Monday, February 2, 2009
Bila Kita Tidak Lagi Diperlukan
Segala kata2 pun tk akan dipakai...dituruti
Terasa diri tidak lagi dihormati
Terasa tidak lagi punya kuasa atas mereka
Terasa telah sampai masanya
Aku menjaga diri sendiri
Agar tidak lagi terluka begini lagi
Aku kini tk peduli
dan memeningkan kapla otak sendiri
merisaukan mereka di sana sini
buat lah sesuka hati
Kerana kata2 aku dah tak bererti lagi
Nanti jangan kata aku tk peduli
kerana memang aku kini dah tk peduli
setelah hati aku disakiti...
oleh darah daging sendiri
Biarkan aku sendiri
kerana memang dari dahulu aku sendiri
susah senang sorang diri
tanpa sesaper di sisi
kengkadang ada la teman menemani
tu pun kekdg mereka tetiber pergi
Dan aku akan terus begini
Tanpa sesiapa yang memahami
apa yang aku ingini
bukan duniawi
Tapi,
Lu pikirla sendiri...
Sekian.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
Salam maksu.....
ReplyDeleteErrr...lagi ngambeg ye.....??
psst: Sedap lagu ni....'baru tukar' ye....He..he...
aisey cik..
ReplyDeleterileks la cik..
"kadang2 orang yang paling kita sayang la yang paling susah kita nak tunjuk sayang"
takpe...tijah setia menemani...
ReplyDeletemalam ini...
mari lah kita ym sampai pagi...
esok harus acik terpaksa cuti...
sebab tak larat bangun pagi...
hihihi...
cklah ni silap umah ke aper....?? tpi tk per...nk panggey maksu kat acik pun sesuwei je...heheh...dah !! pegi basuh muka..
ReplyDeletelagu tu testing je..naper sik putus2 je lately kuar suara dia..sakit ati jer..
budak ensem..
ehh..budak ke nih...??? ntahla Budak...acik ke yg tk pandai didik diorg?? acik bukan ada owang lain yg blh acik sayang...diorg tu je lah..tpi..sobss..harap2 diorg mikir la..
Tijah..
sudah la..janji2 manis tuh...ngko tuh sik inbisibel je..acik tegur, tk bejawab je...malehhh !!!! *jeling nih...*
kuang...kuang..kuang...
ReplyDeleteorang tengah kemaruk baru upgrade RAM laptop ni.....buka dua tiga web sekali...lepas tu tersilap-silap masuk rumah......nasib baik tak kena pelangkong...he..he...he..
pssst: meh layan lagu 'Brori Romantika' kat weblog ckLah...suara matopppp!!
wehh...acik suka borey tuh...lagu biduri ado tk??
ReplyDeletecik, macam bunyi orang diambang menopos yo kehkehkeh... iyolah, somo e sensitif. salah sikit toraso.
ReplyDeleteheheh..kpahh...jgn ngengado sobut menopos tuh...tpi klu dah nk menopos gak, nk wat camno...acik rela lah kpah ooii..
ReplyDeletehahahaa..acik..soriii..
ReplyDeletelupo nak tukar id kek blogspot smalam.
anjib la nih, nak hapdet blog tapi pehtu dio pi main lak.
biasa la tu ungkunor...dah banyak akaun..tesasul2 la...cam acik gak kenkadang..
ReplyDeleteapo ni acik....cito sitanggang ko?..
ReplyDeletep/s - tadi pi opis acik...teman kawan. Nak jupak acik kalu buleh. Sekali nak bagitahu nama acik kat adik sihat kat kaunter, tak terkelua..ha ha ha..tak tahu...
hui.. bukan calang2 puisi tu.. penuh maknanyer.. ape pun, semoga ape yang berlaku hapar KC lebih tabah la erk, biar orang buat kat kiter, jgn kite mendendam sudah.. ALlah Maha Adil.. ingat tu...
ReplyDeletep/s: setelah sekian lame menyepi, kini ku muncul kembali.. huhu
cikgooden,
ReplyDeleteceh...salu mai sengap2...pehtu taim elok2 jer pas acik duk kat kaunter tu...
putera,
welkam bek...hehhe