Monday, November 2, 2009

khuatiri lah...

Sayidina Ali kw pernah berkata; "Sedikit manusia yang jatuh kerana tergelincir kakinya tetapi ramai manusia yang tergelincir ke dalam neraka kerana tergelincir lidahnya." Kawallah mulut daripada berkata-kata yang mendatangkan dosa kerana di akherat kelak ia akan mendakwa kita. Kuasailah ia semasa di dunia, kerana kelak di akherat kita tidak akan lagi menguasainya! Kita selalu menyebut, lidah yang bercabang...tpi cuber tengok gamba ni...ternyata memang ada orang yang lidahnya bercabang... cuber ngkorang buat ceni....boleh tak??? tgk lidah ngkorang becabang ke tidak?? meleleh air liur pun tk jadik kan... sbb hnya orang yang lidahnya becabang sahaja yang blh buat ceni...hehe Tapi yang ni...memang lidah dia fanjang ceni...dan misti lagik payah nak jaga...sebab tu dia letak subang kat lidah dia..huhu.. *Gambar ihsan google Camner pun.. mehla kita sesama menjaga lidah kita...jgn bercabang...jgn bercakap yang tidak sepatutnya kita cakapkan.. sok sok..di Sana nanti, kita akan dapat hadiah, sebab telah menggunakan lidah untuk kebaikan.. atao dpt pembalasan sebab tak reti nak guna lidah selain dari jelir2 kat orang cam dlm gambar tuh... hiiii...... Sekian. Nampaknya, malam ni line streamyx tk baper nak ok....iskk...bengang acik...

11 comments:

afiq said...

sacry la acik

lupekanje said...

err..sacry tu mende fiq??

afiq said...

scary...typo error lak cik..wakakakakka

afiq said...
This comment has been removed by the author.
Erna said...

ni la antarenya yang akak suko baco blog achik ni,banyak bagi peringatan...dan kagum gak ngan acik..achik kuek..bersemangat..sumo boleh buek sorang..macam adik akak yang poi haji tu...tapi..achik syukor ado anak..adik tu takdo..poi mokah sensorang..sodih nengok...e..tapi...syukor..dio dah jadi tetamu allah..walaupun sensorang...semoga allah permudahkan urusan dio.

Mas said...

Uwaa...n3 makan dalam nih....anyway i laik.

cHeRyNa PiReS said...

hehehe...sha ingat dulu ayah ada sorang cikgu yang lidah dia suka terjelir. dia selalu gelak bila cerita sal cikgu tuh. tapi cikgu tuh baik! walaupon lidah dia cenggitu.

kesimpulan:

biarlah dari fizikal lidah terjelir janji lidah nampak sempurna lidah bercabang:)

lupekanje said...

afiq-- apo lak takut an tgk lidah tuh... heheh


kak erna -- errr...err..malu acik...toksahlah pepuji bona...acik bnyk kelemahan...ado mondo yg acik tk kuek lagi nih..
err...ader adik gi mekah sowang2? bukan ke kene ada muhram sama? tringat ada sorang kawan tu ajak acik temankan dia gi mekah...tpi mano la acik mamfu...kok nk banjer ok la kan..hehhe


mas-- errr..makan dalam...hehe..tk per...jgn makan luar...tk baper elok...


sha-- mang dah biasa menjelir lidah la tu..
jelir lidah tak pe...tak salah.
Yang salahnya, guna lidah utk ngutuks orang...guna lidah utk malukan org...huhu..

Shifu67 said...

ada laaa yg nak kena gunting lidah ni

lupekanje said...

err...lidah saper yg nk digunting tu shifu..??

Erna said...

achik.last minit..mahram tak dapek poi...kawan sekeje dia..dan jiran..dopan rumah..dapek lain penerbangan..tu yang jadi sorang...tapi orang TH dah groupkan bia ado mahram

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-