Monday, August 3, 2009

Cerita All In One

Hari Sabetu aritu acik gi join nih....Big Walk KPM 2009
Kami besenamrobik bagai.....

begambo....dengan pnuh pasaan..

Sewaktu ber 'Big Walk', hujan turun....kamipun belari2 ala-ala kamben mencarik tempat berteduh. Sib sempat sampai ke canopy Air Milo Free.... tingat masa kekecik.. sekolah rendah dulu, beratur nak minum air milo ais free dari lori/van milo tu... Dah tetuapun kener bator lagikk....uiiikkss... makcik ni da tua...tak larat bator ok...kasik dulu. Lalu acik n the geng potong q... yeaaayy...dapat gak akhirnya air milo free. Pehtu ujan turun dengan lebatnya...lalu kami bepeluk bepeluh2 dlm kemah tuh menanti ujan redha. Tak pe...janji tiset free slamat...tk lencun...nnt ilang keayuan ku ... nmpak pewot yg buncit nih. Biler ujan dah reda, kami balik je.. aper lagik nk tunggu..tiset free da dpt, topi free da dpt, milo free da dpt, goodies dah dpt....cabuttt laa..heheh.. Pehtu, belah malam, acik pi brenang2 ketepian. Berkawankan chaiyok dan sorang blogger tu...tpi hapwei... blogger sorang tu dah gipap...*baca give up...*...sojuk, kata ehh.. dah...klu dah demam, buek la caro domam... brehat lagi.. ni dah lopeh ke tesco bagai... !! Lalu blogger itu telah melontarkan slipar Jepun yg dtg dari Jakarta untuk acik...hahaha...thank you..lap u.
___________________________________
Hari Ahad, seperti yang acik rancangkan, acik balik kampung. OTW balik tu, acik singgah kat Rantau...umah kawan, ader suwat dia nk kim kata dia... Baru sampai di pintu pagar...acik nampak kucin nih... eeeerr..cam kenal je kat ko... Bukan ke ni si Amot, kucin acik dulu tuh?? omak acik dah buang kat Kalan Kempas.. *baca Pengkalan Kempas..*
Ni amot golek2 manjer dulu2....somel dia kann..

Ni amot dengan gayer yg sungguh romantis besama pasangan dia...err..tah..anak dia kot..depa ni sumbang muhram dah..

Ni amot masa kecik...lengkap kan...sejarah ehh..gamba dia...betul kan...gambar yg atas tu adalah dia.....!! sian..mak acik buang dia.tatahan...sbb asik banak je..tk sampai ati nk mandul kan dia...

Cane leh jumpa dia kat Rantau???? Misti dia nek bas kat Kalan Kempas tu terus ke Rantau..pehtu kener turun sbb tk bayar tiket bas... Untuk meyakinkan bahwa itu adalah amot, acik nak buat DNA siasatan soal jawab dgn kawan acik tu... Mana ko dpt kucin ni? Dio datang kat umah den lahh.... Hahh...komfem... ni misti Amot... pandai ko amot ...survive dalam idup. Dulu masa emak acik bela, dia asik banak je.... err... masa acik bela pun dia banyak kali banak..sungguh produktif... Duluuu...bulu dia kembang...jadik pojaan setiap yg melihatnya...skrg...bulu ekor dia dah luruh... owang tk pandang... tapi ada gak keturunan nya yg ngikut roper dia.. Nak wat cane... somi2 tk sah dia tk sama keturunan bulu kembang. Tima kasih kat dak Nor yg tolong jaga kucin acik tuh...emak acik buang tanpa keredhoan acik...perlukah???

___________________

Dah, luperkan kisah Amot itu.. Acik cam biasa, sampai umah omak acik...gi jengok dapor bangsal... tompek letak mesin rumput kesayangan acik tuh.... Lalu menjalankan projek bermusim acik....mesinnn gumput... beshhh....peluh nitik2 kat dahi...kat idun...dan terus masuk ke mulut...masin okeh.. Acik tk jadik nak antar Zirah balik Koler Pilah... sebab majuk Mak Ngah dia offer nk antar... senang ati...hehe... sesekali dia merasa belagak cam ong kaya nek keter besar balik asrama... salu keter buwok acik jer... weeiii...ada owang anak dia balik nek bas je tau...janji sampai..! Selesai pojek rumput, acik bekejar balik Putajya... sebabbb...

Tah gamba aper nih....golap...amek memalam.

Senornya acik gi Flower n Garden Festival... guna vid cam...apernyer yg nampak...?? golap golomak..

Pegi dengan sorang makcik Blogger gak...

Mak cik....err...ni bukan mak cik tuh... ni body guard dio..

Dio nak boli yg ni....tpi tk larat nak hangkat... so, boli yg bungkus kocik yo.

acik offer tulang ompek korat acik nk hangkatkan, dia jual mahal lak..heheh..

__________

Selesai lawatan ke pameran itu..

balik rumah, acik belek menate kat bwah ni... err...luper nak habaq..masa kat kampung, acik selongkar reter2 peninggalan arwah pak sedara yg ninggal tu... waris2 dia smua tk mo barang2 dia..sbb tk de tempat nk letak... boleyka? banyak barang berharga yg diorg buang..

Yang kat umah emak acik ni jer yg acik dpt tgk dan buat pemilihan... tetiber mak acik unjukkan benda2 itu...yg membuatkan mata acik tekeluar terjengel....!! eerkkk...buley ke.. Uwaaaahh..pucuk dicita, ulam mendatang..... kawan acik tdi ajak pi mancing kat pulau minggu depan.. sonoknyer... terus smua mender2 tu acik tibai sepuas hati... cam dpt barang kemas je acik ni kan....heheh... ye ler..acik tk minat barang kemas...tpi minat mender2 camni la..

(pancing tu acik punyer sendiwi taw..)..yg lelain eksoseris tu je yg acik kotip.

Sekian... ada meeting...uwaaa..da lambat nihh..

(pssstt... caner nk pi mancing...?? on the same day, ada sukan prngkat bahagian.... nnt pasukan acik kalah klu acik tadak...! hehehehh...seba salah acik nihh....bagi la idea...tapi da lama giler tk mancin ni....huhu)

5 comments:

Kopi Suam said...

saya pun pegi jugak pesta flora tu..kalau tahu boleh jumpa achik kan.

iina said...

wah acik byk sungguh xtvt.. cik mancing sok dapek ikan pari ko poslah kek den heheheh ;).. lamo nar tak makan ikan pari masak asam podeh cikk sodapp

kakpah said...

acik... sodapppppp e tobu tolur tu cik. Bagi boneh cik nak tanam.

lupekanje said...

salam kopi suam,
aha....tapi aritu siang acik tk dek. Siang balik kg. Malam tu baru acik pegi...klu tk, bulih jumpa kannzz..


iina,
mang itu lah tekad acik..utk menangkap beberapa ikan pari yg bebosa..tpi bab nk ngantau ke Glasgow tu..camno ekk..kim kat kapatebang lopeh tk? Glasgooow..?? Gelugor boley la...
cam dpt jerk ikan eekk...hahah

lupekanje said...

Kpah,tu lah...kan dah koba...
anak benih..?? nnt klu acik balik kg, acik tanyokan kat omak acik yo..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-