Wednesday, October 8, 2008

Gian tu dtg lagi....

Lama dah acik tk mancing.... tah biler nak mancing smula. Dulu, bebila teragak, pegi mancing kt kolam ke...kat pantai ke. Ni masa mancing kt Pulau Judi, Port Dickson...dah lama dah...3 thn lepas kot..
Cantikkan pemandangan kt pulau tuh..masalahnya air tawar jer tarak.
tgk ni...sejarah aku mancing...sekali ni jer aku dapat ikan pari besau camnih....betuah sungguh aku gasa...
Kat pulau tu lah...dapat masa air pasang...nyaris patah pancing murah acik..
Mancing tu mancing jugak..solat kena buat....hehe...
sempat si zirah curik gamba aku tgh solat kt tetengah pulau tuh..
Aku bawak dia je...sbb yg lain tk minat.
Best tau...tidur dalam kemah..pinjam kemah sekolah masa tuh.. satu malam je. Cam biasa, aku mang tk tdo..mancing spanjang mlm..biler subuh aku dah mengongg...haha..padan muka aku..
Bila lapar, benti carik makan minum..selera sungguh makan kt pulau.rasa cam robinson crusoe pulak... bila tah nak mancing camni lagi...klu kt kelong pun best kan...huhu...dh pnah gi skali..dpt ikan torpedo je...
Sajer ngimbau kenangan lampau...sbb tgh gian nk mancing nih. Cik idaaaaaaaaaaaa..jom kita campinggggg...

8 comments:

azza_irah said...

seronoknya..
sy pun dah lama tinggalkan hobi begini sejak makin sebuk ngn tugas..sesekali release tension kan..
riadah yg bagus..

salam kenal..salam lebaran..

lupakanje said...

yooo..cam acik, sejak pindah ke bandar nih..payah la nk jumpa pantai..Pantai Dalam pun tk pegi..heheh..
salam kenal n salam raya..

cikgooden said...

wah wah wah....xtvt menarik.Selalu jugak aku camping ngan budak2...bestkan?

ni gambaq lama ka acik?...

sesekali jungle hiking la acik. panjat gunung lagi best.

lupakanje said...

harap ada kawan ajak je...tpi bila gian tahap overtherainbow, acik tk kira, sensorangpun jadik...!!
ndak gak panjat gunung...anak acik salu panjat gunung sana sini...tpi tk nk ajak acik pun...dia kata, "nyibuk je umi ni...gi duk dendiam tenet!"...huhu..

Ungku Nor said...

acikkkk..
bila nak piiiii.....saya minggu ni tade..minggu depan pun tade..;D

lupakanje said...

asik tk de je....acik plan nk pi Bagan Lalang...beshhh...nnt la..biler musim rayer dh abih....heheh...blh bbq tepi pantai..

Ungku Nor said...

bagan lalang??
haaa..dah lama tak makan pepahat kat kedai tepi padang tu..best wooo

lupakanje said...

best ekkk makan seafood kt situ..acik donga yo..tpi tk leh nk gi...sbb acik allergic seafood...uwaaaaaaaaaa (kkdg bantai gak..hahah..)

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-