Thursday, February 5, 2009

bilakah masanya

Malam khamis biasa lah...acik mengunjungi masjid utk hadir kelas fekah/Tafsir.. Ringkas je kali nih...sebab acik cumer ingat satu jer yg ustaz tu dok kata kat kami malam ni.. Kita akan semakin hillang kawalan terhadap anak2 kita @!!!! Sekian.

8 comments:

  1. hi akak tewww..

    salamms dr me dikejauhannnns

    ReplyDelete
  2. salam en_me yang sentiasa dekat di ujung jari...uiiihh...:)

    ReplyDelete
  3. Achik.. memang betul kata ustaz tuh.. sya pun rasa ada masanya nak kurung anak tapi terfikir bagus ke tidak didikan aku hingga jadi ragu2 nak lepaskan anak.. semua berbalik pd kita gak

    ReplyDelete
  4. begitulah yg berlaku dalam putaran kehidupan sya.....

    ReplyDelete
  5. acik, semasa anak-anak kita kecil kita risaukan keselamatan mereka. Kadang-kadang kita rasa badan kita penat sangat bila melayan kerenah mereka. Kita selalu kata, bilalah anak aku ni nak besar.
    Bila dah besar, rupa-rupanya kerisauan kita tidak ada hentinya. Kita risaukan dengan siapa mereka bergaul di luar sana. Kita risau bila dia dah belajar jauh dari mata kita dia terlupa pada apa yang telah kita ajar sejak kecil.Kita risaukan macam-macam.
    Dari mereka kecil sampai mereka besar, kerisauan kita belum ada nokhtah.

    ReplyDelete
  6. dan kak Pah..aperkah mereka risau akan kita?
    Memikirkan hati kita? Agar tk terluka..
    dik sebab mereka?
    huuhu..syahdu pepetang gini. Dapat kopi panas....bisekut bulat...fuhhh..

    ReplyDelete
  7. adat la tu cik..
    takde yang kekal kat dalam dunia ni.

    sekalipun manusia yang paling kita sayang..

    ReplyDelete
  8. siankan ... acik ni....camni lah nampaknya..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-