Meskipun aku menangis..
Bisa membantu mereka yang memerlukan...
Walaupun aku serba kekurangan..
Alangkah syukurnya,
klu aku dapat mengikat kembali silaturrahim yang terputus antara sahabat.... maupun saudara....
Sebagaimana syukurku jika mampu mendamaikan antara dua suami isteri...
Tapi bagaimana? Sedang aku sendiri punya ramai yang memusuhi ku...
aku sendiri hidup sunyi...dan berduka....
Aaaaahhh..aku tak pedulik...
aku mahu stiap orang yang aku kenali gembira hidup mereka.......
aku benci airmata.... aku benci kata nista.....
Aku pencinta kedamaian....
aku pencinta kasih sayang...
tapii...aku jua tidak sempurna...
kerana tidak ada manusia yang sempurna... yang tidak melakukan kesilapan....
Kekadang aku disalah tafsirkn kekadang aku salah tafsirkan
Kekhilafanku... sering mengundang perpisahan...
Namun aku pasrah...segalanya berhikmah..
aku sedih... aku simpati... itu je yg aku ada... untuk mereka....
Dan doaku.... mereka kan ketemu bahagia..
Hidup dalam gembira bukan dalam berduka.
Sekian.
salam mokcik lupankanjerrrr..
ReplyDelete"Hidup ini umpama kanvas, kita adalah warnanya, kadangkala hitam pekat lagi menyiksakan, kadangkala putih, tenang lagi membahagiakan. Terpulang bagaimana kita mencorakkan dengan warna ceria...."
ReplyDeleteSalam en_me..jemput makannn...err..
ReplyDeleteSMM,
kita yang mencorak..kita yg menentukann... kita yg membawa haluan kita sendiri...
Acik,
ReplyDeleteKenapa jadi begini?
Kak Nora,
ReplyDeleteTak de pepe kak..hehe..sajer..
biler ikuti kisah hidup manusia..
kenkadang rasa tk bedaya nak kata apa...dan rsa helpless..sbb tk dpt membantu mereka melainkan dgn mendoakan sahaja.
*Tak ada kaitan dgn memana blogger kat sini...! :)
ekau ni cik. nak nyambut poso ni janganlah buek ungkapan sodeh. Ceria-ceria la..
ReplyDeleteOrang tak buleh buek kito gombiro jo.
Kito pun camtu gak, takleh nak gombirokan hati somo orang.
Kakpah goma poem ni. ni poem kakpah maso zaman romajo dulu2.
I do my things
you do your things
I am not in this world to live up to your expectations
and you are not in this world to live up to mine.
you are you
and I am I
and if by chance we find each other
its beautiful
so, cheer up bebeh....
kpah...
ReplyDeletehehhe..*sengeh cam kerang bucuk..
acik..namo sedey2 eh.. selamat menyambut bulan ramadhan yg mulia ni..dan selamat menjalani ibadah puasa bersama keluarga tersayang.. take care... :)
ReplyDeleteKaseh...
ReplyDeletetk sedey..
Selamt jua berposer buat Kaseh di sana....
TQ.