. ingatkan kot perut dia tesangkut ke...tapi setelah di zoomm kan kamera..mang sah telekat.. sian ikan tuh.. nampak aktif ke sana ke mari. Saiznya sama dengan seekor anak ikan yang normal.. sama lah kalu kembar manusia gak...kembar biasanya kecil je...... Tapi... keesokan harinya, acik tgk si kembar dah tk bergerak. Dah kaku.. huhu... Akhirnya, mereka tk dapat survive.... dah ajal gak tuh. Hasil pembedahan setelah ikan mati.... dapat dipisahkan..memang terlekat di perut... Iskk...ikan pun ada yang kembar siam eeekkk.. bukan orang je

11 comments:

Tijah said...

wah cik. sompek tak panggey mastika?

en_me said...

leh masuk majalah 3 nih.. ihihi

kakpah said...

Banyak e ikan tu boranak. Anak buah kakpah tongah mongandung anak komba ni. Uish... sonok e. Siap la tak tido malam nanti tu.
Sonang ko bolo ikan guppy tu cik.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

tak panjang... umur dia kan....

mamarempit said...

salam ziarah...

Kak Nora said...

Bolehlah acik buka Spa MrsFish pula. Kata orang tua, nak anak kembar, makanlah pisang kembar yang melekat dua....Oh ye Acik, Selamat menyambut bulan Ramadan, selamat menjalani ibadat puasa,ye...

lupekanje said...

tipah,
acik tesilap tipon balei polis chombung lak...huhu..


En_me ittew..
boleh ke..? tpi acik dah buang bangkai bukti yg dah di postmortem tuh....
:)


kpah...
moga slamat la lahirnya kombar anak buah akak tuh..
tk do susah eh kak pah..bonam yo ikan tu dlm air..bagi makan skali sehari..tukar air biler da kotor..
pehtu kiro baper ekor yg idup..baper ekor yg mati...hehehe..



Cikgooden,
Gitulah..pendek bona...umurnya..
mungkin pasni dpt kombar lagikk??


Salam Mamarempit...
jemput duduk..



Kak Nora..
salam Ramadan Al Mubarak jugak..
kak...acik makan pisang kombar aritu..boley tk dpt gaknya...wakakaka...
tetiber jek kannnnzzz???

HappyIrfa said...

oh tak sangka ikan pun ada kembar siam yer.sian ikan tu smpi terburai perut kena operate oleh acik..

lupekanje said...

errrr....irfa...bukan..bukan acik yg buraikan pewot dia!!..*muka inesen seposen nih..*

INNA AB said...

salam acik...bela ikn mcm terapi gak kn?..sya penah bela..tp time cuci akuarium...mls giller...last skali akuarium tuh la..dok bwh umh!..huhuhu...

lupekanje said...

salam inna ab,
hmmmm.. betul..sronok tgk ikan tu..
acik ni pun nyaris nak telangkup kan je akuarium kecit nih..sbb ikan sik mati je..ehehe.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-