Sunday, February 22, 2009

Sepi Sendiri

Ni isi yang terakhir dari email yang acik dapat. Jika kau pikir bahwa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu serasa berlalu begitu saja... Allah SWT sedang menunggu bersama denganmu. Mati itu dinantikan ...tapi acik takut mati., kerana bekalan tidak seberapa. Ketika kau merasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk menelepon ... Allah SWT selalu berada disampingmu. Kekadang, itu yg acik rasa. Betul... rasa sunyi sesangat, rasa cam dah tak ada kawan je... rasa semua orang dah lupakan kita. Tapi tulah, semuanya takdir Tuhan...biler rasa centu, acik terus menyibukkan diri dgn kije... maka banyaklah kerja yang dapt disiapkan. Sekian

7 comments:

kakpah said...

Allah selalu di samping kita. Cuma kita ni manusia yang sering terlupa.

Faisal said...

Acik, memang disebut dalam hadis Allah itu sangat dekat dengan kita malah lebih dekat dari urat nadi kita.. manakan boleh kita lari daripada-Nya sedangkan segala yang ada di dunia ini semuanya ciptaan Dia yang Maha Berkuasa..

Anonymous said...

nak minta maaf banyak2 hal tak dpt jumpa, kteh tersgtlah penin sekarang ni, mana pengasuh masuk hospital, ulang alik hospital sampai tengah2 mlm, anak kecik tak ada org jaga (masih mencari2) dan hal loan anak yg jauh pun tengah banyak urusan.. adoi tersgtlah berat memikirkan ni...
dpt ke sms, senyap ja tak berbalas, takpe lah.

lupekanje said...

thanks everybody...acik masih di perlis..sok balik...
Alhamdulillah..mission accomplish.

Ungku Nor said...

Acik..nak tepon tapi kedit tinggal ciput..huhuhu

lupekanje said...

ye ler ungkunor..acikpn..huhu..

lupekanje said...

rsa tk sedap ati lak tk menjawab..MENJAWABBBB!!!!
TAK BOLEH KER KALU TK MENJAWAB CAKAP ORANG...!!!
hehe...intro tuh..sbb kokocik dlu klu kono marah, salu omak acik cakap centu..

Kpah,
betul, manusia salu lupa Allah ada dgn kita spanjang masa. Sbb tu, brani buat dosa...sbb tk hengat Allah melihat apa yg kita buat.

Faisal..
bonar tuh.. klu smua kita sedara Allah dekat sgt ngan kita..nescaya aman donia kan.

Kteh,
tak kisah...saya lupa gaknya nk reply sms tuh aritu sbbkn tesgtlah sibuk on the first day...biler sms da penuh, saya trus delete all...langsung tlupa nk reply...huhu..klu kteh dtg pun, saya tk sempat nk sembang...sian Piah...jumpa sat je..pehtu bos duk himpit2 saya ...
masnurin ngan kuina pun samo...sib sempat begamba..sbb masa tu bos tarak kat booth..haha

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-