Saturday, February 21, 2009

Cuba dan Cuba lagi

Sambung lagi..(sabtu ka)  
Ketika kau pikir bahwa kau sudah mencoba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi...  

Allah SWT punya jawabannya... 
Itu lah kan...Allah yang Maha Mengetahui.......acik mang dah cuba sedaya upaya..but still failure. baper kali dah acik menduduki peperiksaan..tapi tak punnn berjaya lagi...kenkawan doakanlah, moga tercapai harapan mak acik dan acik...  

Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau merasa tertekan ...  

Allah SWT dapat menenangkanmu.  

Ye...marilah mengadu pada Tuhan....InsyaAllah tidak akan tertekan. muhasabah diri...memikirkan kekurangan diri...maka jiwa akan tenang..

5 comments:

cikgooden said...

berulang kali masuk baca tulisan acik...macam nak kata sesuatu jer pada cikgu2 yg sambung bajar...

tak semuanya cikgu macam yang acik kata ni..

---->Acik merungut...acik mengeluh...tak dapat berbelanja seperti orang lain. ...tk macam cikgu2 diploma, yg msuk U..pehtu temuduga skit...dah naek gred...dan naek gaji...walopun di kalangan mereka ada yg bukan blaja bebetulpun...assignment pun upah org buat...... masa pekse pun ada yg meniru...(cikgu tuuuu...) ..


aku tak masuk dalam golongan nih..harap-harap!

zino said...

yg penting apa yg berlaku kepada kita kena lah redha dan terima sebagai satu takdir... dan bersyukor kepadaNya.. dan tidak salah utk kita terus berusaha dan berusaha untuk memperbaiki apa yg kita ada.. dan yang penting kita terus berusaha.. yang menentukan kejayaan hanya Allah..

apa yg orang lain dapat dan bagaimana dia dapat biar lah urusan dia dengan Allah.. tak perlu kita ungkit dan kesalkan..

semuga satu hari nanti acik menempa kegemilangan sendiri.. mungkin tak sama dengan apa yg orang lain dapat..

kakpiah said...

yo lah acik.. kuatkan semangat..jgn berhenti berharap, berdoa dan berusaha..
wah.. cam motto sekolah lak gitu...
hehehe...

lupekanje said...

salam cikgooden,
sori la cikgooden. mang ada ckgu yg centu..tpi tk smua..pengajran la..agar yg ada ni tk buat centu. kita smua perlu amek pengajaran dri yg patut dijadikan sempadan...apa yg belaku, mana patut kita jadikan tauladan.
sori klu ada yg terasa. acik kkdg lupa bsyukur.

zino,
tima kasih

kpah..
ujung2 bulan gini mang sentimental je N3..heheh...thx...

lupekanje said...

piah..kau mang pandai klu bab2 cipta moto nih...camno pun moto kau tu betul la...acik stuju na bona.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-