Monday, August 17, 2009

Kisah yang berlalu pergi..

Sejak hari Rabu..acik simpan memori acik kat deraf je..sejak Allahyarham Ustz Asri Ibrahim meninggal tu lah..acik cam tak ada mood nak update citer2 aktiviti acik...sik sibuk dgn dunia acik je kan. Tapi acik nak kongsi jugakla apa yg acik lalui dari hari selasa tuh.. Acik kener hadiri majlis anugerah ini... asik acik je kan..tawon lepas pun acik pegi...tapi soronok gak aper.. acik ni kan kretip dan berinobatip.. Pergi sensorang diri. Memula tu dgn pegawai2 acik..pehtu dah diorg nk pi minum dulu, acik tarik diri la..pewot kenyang lagik.. (segan senornya nak makan minum ngan diorg.). Sesampai je kat dewan tu, penyambut tamu suh acik duk kat sini.... kenapa orang lain boleh duduk kat kosi blakang2..acik kener duk depan? Kosi Pengarah/SUB lak tuh.. apakah acik ni nmpak cam Pengarah? ... Blazer acik pakei ni pun buruk je..kasut...? acik pakai sandal buruk je...adeihh..busan kener duk depan ni.. Kamera asik ngarah ke acik je rasanya.. adakah acik nmpak anggun arini..?

Ohh..tidak..aku tetap sempoi dan selekeh cam biasa. Acik tlh dikamben itamkan utk mengisi kekosongan kosi di barisan depan ni ...dan jurugambar2 tu pulak hingat acik ni pengarah...huhu.

Acik tanya ; boleh tk saya duduk sebelah sana .. P.Tamu; tak boleh..tu tempat peserta. Lalu acik ikut perintah...

Tak lama pastu acik rasa mengantuk. Dah mula nak menyengguk... ape kes puan pengarah nak tesengguk kat depan ni kan..! Maka acik mula memainkan jari, main sms ngan org2 yg nk layan acik...mekasih. ilang ngantuk sikit.

Alhamdulillah...bos acik, lyn suh balik pejabat. Kerja banyak. Sila selesaikan!... Memula bebuat sedey...

ala boss...best nih...banyak rekaan dan ciptaan tebaru...

Tapi dalam ati.... yeeeeee haaaaaaaa.. ..dpt lari dari kebosanan dan muncung kamera tu... acik tk mo glemer okeh... Keglemeran tidak menjanjikan kebahgiaan..

Gambar di bawah yang sempat disnap di Pertandingan Inovasi itu... ni ciptaan atau kaedah mudah mengatasi masalah murid-murid yang lemah membuat karangan. Hmm...menarik..dan Audien smua terfana juga dengan kaedah yang diperkenalkan. Cikgu dari NS ni antara cikgu yang acik uruskan cuti belajarnya...bravo cikguuuu.. Alat Poliskedi dan Kedimasna ini nampak boleh banyak membantu murid meningkatkan markah dan prestasi penulisan mereka...

Ini pulak persembahan menarik dari SJK(C) Lit Hang....

Banyak lagi ciptaan-ciptaan menarik yang dipertandingkan termasuk alat membawa tong gas dan Atap genting dari bahan buangan.

Itu jer cerita hari Selasa. Cam tk de mood je kan... tk per..janji hapdet.

======================

Acik sambung terus la ke cerita hari Rabu lah...

Yang menariknya hari rabu lepas...selain dari mesyuarat (kategori menarik gak kan..).. yang lebih menarik... deting dgn blogger2 vogue dekat Satey Samuri, Kajang...

Semua orang dah tau...sbb diorg ni dah hapdet cerita kat blog...salunya acik yang cepat hapdet. Hatta Tipah Vogue yang menghadapi minggu yang paling bz dia pun dah hapdet dah cerita tu.. kiranya acik lagik bz la dari dia yekk..hehhe.. Yang pantas hapdet...tu ha...kakak kesayangan kiter...Kak Pah.

Memula acik dpt tawu tipah nak trening kat Alamanda, acik ajak dia lepak sesamer...dah opis acik kat bakang Alam tu je...tkkan tk leh lepak jap pas opis hour dgn dia kan. Tipah memula main tarik tali je ngan acik..tak nk gi..malu lah, seganlah..susahlah. So, acik idakla menaruh harapan tinggi dah yg dia ndak kuar makan ngan acik....ye lah..saper la acik nih... .lalu acik buat plan B..nk merayap dgn cik Ida dan nurul kat Bangi. Tapi seblum mlangkah keluar, acik try tanya tipah kali akhir..kira final lah kata ongkamfung acik.

Dan tk di duga, Tipah kata Yess... lalu acik masuk balik plan A, mengambil Tipah di Bowling Alamanda... Biler tah lagik Tipah nak lepak ngan acik kann..duk jawooohh...

Acik bawah Tipah gi umah acik dulu, nak solat dan salin baju..

Acik tatau nk pi mana seret anak dara orang nih..lelama acik ikut jejak cik Ida, bawak je Tipah gi Warta, Bangi...hehe...da tau Tipah suka sopping2.. giler baju... di samping acik nk gi kedai ikan...mukann..mukan ikan kat pasar...ikan akuarium... ikan guppy okeh.

Tingat dulu, acik suka citer tentang ikan guppy... ye lah..dari cerita tentang orang. kkdg best gak citer pasal binatang belaan kita...mereka tidak akan saman klu kita tesalah info. Dan ikan guppy acik semakin lama semakin pupus. Sebab tu acik nak tambah lagi...sunyi lak...tk de guppy nk borak ngan acik...

Masa window2 sopping ngan tipah, acik tingat Kak Pah... best gak klu kPah join sekali..dah dia dedekat sini...Tipah kan gajin gak masuk blog K Pah...apa kata klu jumpakan 2 Pah nih..Lagipun sejak brentinya aktiviti brenang..payahla acik nk jumpa kPah nih....lalu acik tipon, dan kPah setuju...

Lepas kuar dari Warta, acik seret Tipah ke kedai ikan yang acik kata tadi...Lalu acik beli 4 hekor guppy jantan yg gagah dan ensem. .. KPah pun dah tiba...dan kami bekumpul disaksikan ikan2 kat dlm aquarium tuh..utk rancangan seterusnya. Dan cerita selanjutnya baca la kat blog diorang tu...abaikan kesempoian acik...

Kesimpulannya untuk hari Rabu tuh, acik gumbira..dpt jumpa Tipah dan kak Pah lagik.. Tima kasih bebanyak.

dan pasni nak jumpa lagik dan lagik dan lagik.... Nak layan industan lak dengan Tipah bebiler sesuwai....rasanya klu kmi nonton industan sesamer.. tk perlu malu2 nak nangess kannnzz.. ... neiihii..neiihiii ..

klo tipah gayat dgn cara pemanduan acik...acik dgn rela hati boleh serahkan steering keter kat dia...tpi minyak ngan brek bia acik tekan..wakakaka..boley Tipah???

Sekian.

2 comments:

tipahvogue said...

cik...i lap u lah!! nenanti kita layan industan sengsama k!!!

lupekanje said...

aha... buley je..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-