Friday, October 24, 2008

Berita bergambar

Kat Opis, pepagi lagi da dapat sumbangan kek ni dari Lyn...(bos acik tu lahh..) kek ni acik namakan kek tikar mengkuang...desert pas makan nasik lomak yg En. Azlan sponsor sebagai sarapan pagi ni..di hari jemahat yang mulia ini. Moga rezeki pada yg bersedekah tu akan bertambah berlipat ganda lagi...aaaminn. kamera kekurangan cahaya...nampak belah atas je jadikla.. hmm...pastu...dengan tk dijangka2kan...caw. Pra Perkhidmatan menjemput kami mengabihkan makanan2 yg diorg bawak utk jamuan hari raya peringkat cawangan diorg... tgk ...sesedap kan.. Jamuan cawangan kami (Caw. Latihan da lepas aritu dan masa tu acik balik kg...masa emak acik kener demam chikungunya tu...) ni lagi...mee soto/nasi himpit dan geng2nya yg menunggu untuk dibaham bersama.. depa ni la penganjur jamuan caw. Pra Perkhdmtn, begambar dengan bos diorg..yg tunduk tu bukan dri cawangan diorg ye..,dia insan senama dgn acik ..sajer mencelah kt situ..haha.. sempat menggediks kan diri...bini hazli nih...hahah...balik jgn lupa masak telur tebu tuh.. Kat bakang tu bos acik, nk sambung operasi program separuh masa dgn biasiswa...hempas pulas diorg dlm sminggu nih. Ni, insan2 yang tk hengat donia kalu dah ngadap makanan tuh.. tuan rumah...heheh.. "makan le kak..amek gambo je..!" "tak per..amek gamba pun acik da kenyang...huhu.." ni lagi satu kapla tuan rumah..tgk tu..nak makan pun tk sinang..(tapi..mana tumpahnya isik mangkuk tuh? bocor kot...cer tgk kat lantai kok ader tumpah...???) tipon tk renti2 bebunyik.. nampak siyes jer tuh..oke..pelan2...jangan nangis ye nakk...heheh..kener pelangkung aku ngan dia ni nanti...hahah.. Lepas abih round kedua tadi tu..(round petama nasik lemak..)...acik gi Open haus kt Presint 11 plak... best naik keter Grand Livina org nih... wahhh...ader tibi...ader cctv lagik tuh. camner nk tgk map nih??? Takper la...kita dengar gadio je udah le.. acik kener kumpul gotah segerap bebanyak dulu, agak2 4 tawon, nk beli mender ni masuk kat Knight Rider acik..heheh.. ha...ni hidangan kt umah datin senah ni ... tengokla ..betapa jaga kesopanan dan kesusilaan masa kat sini... Ehh..camner gambo ni dah tekebawah... ni jamuan kt Pra tdi ye..heheh Lepas makan jangan lupa basuh pinggan!!! Okei..setelah balik dri umah datin tadi...tiberlah masa sesi bergambar kami... nampak..muka yg beseri2 sebab da kenyang giler nih.. montok dan montel sungguh rasanya acik mereka nih... Ini Ied..dia brangan je..mana tau satu ari jadik kenyataan. ni kembar KC... imbau kembali jaman graduat dulu....masa dia graduat, dia tk mampu nk senyum, tu yg dia pinjam jubah org ni buat bgaya gediks sekali... .sian dia...tk dedapat keje lagi..brangan je la bolehnyer...huhu.. ha..ni lah dia org yg bergraduat yg sebena2 nya...hahah.. Cukuplah ... acik berehat seketika. Pas ni nak besiap, balik kampung, sok nk begerak kul 4 subuh, menuju ke selatan semenanjung.... MRSM Pontian...here I come... Ayer Itam....here I come...(kok larat laa....dan kok ada request dari ibu tersayang...) Sabo jer ler... pesanan penaja buat yg kat Edmonton dn yg kat cork tuh...rindu2lah kt kami tgk kami bejamuan tu ye...hehhe.. Sekian..Ahad acik online smula.tk pun esok malam...hehe..(nnt tk sempat lak beli guppy...) InsyaAllah.. Mahap zahir batin smua. oooopps...satu lagi pesanan.. buat sya....sorry....tk dpt gi OH tuh... tarikh sama lak dgn graduation si zirah nih...sorry ya.. tahun depan kot...kekalu idup lagi..n kekalau sya buat OH lagi...heheh... Dan akhir skali...tatau la kok ada lagi pesanan pas ni.. ungkunor...bolo ikan yg baru boli tu bebaik..... moga ikan guppy tu panjang umurnya....heheh.. acik chiaw dulu.... wassalam.

10 comments:

eilawaniey said...

tule...rindunyer kat korang sume!!!!krem slm ye akak kat sesape y kenal sy..ada y sy kenal ada y xkenal..hehheheh

eilawaniey said...

best nyer mkn2...nyum nyum!!!

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

aku teringin sungguh kek tikar mengkuang.Sungguh.
nampak cam sedap ja.....

grand livina?..meh aku bawak acik nek grand livina..ahakkkkks!

sabiqahAnuar said...

waaaa tak aci sungguh kak cah punya ucapan khas utk kami tuhs, hehe saje nk wat kami jeles...hehhee emm teringat time kat biasiswa dlu, sempat gak merasa sekali jamuan raya, besh besh besh...nyummmmm

emm tu yg tnduk tu bukan ke kak aisyah ke tu kak cha, hehe kem slm dia laa ye, n suma laa yg igt iqa lagi =)

pS: tahniah anak kak Chah konvo, semoga ini menjadi pembakar semangat nk berjaya lagi...insyaAllah, ameennn

zino said...

minyak turun rege ni gotah segrap turun jugak ke.. kesian org kampong den..

lupakanje said...

eila,
akak gindu gk kt ngkrg..tu yg salu sebut nama tuh....heheh..InsyaAllah, nnt akak bitau diorg yg eila kimsalam..

Cikgooden,
tanak naek je..nk pinjam ..agak2 sebulan...hahah..
tingin kek tu ye...hehe...boleh tempah kt bos acik..

ieqa,
mang sajer wat ngkorang jeles...hahah..tu bru jamuan anjuran caw. pra tuh. bahgiannya minggu depan..nnt masuk gamba lagi...
haah..kak aisyah le tu...orait, nnt akak sampai salam ieqa tuh...
Graduat Form 5 jer la ieqa...mrsm nyer program tetap tetiap tahun...
Harap2 membakar ler semangat dia..spm tk lama lagi..tq sis.

kaonajimi said...

mana gambar sayerrrr grad??????

kaonajimi said...

nak juga gambar sayerrrrrr

lupakanje said...

siler anto gambar anda segera untuk di gembar gemborkan di sini...hehehe

Ungku Nor said...

*tesodak-sodak*

;p

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-