Sunday, August 2, 2009

Hati-hati

Apabila kita berkata atau membuat sesuatu, kita perlu memikirkan akibatnya...perlukann?? Acik pernah disergah oleh seorang kawan kerana gambarnya yang acik siarkan di blog ini. hmmm... *mengeluh - org tua kata tk elok mengeluh.. lalu acik amat berhati-hati selepas itu jika mahu memaparkan gambar sesiapa..

acik tanya dulu.. (kekadang teluper nak tanya pun..huhu) Acik ni kan mammarazi...suka amek gambar candid.... yang kelaka..yg lucu... Ada orang tak kisah.. tapi ada orang kisah... anda kisah??? Jadi, sebelum acik terus banyak membuat orang marah kerana gambar mahupun kata-kata di blog ini, acik mohon, maaf...dan pinta teguri lah, seandainya tersalah kata, tersilap bahasa... Ye..ini blog acik, sukati acik lah nak tulis apa.

Tapi acik dah set kan bahawa audiens untuk blog ini adalah satu donia...bukan satu Malaysia atau diprivate kan... makanya, acik perlu juga mengambil kira hati orang lain yang membacanya. ada masanya.... ada ketikanya...bahasa akan menjadi merapu meraban... namun ada mesej di sebaliknya... maka yang itu, acik tidak akan berkira2 untuk terus memaparkannya di sini. Ada masanya... acik tk sengaja... lantas, ada yang terasa, maka klu patut tegur... tegur lah acik.. agar kesilapan dapat diperbetulkan.

Dunia blog, sememangnya amat mencabar... (baru tau ke? ) Selagi bernama dunia cyber... selagi itu paparannya ada yang palsu... keikhlasan??? Payah ditemui... Kita akan terus hidup dalam dunia palesu ini... bukan sajer rambut yg palesu, bulu mata palesu, gigi palesu... Tulisanpun palesu... Tapi, pecaya lah... apa yang acik tulis ni....bukan palesu.. ianya dari hati yang halus mulus tulus - jauh dari pasir jerlus....

Jadi, andai ada tulisan atau gambar blogger atau saper je yg acik publish kat sini tanpa izin, dan memalukan...acik mohon mahap ye... acik cumer nk tunjukkan kegembiraan, tpi melupakan kemaluan..errr.... keaiban saudara lain... Kalau ada yg patut acik dilitkan...email acik segera di shahskn@yahoo.com.

Sekian. Acik nak blik kg ni... tghari skit, nk nganto zirah balik Koler Pilah.. harap2 tk kener la tempias H1N1 kat matrik kolej tuh...kang tk pepasal bebudak ni kener balik umah smuler... sambung coti.

11 comments:

  1. hahaha. mcm sey la. tak ghoma tepek muko dlm blog. mak mallueww...

    ReplyDelete
  2. manusio nih mang memacam, kan cik?

    ReplyDelete
  3. Acik,
    Baik macam blog yang satu ni, yang warna hijau segar. Tak ada gambar pun, tutup muka lagi blogger nya. Maaf ye, yang berkenaan. Akak beri contoh je.

    ReplyDelete
  4. kalau tuan dia tak suka di blogkan gambar maka tak payah le masukkan gambar ni agak sensitip sikit.. biar la tuan dia sendiri yg publish gambar masing masing..

    ada yg nak maintain mistri.. tak mau di kenali.. takut ramai peminat kot hehe

    ReplyDelete
  5. tijah..
    kau tk suker tempek gambo ye..
    tu yg bosa sebolah tuh? haper ke dia?? hahahah..
    ko make sure sazah jamilah ngan Hj Usop tk marah ko jual gamba diorg kat blog kau..hehhe


    ungkunor,
    yupp...cam acik kater ni...ader yg kisah...ader yg tk kisah...

    ReplyDelete
  6. kak Nora,
    blog mana yg totop muka tu?..tk pasan lak..tapi mang ada.
    Terpulang pd memasing la kan nak letak gambar sendiri ato tidak..ato gambar owang lain..
    tapi cam acik kata tu..elokla mintak hizennnn...
    Yang acik koba kat entry ni bukan di kalangan blogger pun...tapi opismet..hehe..
    dan kami dah bedamai. Acik janji tk buat lagik tnpa izin dia tuh..


    zino,
    takut nanti ramai peminat...? hehe..bukan ke lagi ramai peminat, lagi sonok??

    tak ekkk... nnt ilang privacy...
    mana pi, ada papparazi ato mammarazzi yg ngekor..hahaha..

    ReplyDelete
  7. kakpah malu cik... jangan sokali-kali kau lotak gambar aku. kakpah lotak gamba acik tak po.. kehkeh..

    ReplyDelete
  8. alerr...banyak dah gambar kpah masa tgh brenang tu acik hambek...hahaha..
    tunggu maser je nak publish...!
    Jaga kPah...!!

    ReplyDelete
  9. amboi acik

    rupenyer itu sebab ka pindah mai putrajaya???? oooooooooh ada peminat rupanya.... macam mana daku tak tahu ini kisah !!!!

    pirst time jumpa jadi camtu, kalau 2nd n 3rd n ... jadi lain kot. wakaka. tok sah ler kita melibatkan diri ngan benda2 gini buat sakit kepala je. lagipun bukan ke kita dah tak de lagi yg nak dikejarkan dlm hidup ni. tu semua duniawi tuh.

    ReplyDelete
  10. lyn..
    skali lagi...itu adalah kenyataan palesu yg diragui kesahehannya... hehe..

    ReplyDelete
  11. salam..
    baru nak singgah datang sini.tinggal jejak.ada gak sekali sekala datang...tapi silent reader jer.

    bukan apa..
    kut mengekor sorang blogger tu gi renang renang lak..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...