Monday, November 9, 2009

Yang menggembirakan

Acik gembira bila dapat menggembirakan.
Acik suka kalu orang suka kawan dgn acik .
Acik tk gembira bila acik tersakitkan ati orang
Acik senornya tk suka bila acik tk bjaya gembirakan orang
Memang acik gembira kalu orang buat acik gembira tapi yg lebih penting dan bermakna kalu acik yg gembirakan diorg dan yg acik nak jawohkan jangan orang sakitkan ati acik...

Acik sedey bila acik buat orang sedih
Acik sedey biler tgk industan... sedey gak tgk citer melayu.. ato citer kung fu cina.. ato citer ninja jepun.. ato citer mengarut Indonesia.. ato citer lap stori omputih.. ato citer lelawan Tamil ato citer Filipino.. ato citer basa apa pun la.. asalkan ada sarikata terjemahan mlayu...

Kalu taim sedih, acik nanges kalu taim gembirapun, acik nanges... isk...sbb tu acik jarang tgk tv... ato movie.. bengkak mata acik nanti sbb nanges tk hengat diri.. ehh...melalut dan merapu sudeh.. permisi...

6 comments:

cHeRyNa PiReS said...

so, kesimpulannye acik tak tgk tv la ek?:)

sha paling risau kalau org tua2 tersentuh hati. nak pujuk lagi susah dari pujuk boipren tau!:)

selamat hari isnin ye:)

tipahvogue said...

ngapain nih cik??

Erna said...

betul la cik...akak kalau berkawan pun..taknak kawan ade rase sakit hati...tapi nak buek camano..dah pesen akak kalau dah bekawan baik..suko bona tegor..mcm tadi..nasib baik kwan keje dah paham kito nyosal gak..tak salah apo pun dia...tapi..pakai tudong..dah tu pakai baju samapi nampak ketiak..dek sobab kawan akak togo la..kok tak konal bia kan yo...

lupekanje said...

sha,
aha...tu lah...senang nak jga orang lagi...dari menjaga hati org tua..



tipah- tak de apa lah...sajer2 jer dik....


erna - iyolah...klu pakai tudung, tpi baju nampak tiak..ekekek....buwok gomannya.

kak ina kl said...

salam..sensitif jugak achik ni yer...kena ada tisu bebanyaklah dalam handbaglah cam ni kan..kan..kan....

lupekanje said...

hehe...tak nangeh la kak ina...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-