Thursday, October 23, 2008

Hari yg tk baper nak kecoh

Hari ni, pepagi dah dengar briter kureng baek.. Lagu raya kumpulan koir untuk Perhimpunan Bulanan Selasa depan kami dibatalkan... alahaii...tk best la.. Tak per...ngkorang nyanyi gakla...tk kisahla klu ujan ribut pun...hahah..(kira sokongan paling padu nih..)... tu sib baik acik tk masuk. Klu acik masuk...kilat petir sambar menyambar... ancusss..! Pehtu, tetiber je acik kener tarik jadi AJK urusetia pengurusan Hari Perhimpunan menggantikan Kak Nab...uwaaaaaaaaaahh...tk pepasal..kener betugas bhgn sambutan tetamu plak..pagi tu jugak la pulak kener panggey mesuwarat.. Tugas petama acik, mengkomfemkan kehadiran penerima anugerah ibu n baby mabelles sepanjang bulan ini.. punyer la semangat, acik teruih sms diorg yg tgh bepantang..dan tgh sibuk melilit bengkung.... menjemput bagai. Tetiber acik dimaklumkan bahawa hanya anak petama dan anak yg dilahirkan smasa berkhidmat jer dpt adiah... uwaaaaaahh.. camner ni...dah antar sms jemputan.. pn azian n pn haida tk layak..tpi pn haida layak dapat adiah bertukar ke kementerian lain... pehtu sib baek la pn azian jawab sms...kabo yg dia tk layak..sebab dia banak anak ke3.... teng qiu boss... siap sindir acik lagi, kata acik nampaknya dah lebey bz dari KPSU... bz mesuwarat sana sini...hahaha... dah bos smua banak...tepaksa la acik hambik alih keje bos...kehkehkeh.. Tapi acik rasakan..patut bagi la adiah gak kat yg banak tk kira lah anak ke baper...sbb bukan senang tau banak ni..so, pesalahnya meraikan mereka yg dpt baby tuh... baru la sonok staf kt bahagian ni...(komfem banak tetiap tahun..memana yg blh banak lagi tu...hehe...) Pehtu dlm mesuwarat ni gak...diputuskan, bahawa koir tetap akan nyanyi lagu rayer..sbb nanti perhimpunan tu..tk lak rasa cam Perhimpunan hali laya...aura tu kureng.. Alaaa...takbir pun okeh aper... Satu lagi perkara penting yg dibincangkan...(ehh..kandungan mesuwarat, bukan rasia ke... hantamla labuuu...) tentang makan2.... bestnyer...puan fairus... u know my taste.... satey sorang 12 cucuk.... ehh...bukan ke... 6 cucuk satey ayam...6 cucuk satey daging... "Mana ada...6 cucuk satey SAHAJA, engko ni...nk makan lebey je, kijer tanak....klu nk lebih, gi duduk dekat org yg tk suka satey..." kata Puan Fairus......kehkehkeh..(harap2 ramai la tk dtg nanti..so bahagian depa tu, acik kebas la... lalalalala ...) Selain dari tu, Pn Fairus da order smua makanan hali laya....melainkan roti canai... ala...acik nak roti canai gakk...nak keripap...nak tiramisu...nak laksa...nak nasik kerabu....nk nasik dagang..nasik beryani..nak mee rebus ...nak tomyamm.. "Bolehhh...boleh BLAHHHH...." kata pn Fairus.... kebabbbbom acik.. mintak lagi yg tk diorder dik org... alahai pn. fairus...lap u.. order je la aper jer...smua acik balun...kcuali cekodok guppy...kahkahkah.. Dalam diam, acik buat email, arahkan staf2 lain bawak potluck makanan yg jadi idaman acik tuh... waaaaaaaahh..manyak cantik aku... Ok..habih citer mesuwarat. Kat satu sudut lain, acik n de geng bincang tentang satu pakatan jahat untuk bos acik... puan lin aka lyn...sempena kejayaan beliau sehingga berjaya naik menerima scroll ijazah pertama dlm majlis Konvokesyen kt UPM semalam... (best nyer...acik dulu, tk ada saper nak buat shock camni...sobss... dah la..mender da lepas...sayu la kenkonon..) Ok...pakatan jahat kami berjalan lancar. Cik Ida n Pn. Noor n Ied.. gi kuar beli bunga ros merah...pehtu kami letak ataih meja dia dendiam, masa dia kua gi mana tah masa rehat tu. Entah biler masa dia masuk.. tetiber acik dengau dia panggey"... KC.!!!!...." pehtu dia diam... aaahh sudahhh.... acik pun tk nyahut..sbb dia tk ulang panggey 2 atau 3 kali....tah tah dia nangis tgk bunga tu kot... cecepat acik bekumpul ngan geng pakatan jahat tadi.. syyyyyhh...dia dah gi kat meja dia.. belum laaa...dia belum tau lagi... kata Ied... sudahhh..dia panggey acik tadi dari meja dia...pehtu dia diamm..mesti dia nangih dah kot.. tulahh..acik da kata tk yah bagi surprise centu kat dia...kan dia dah nangih... iskk...KC ni...tk kisah la...dia mesti gumbira..kiter bio dia layaaann dulu.. kata cik ida... okehh..okehh.. acik masuk balik kat dalam... pehtu dengar suara Pn Lin .. ".. ehhh... APER NI KENKAWANNNNNN.....!!!!!!.." hahah...bermula la episod lompat2 dan jerit2 kami tk hengat donia...ruper2nya dia tk pasankan bunga yg kt depan mata dia tu... terlalu leka dgn keje2 betimbun gak atas meja. Pehtu, sampai la apek ensem ngantar dua lagi jambangan bunger spesel untuk Pn.Lin.. dia solat masa tu. Jadik..cam biasa kami yg gema nyebok ni, tolong la seadanya utk tandatangan kt resit apek tuh...pehtu kami bikin kecoh lagi.. Susun cecantik ataih meja dia..padahal itu bunga bukan kami yg punya..apalagi yg kami beli..tak per..bunga yg kami surprise tdi tu nmpaknya lebih mabelles.. Ha..cecepat susun sebelum Pn. Lin datang.. Hambikla gambo kita ngan munger kita ni.....hambikla....!! amboi2...minah 2 org ni...dia lak lelebih posing kt bunga tu.. yg menanduk bakang tu awatnya...rajin betui En. Shah ni menyokodeng kami....kekekke.. mang tk leh dengaq kami memekak kt sebelah tempat dia.... (dlm ati dia dok kata...memekak betui pompuan ni, tk leh tgk aku senang......!!) Ha..ni lah dia kiriman bunga spesel yg kedua dan ketiga Pn. Lin dapat..acik booking teddy bear tu klu pn. lin tk ndak... (muka tk malu betuii... bluweeeeakk..!!!) ala...tk nk bagi tu...bagi ferro roce tupun jadikla...hahah.. Tak habih kt situ... acik dipakserela utk sesi begambar bersama sekali lagi...dengan memakserela En. Shah untuk jadik jurugambar kami... atas alasan ada yg join sama dlm pakatan jahat tdi yg tk hambik gamba bersama yg diraikan lagi tu dannn... tukang amek gambar tk ada dalam gamba... acik la tu.... ha...ndakk sangat gamba acik...hambik kau...hehhe.. pastikan tk terserempak kat dalam LRT ke...kat puduraya ke..kat kedai ikan kt Rantau ke... Ni namanya lebih sudu dari kuah..lebih saiz kasut dari kaki sendiri.. heheh... pn noor sempat bagi posing terlebih ayu... siler abaikan orang bedua kt bakang tu yg tk pepuas dgn bunger fero roce tuh.. Alhamdulillah, ceria wajah pn Lin...jgn sedey2 ye nak yerr...nanti ilang seri...hahaha... (abaikan sipar jepun tu...) Tu la keje acik spanjang hari ni... selain dari tu, acik dibekalkan dengan makanan lebihan dari jamuan puspanita dan makanan dri bilik operasi pemilihan penerima biasiswa pelajar PPP separuh masa (HLP)..so, termaklumlah...acik yg rajin ni takkan masak balik nanti untuk makanan berbuka pose....jeki jgn ditolak..tk elok membazir ..hambik je klu org bagi. Untuk makluman gak...gas dapur acik dah dua ari abih... ader sesaper nak pi tolon belikan....hehehe....bio ler dulu tong gas tu. mentara tahap kerajinan memasak acik berada pada paras beku sekarang ni...(sajer nk suh ungkunor tersayang masakkan utk acik..muahahaha) kener bluweak acik ngan ungku nnt.... ajak jumpa sik nk ngelak je kankankan...hehhe.. Moral of the story: 1. Dah tetua, jgn masuk koir...nnt kener joget... lenggang mak limah...hahaha.. 2. Gembirakanlah sahabat2mu, kerana ianya akan menghilangkan kesedihannya. 3. Kalu ada org bagi bunga...cecepat amek gamba...sebelum bunga tu layu. 4. Jgn nyibuk kalu orang lain yg dapat adiah.. 5. Kurangkan makan satey sbb satey mengandungi bahan karbon yg blh nyebabkan sakit kanser klu diambil /dimakan berlebihan. Senang cerita, bersederhana lah dalam makan apapun. 6. Klu nk adiah, banak la reramai dan tetiap kali lepas banak, pegi mintak tukar keje kat bahagian lain...sbb hadiah hanya diberi pada anak pertama yg lahir sewaktu di bahagian itu sahaja..!!! (bagus tk aidia acikk???) 7. Jangan biakan gas dapur anda habis lelama...kerana tahap kerajinan memasak lama kelamaan akan pupus.... Sekian.

3 comments:

lyn said...

KC
thanks 4 the suprise. memang hilang semua kesedihan semalam. tak sangka kawan2 amat memahami. hepi h happening sungguh semalam satu floor bising. you all the greates friends that i have

Ungku Nor said...

"7. Jangan biakan gas dapur anda habis lelama...kerana tahap kerajinan memasak lama kelamaan akan pupus...."

tak sompek nak pupus la acik..baru sehari tak masak pun dah mampuih kono kebabooomm..;p

p/s nanti saya menyamar pi opis acik, kengkunun nak pi mintak biasiswa..keh keh keh

lupakanje said...

lyn,
mang sonok klu smua kawan kita paham diri kita...
maka tidak akan ada senketa
tidak ada kata nista
dan tidak ada ati yg terluka

huhu...

ungkunor,
payah la nk pupus di pihak ungku...sbb ungku sndiri nnt yg masuk hangin kuar asap..?? kekeke..
Nak mai menyamar?? tgk kaki pun dah kenal saper... mai la nyamar..hahah..acik duk depan pintu ni jer..maka acik yakin akan kenal sore ungku masa ungku dlm lif lagi...wakakaka...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-