Ni amot masa kecik...lengkap kan...sejarah ehh..gamba dia...betul kan...gambar yg atas tu adalah dia.....!! sian..mak acik buang dia.tatahan...sbb asik banak je..tk sampai ati nk mandul kan dia...
Cane leh jumpa dia kat Rantau???? Misti dia nek bas kat Kalan Kempas tu terus ke Rantau..pehtu kener turun sbb tk bayar tiket bas...
Untuk meyakinkan bahwa itu adalah amot, acik nak buat DNA siasatan soal jawab dgn kawan acik tu...
Mana ko dpt kucin ni?
Dio datang kat umah den lahh....
Hahh...komfem... ni misti Amot... pandai ko amot ...survive dalam idup. Dulu masa emak acik bela, dia asik banak je.... err... masa acik bela pun dia banyak kali banak..sungguh produktif...
Duluuu...bulu dia kembang...jadik pojaan setiap yg melihatnya...skrg...bulu ekor dia dah luruh... owang tk pandang... tapi ada gak keturunan nya yg ngikut roper dia..
Nak wat cane... somi2 tk sah dia tk sama keturunan bulu kembang.
Tima kasih kat dak Nor yg tolong jaga kucin acik tuh...emak acik buang tanpa keredhoan acik...perlukah???
___________________
Dah, luperkan kisah Amot itu.. Acik cam biasa, sampai umah omak acik...gi jengokTah gamba aper nih....golap...amek memalam.
Senornya acik gi Flower n Garden Festival... guna vid cam...apernyer yg nampak...?? golap golomak..
Pegi dengan sorang makcik Blogger gak...
Mak cik....err...ni bukan mak cik tuh... ni body guard dio..
Dio nak boli yg ni....tpi tk larat nak hangkat... so, boli yg bungkus kocik yo.
acik offer tulang ompek korat acik nk hangkatkan, dia jual mahal lak..heheh..
__________
Selesai lawatan ke pameran itu..
balik rumah, acik belek menate kat bwah ni... err...luper nak habaq..masa kat kampung, acik selongkar reter2 peninggalan arwah pak sedara yg ninggal tu... waris2 dia smua tk mo barang2 dia..sbb tk de tempat nk letak... boleyka? banyak barang berharga yg diorg buang..
Yang kat umah emak acik ni jer yg acik dpt tgk dan buat pemilihan... tetiber mak acik unjukkan benda2 itu...yg membuatkan mata acik tekeluar terjengel....!! eerkkk...buley ke..
Uwaaaahh..pucuk dicita, ulam mendatang..... kawan acik tdi ajak pi mancing kat pulau minggu depan.. sonoknyer... terus smua mender2 tu acik tibai sepuas hati... cam dpt barang kemas je acik ni kan....heheh... ye ler..acik tk minat barang kemas...tpi minat mender2 camni la..
(pancing tu acik punyer sendiwi taw..)..yg lelain eksoseris tu je yg acik kotip.
Sekian... ada meeting...uwaaa..da lambat nihh..
(pssstt... caner nk pi mancing...?? on the same day, ada sukan prngkat bahagian.... nnt pasukan acik kalah klu acik tadak...! hehehehh...seba salah acik nihh....bagi la idea...tapi da lama giler tk mancin ni....huhu)

saya pun pegi jugak pesta flora tu..kalau tahu boleh jumpa achik kan.
ReplyDeletewah acik byk sungguh xtvt.. cik mancing sok dapek ikan pari ko poslah kek den heheheh ;).. lamo nar tak makan ikan pari masak asam podeh cikk sodapp
ReplyDeleteacik... sodapppppp e tobu tolur tu cik. Bagi boneh cik nak tanam.
ReplyDeletesalam kopi suam,
ReplyDeleteaha....tapi aritu siang acik tk dek. Siang balik kg. Malam tu baru acik pegi...klu tk, bulih jumpa kannzz..
iina,
mang itu lah tekad acik..utk menangkap beberapa ikan pari yg bebosa..tpi bab nk ngantau ke Glasgow tu..camno ekk..kim kat kapatebang lopeh tk? Glasgooow..?? Gelugor boley la...
cam dpt jerk ikan eekk...hahah
Kpah,tu lah...kan dah koba...
ReplyDeleteanak benih..?? nnt klu acik balik kg, acik tanyokan kat omak acik yo..