Thursday, October 30, 2008

Layan jiwang..

Terkadang aku lupa.. 


 terkadang aku terlupa
bahawa aku bukan sendiri di dunia ini


terkadang aku terlupa
bahawa aku akan sendiri di 'sana' nanti


terkadang aku terlupa
pada semua janji ku


terkadang aku terlupa
bahawa hidup ini tidak lama


terkadang aku terlupa
bahawa pahala yang ku kumpul tk sebanyak mana


terkadang aku terlupa
bahawa aku ini banyak berdosa


terkadang aku terlupa
untuk menjalankan perintahNya


terkadang aku terlupa
untuk bersyukur kepadaNya


terkadang aku terlupa 
untuk mengawal amarahku


terkadang aku terlupa
manusia sekelilingku hanya wasilah ku ke sana


terkadang aku terlupa
aku hanya insan yang hina


terkadang aku terlupa
pada kesilapan lama


terkadang aku terlupa
setiap yang berlaku ada hikmahnya


terkadang aku terlupa
kedut di kulitku semakin nyata


terkadang aku terlupa
kawanku siapa lawanku siapa


terkadang aku terlupa
cara mencari ketenangan abadi


terkadang aku terlupa
lalu aku terleka


terkadang aku terlupa
lalu aku banyak ketawa


terkadang aku terlupa 
lalu aku menangis meratap yang telah tiada


terkadang aku terlupa 
lalu aku mengharap pada yang tak suka


terkadang aku terlupa
siapa aku ini....
apa aku buat di sini...
kenapa aku bersikap begini..
di mana iman dan takwa ku pergi..
bagaimana aku menjalani hidup ini...
bila aku akan pegi mengadap Ilahi...
Memang aku selalu terlupa..
kerana aku ajar diriku untuk mengatakan..
LUPEKANJE......

Apakah aku benar2 terlupa???
bukan kerana aku bangsa yang selalu terlupa..
tetapi kerana aku makhluk Tuhan yang bernama manusia yang sering terlupa..

 lebih parah lagi...


terkadang aku terlupa 
untuk melupakan perkara yang patut aku lupakan...

  KC layannnnnn...

12 comments:

  1. perghhhhhhh!


    kekadang aku juga terlupa siapa acik.dan, gurau aku kekadang melebihi had dan batasan


    sori.

    ReplyDelete
  2. otak weng weng nih cikguuu...wassap2 blh tak?? hahaha...
    err..ader ke telebih had??? telebih batas?? Had laju keter adalahh...hehe..don wori cikgoo..
    kenkadang, kiter nk jadik perfect..tpi kita tk jugak perfect..kenkadang kita sangka kita kuat...tapi senornya kita teramat lemah...huhu..

    ReplyDelete
  3. ACIK - oooooooo..
    *tingat sms acik semalam..hehehe*

    ReplyDelete
  4. idup ni kenkadang sengaja disesiakan...... semata2 sbb ikan guppy....huhu...

    ReplyDelete
  5. huhuhu time baca entry kak chah ni, saya kejap2 kene tgk balik..sb terkadang saya terlupa ape yg saya da baca, sb byk sg terkadang terlupa....

    ReplyDelete
  6. kabhi-kabhi..bhs industan plak..hehehe...

    acik..mama dah makin sihat...

    ReplyDelete
  7. ieqa..
    haha...tepaksalah camtu klu nk complete versionnya...jgn tetinggal baris2 yg syahdu tuh.

    mama,
    Alhamdulillah, dah sihat tu, jga terus kesihatan tu ye..bio baby pun lahir sihat...aamin..

    ReplyDelete
  8. ya la kak chah ( ha ha ha..baru tahu nama kak chah)

    weng2..kena wasap2..ya buat la.

    ReplyDelete
  9. hehe..cikguu...kt opis tu ada 3 kak cah tau...hahah.

    ReplyDelete
  10. memang manusia ni mudah lupa dan perlu di peringat selalu..

    kalau melayu lagi le mudah lupa hehe

    bagus entri ni.. supaya kita memperingat diri.. supaya jnagan lupa apa yg tak patut kita lupa..

    ReplyDelete
  11. banyak lagi yg kita salu telupa dan terus telupakan....
    makin tua, makin banyak yg telupa, sbb makin banyak yg nk diingat...sebab jer lah tuuu...huhu..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...