Tuesday, February 10, 2009

Malam yang Dingin

Apo ko bondo ni???
 







 Ha..ni lah dio...kemuncak fountain water di hadapan masjid Putrajaya..di tengah padang di malam2 buto gitu.
 
 








Tengok tu..rusuhan ko?? Perkelahan dan rehlah (samer je maknenya..)di Dataran Putrajaya rupernya.

 


 Sronot kan..bepoluh2 maen kojar2..









Orang tua pun dating gak??? Aper? ingat org muda je bulih??
 
















Sebenarnya malam senin kemaren acik bertiga dgn Lyn n Chaiyok sesama merapu melepak kat Dataran Putrajaya. Bawak bekal yang ditapau.. (tk nak ingatlah kisah mamak yg kejar acik, sebab acik luper amek kuah rojak itu..)
Makan...borak..makan ...borak...pehtu cik ida paksa acik amek reket...sbb tk tahan tgk org dedekat kami duk maen badminton....(gian la tu...org ajak pi maen kat court tk mo..).maka kami dengan tk sedar dirinya, maen la ..tk hengat mata rabun...
Memang saban malam..terutamanya malam cuti umum, ramai 'berkelah' kat Dataran ni. Tk kiralah nak buat apa... anda bayangkan je tempat ni di tepi pantai....ada yang bawak tikar...bawak bekal makan2....bawak beskal, roller blade, skate board (sib la tk de yg bawak jet ski..ato motobot laju n banana boat..), ada yg bawak bola, keter remote control, dll yg sewaktu dgnnya...Piah...tk de konsert okeh..!!
heran gak..naper diorg tk bekelah je tepi tasik yang ada banyak kat Putrajaya nih...tk boleh kot...takut ader boyer...hehe..
22hb nih ada pertandingan memancing dari pukul 06:00 AM - 03:00 PM .. ikan bebesar kat tasik tu tau....jemput..jemput...pada kaki pancing.. tempat di Sisiran Tasik Taman Botani, Presint 1, Tasik Putrajaya .. Pada yang berminat boleh hubungi En. Nasri di talian 03 - 88877345 .
Acik??? tingin sgt nk join... tapi acik berangan untuk terpilih gi bertugas di Hari Bertemu Pelanggan di Perlis pada tarikh itu. Dan acik dah mencalonkan diri sendiri untuk ke sana..hehe..so far, tak ada pihak lawan yang sudi bersaing dengan acik...heheh..ade harapan pegi..klu tk, acik gi mancing la..hehe.
okeh...sekian.

11 comments:

sya said...

Ha ha ha achik masa tenguk gambau pertama tu sya rasa seriau.. ha ha ha ingatkan gambau dugong berenang.. ha ha ha sabau jelah

lupekanje said...

Heheh..citer tu tawon depan....

Tijah Lawa said...

humangaih. org kl ni mlm2 buto piknik yo tak. kok kek sbn tu sumo dah masuk tido dah tu...

*osah jam eh senawang niari. le tour de langkawi lalu sini...

lupekanje said...

yo koo...ala...acik daftar nk masuk ltdl tuh...tpi tk dipanggeynyer pun...huhu..

en_me said...

bestnyerr gi dating kat sittewwww.. kannns

xiiinam said...

ckLah dulu pun pernah calonkan diri sendiri jadi ketua kelas....dan tak ada siapa berani bertanding....ha...ha...ha...gila kuasa betul....darjah tiga punya cerita...

lyn said...

acik ooi gambor kelam je. tukor ler kamera tu

Shifu67 said...

sonok la.... mlm2 boleh ronda2... tengok lampu pun dah cerah mana

kakpah said...

main malam buto ni toingat maso kocit-kocit marin. Malam ghayo umang ai.. sodap e main mocun mo main bungo api. Tak kono maghah doh, tu yang buek tak hingat dunio tu..

tapi cik, ekau main badminton ni nampak ko bola tu.

lupekanje said...

en_me,
best ler...depan semejid lagik tuh..:)

Cklah,
Ooo..giler koser gak cklah ni dulu. acik ingat memang org tk bani nak btanding dgn cklah..nnt kener sepak taekwando..haha.

lyn,
adeihhh...vidcam morah ni mang mana ada flash..tu psal gambar memlm klabu...dah duk pun tempat gelap gitukan...kelabupun klabu lah labuu..

shifu,
aha...mang santik klu sesekali klua memlm nengok lampu....asik nengok lampu kt dlm umah je...busan gakkan.

kakpah,
uiihh..klu mlm ghayo mang tk do pantang..kok ado pun bebuat tkdo yo.
nampak gak bola ayam tu kak pah..tupun pueh merati dan banyak kali tesilap libas...haha..

Ungku Nor said...

huh..acik takdo hari mancing tu..tak best la!

dok gumah dendiam la camni..;p

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-