Thursday, August 20, 2009

Alangkah indah

Alangkah indah hidupku, biler aku dapat menggembirakan semua orang..
Meskipun aku menangis..

Bisa membantu mereka yang memerlukan...
Walaupun aku serba kekurangan..
Alangkah syukurnya,
klu aku dapat mengikat kembali silaturrahim yang terputus antara sahabat.... maupun saudara....
Sebagaimana syukurku jika mampu mendamaikan antara dua suami isteri...

Tapi bagaimana? Sedang aku sendiri punya ramai yang memusuhi ku...

aku sendiri hidup sunyi...dan berduka....

Aaaaahhh..aku tak pedulik...
aku mahu stiap orang yang aku kenali gembira hidup mereka.......

aku benci airmata.... aku benci kata nista.....
Aku pencinta kedamaian....
aku pencinta kasih sayang...

tapii...aku jua tidak sempurna...

kerana tidak ada manusia yang sempurna... yang tidak melakukan kesilapan....

Kekadang aku disalah tafsirkn kekadang aku salah tafsirkan

Kekhilafanku... sering mengundang perpisahan...

Namun aku pasrah...segalanya berhikmah..
aku sedih... aku simpati... itu je yg aku ada... untuk mereka....
Dan doaku.... mereka kan ketemu bahagia..
Hidup dalam gembira bukan dalam berduka.

Sekian.

9 comments:

en_me said...

salam mokcik lupankanjerrrr..

secangkir madu merah said...

"Hidup ini umpama kanvas, kita adalah warnanya, kadangkala hitam pekat lagi menyiksakan, kadangkala putih, tenang lagi membahagiakan. Terpulang bagaimana kita mencorakkan dengan warna ceria...."

lupekanje said...

Salam en_me..jemput makannn...err..


SMM,
kita yang mencorak..kita yg menentukann... kita yg membawa haluan kita sendiri...

Kak Nora said...

Acik,
Kenapa jadi begini?

lupekanje said...

Kak Nora,

Tak de pepe kak..hehe..sajer..
biler ikuti kisah hidup manusia..
kenkadang rasa tk bedaya nak kata apa...dan rsa helpless..sbb tk dpt membantu mereka melainkan dgn mendoakan sahaja.
*Tak ada kaitan dgn memana blogger kat sini...! :)

kakpah said...

ekau ni cik. nak nyambut poso ni janganlah buek ungkapan sodeh. Ceria-ceria la..
Orang tak buleh buek kito gombiro jo.
Kito pun camtu gak, takleh nak gombirokan hati somo orang.

Kakpah goma poem ni. ni poem kakpah maso zaman romajo dulu2.

I do my things
you do your things
I am not in this world to live up to your expectations
and you are not in this world to live up to mine.

you are you
and I am I

and if by chance we find each other
its beautiful


so, cheer up bebeh....

lupekanje said...

kpah...
hehhe..*sengeh cam kerang bucuk..

Kaseh said...

acik..namo sedey2 eh.. selamat menyambut bulan ramadhan yg mulia ni..dan selamat menjalani ibadah puasa bersama keluarga tersayang.. take care... :)

lupekanje said...

Kaseh...
tk sedey..
Selamt jua berposer buat Kaseh di sana....
TQ.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-