Friday, October 24, 2008

sediakan payung

Pagi ni acik dpt email yg isik dia spt di bawah. Sebelum baca, siler sediakan payung atau baledi nk takung aper yg tekuar dari mulut...
Copot cahabat Ciput
catu cenje, ciput cia-cia came copot cambil cari cengkerik. ciputcuke cia-cia came copot cebab copot cahabat ciput.cemace ciput came copot cari cengkerik, ciput cakcikan catu cahyecerah. cahye cerah ciput cakcikan cangat cerah campai ciput camecopot cilau.cahaye cerah cube culik copot. ciput cangat cuak. ciputcepat-cepat camba copot cebelum cehaye cerah cempat culik copot.copot cangat cuak came. ciput came copot cepat-cepat cari chelter cambilcepat-cepat cembunyi.ciput came copot cembunyi cenyap-cenyap cupayecahaye cerah cucah cari ciput came copot.ciput cakap came copot, "chuuu... chuuu... cenyap... cenyapcopot...". copot cambung cakap, "copot cudah cenyap... ciput cenyapcamelah...". celepas cejam, cahaye cerah cudah chow cebab cucah cariciput cape copot.ciput came copot cangat cuke cebab cahaye cerah cudah chow. copotcenyum cambil cakap, "copot cayang ciput cebab ciput celamatkancopot...". ciput cenyum cambil chow came copot...cekian...

6 comments:

zino said...

apa makna tu hehe

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

N3 nih aku tak reti komen la acik..he he he..
tapi bila baca n3 kat bawah ni..baghu la tahu camni rupa ofis pengurus HLP...selalu berurusan kat luaq ja..takleh masuk dalam, tapi saff yg keluaq...

ada sorang tu aku perasan..ada mai kat bagan lalang tu hari..
warkh warkh warkh...nama lupa pulak dah.

lupakanje said...

zino,
hentah per makna nyer, acikpun tatau..hehe..yg acik tau, bertempias air liur klu nk baca tu.

cikgooden,
Opis kami ni adalah opis yg paling kalut skali, sempit dan penuh barang dan orang... + ikan.
mang tk leh masuk dlm klu nk brurusan. sbb kat dlm tk ada kosi nk duduk pun..kener besile..heheh
sebab tu nanti kami kener pindah ke Cyberjaya spt yg acik katakan dlm N3 bertajuk 'pindah?' bulan ogos lepas..so, apa2 urusan HLP nnt, ngkorang kener la pi cyberjaya...hehe..
Satu lagi, yg kat dalam gamba tu smua pi Bagan Lalang aritu..ada 2 org jer yg tk pi...acik ngan puan nora..heheh..siler lah bkenalan dgn mereka..klu nk bayaran biasiswa cepat extravaganza...muahaha...(satu lgi janji pelesu acik !..)

Anonymous said...

heee.........

eilawaniey said...

berbuih mulut sy baca ni akak!bersembur!

lupakanje said...

tu pasal suh bawak baledi...hehe

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-