Monday, February 2, 2009

Bila Kita Tidak Lagi Diperlukan

Segala kata2 pun tk akan dipakai...dituruti Terasa diri tidak lagi dihormati Terasa tidak lagi punya kuasa atas mereka Terasa telah sampai masanya Aku menjaga diri sendiri Agar tidak lagi terluka begini lagi Aku kini tk peduli dan memeningkan kapla otak sendiri merisaukan mereka di sana sini buat lah sesuka hati Kerana kata2 aku dah tak bererti lagi Nanti jangan kata aku tk peduli kerana memang aku kini dah tk peduli setelah hati aku disakiti... oleh darah daging sendiri Biarkan aku sendiri kerana memang dari dahulu aku sendiri susah senang sorang diri tanpa sesaper di sisi kengkadang ada la teman menemani tu pun kekdg mereka tetiber pergi Dan aku akan terus begini Tanpa sesiapa yang memahami apa yang aku ingini bukan duniawi Tapi, Lu pikirla sendiri... Sekian.

13 comments:

xiiinam said...

Salam maksu.....

Errr...lagi ngambeg ye.....??



psst: Sedap lagu ni....'baru tukar' ye....He..he...

Aku Budak Ensem said...

aisey cik..
rileks la cik..

"kadang2 orang yang paling kita sayang la yang paling susah kita nak tunjuk sayang"

Tijah Lawa said...

takpe...tijah setia menemani...
malam ini...
mari lah kita ym sampai pagi...
esok harus acik terpaksa cuti...
sebab tak larat bangun pagi...

hihihi...

lupekanje said...

cklah ni silap umah ke aper....?? tpi tk per...nk panggey maksu kat acik pun sesuwei je...heheh...dah !! pegi basuh muka..
lagu tu testing je..naper sik putus2 je lately kuar suara dia..sakit ati jer..

budak ensem..
ehh..budak ke nih...??? ntahla Budak...acik ke yg tk pandai didik diorg?? acik bukan ada owang lain yg blh acik sayang...diorg tu je lah..tpi..sobss..harap2 diorg mikir la..

Tijah..
sudah la..janji2 manis tuh...ngko tuh sik inbisibel je..acik tegur, tk bejawab je...malehhh !!!! *jeling nih...*

xiiinam said...

kuang...kuang..kuang...

orang tengah kemaruk baru upgrade RAM laptop ni.....buka dua tiga web sekali...lepas tu tersilap-silap masuk rumah......nasib baik tak kena pelangkong...he..he...he..

pssst: meh layan lagu 'Brori Romantika' kat weblog ckLah...suara matopppp!!

lupekanje said...

wehh...acik suka borey tuh...lagu biduri ado tk??

kakpah said...

cik, macam bunyi orang diambang menopos yo kehkehkeh... iyolah, somo e sensitif. salah sikit toraso.

lupekanje said...

heheh..kpahh...jgn ngengado sobut menopos tuh...tpi klu dah nk menopos gak, nk wat camno...acik rela lah kpah ooii..

Ungku Nor said...

hahahaa..acik..soriii..
lupo nak tukar id kek blogspot smalam.

anjib la nih, nak hapdet blog tapi pehtu dio pi main lak.

lupekanje said...

biasa la tu ungkunor...dah banyak akaun..tesasul2 la...cam acik gak kenkadang..

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

apo ni acik....cito sitanggang ko?..


p/s - tadi pi opis acik...teman kawan. Nak jupak acik kalu buleh. Sekali nak bagitahu nama acik kat adik sihat kat kaunter, tak terkelua..ha ha ha..tak tahu...

putera said...

hui.. bukan calang2 puisi tu.. penuh maknanyer.. ape pun, semoga ape yang berlaku hapar KC lebih tabah la erk, biar orang buat kat kiter, jgn kite mendendam sudah.. ALlah Maha Adil.. ingat tu...

p/s: setelah sekian lame menyepi, kini ku muncul kembali.. huhu

lupekanje said...

cikgooden,
ceh...salu mai sengap2...pehtu taim elok2 jer pas acik duk kat kaunter tu...

putera,
welkam bek...hehhe

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-