Terkadang aku lupa..
terkadang aku terlupa
bahawa aku bukan sendiri di dunia ini
terkadang aku terlupa
bahawa aku akan sendiri di 'sana' nanti
terkadang aku terlupa
pada semua janji ku
terkadang aku terlupa
bahawa hidup ini tidak lama
terkadang aku terlupa
bahawa pahala yang ku kumpul tk sebanyak mana
terkadang aku terlupa
bahawa aku ini banyak berdosa
terkadang aku terlupa
untuk menjalankan perintahNya
terkadang aku terlupa
untuk bersyukur kepadaNya
terkadang aku terlupa
untuk mengawal amarahku
terkadang aku terlupa
manusia sekelilingku hanya wasilah ku ke sana
terkadang aku terlupa
aku hanya insan yang hina
terkadang aku terlupa
pada kesilapan lama
terkadang aku terlupa
setiap yang berlaku ada hikmahnya
terkadang aku terlupa
kedut di kulitku semakin nyata
terkadang aku terlupa
kawanku siapa lawanku siapa
terkadang aku terlupa
cara mencari ketenangan abadi
terkadang aku terlupa
lalu aku terleka
terkadang aku terlupa
lalu aku banyak ketawa
terkadang aku terlupa
lalu aku menangis meratap yang telah tiada
terkadang aku terlupa
lalu aku mengharap pada yang tak suka
terkadang aku terlupa
siapa aku ini....
apa aku buat di sini...
kenapa aku bersikap begini..
di mana iman dan takwa ku pergi..
bagaimana aku menjalani hidup ini...
bila aku akan pegi mengadap Ilahi...
Memang aku selalu terlupa..
kerana aku ajar diriku
untuk mengatakan..
LUPEKANJE......
Apakah aku benar2 terlupa???
bukan kerana aku bangsa yang selalu terlupa..
tetapi kerana aku makhluk Tuhan yang bernama manusia
yang sering terlupa..
lebih parah lagi...
terkadang aku terlupa
untuk melupakan perkara yang patut aku lupakan...
KC
layannnnnn...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
perghhhhhhh!
ReplyDeletekekadang aku juga terlupa siapa acik.dan, gurau aku kekadang melebihi had dan batasan
sori.
otak weng weng nih cikguuu...wassap2 blh tak?? hahaha...
ReplyDeleteerr..ader ke telebih had??? telebih batas?? Had laju keter adalahh...hehe..don wori cikgoo..
kenkadang, kiter nk jadik perfect..tpi kita tk jugak perfect..kenkadang kita sangka kita kuat...tapi senornya kita teramat lemah...huhu..
ACIK - oooooooo..
ReplyDelete*tingat sms acik semalam..hehehe*
idup ni kenkadang sengaja disesiakan...... semata2 sbb ikan guppy....huhu...
ReplyDeletehuhuhu time baca entry kak chah ni, saya kejap2 kene tgk balik..sb terkadang saya terlupa ape yg saya da baca, sb byk sg terkadang terlupa....
ReplyDeletekabhi-kabhi..bhs industan plak..hehehe...
ReplyDeleteacik..mama dah makin sihat...
ieqa..
ReplyDeletehaha...tepaksalah camtu klu nk complete versionnya...jgn tetinggal baris2 yg syahdu tuh.
mama,
Alhamdulillah, dah sihat tu, jga terus kesihatan tu ye..bio baby pun lahir sihat...aamin..
ya la kak chah ( ha ha ha..baru tahu nama kak chah)
ReplyDeleteweng2..kena wasap2..ya buat la.
hehe..cikguu...kt opis tu ada 3 kak cah tau...hahah.
ReplyDeleteooooo
ReplyDeletememang manusia ni mudah lupa dan perlu di peringat selalu..
ReplyDeletekalau melayu lagi le mudah lupa hehe
bagus entri ni.. supaya kita memperingat diri.. supaya jnagan lupa apa yg tak patut kita lupa..
banyak lagi yg kita salu telupa dan terus telupakan....
ReplyDeletemakin tua, makin banyak yg telupa, sbb makin banyak yg nk diingat...sebab jer lah tuuu...huhu..