Pehtu, bawak emak acik sekali balik Putrajaya. Turut sama, Nurzayani dan Shahmah yang sedang cuti semester. So, sekarang, kat umah udah ada ramai....meriah gakla.. esok Hazirah lak balik...memulakan cuti raya dia.
Esok juga adalah hari debaran untuk dia... Result exam Matrikulasi akan keluar... penentu samada dia akan terus atau tidak di Kolej tersebut... acik doakan dia berjaya la... risau nih..
Raya Aji tahun ni nampaknya semua di Putrajaya lah... udah emak acik ada kat sini.
Tak ada pekdahnya lah nak balik kampung... tapi tdi acik tgk kat kampung, gumput udah fanjang...harus kener gi mesin gumput jugakla nnt...musim2 ujan ni, rumput amat cepat fanjangnya...rasanya baru lagi acik balik mesin gumput aritu..
OKlah....ni nk cukup an syarat menghapdet je... nengok tajuk Riak kat kitab Hidayatussalikin tdi...amat fanjang itu tajuk...huhu...tpi, itu ler tajuk terakhir dalam bab Maksiat Bathin nih... Sekian.
wah..acik poi pej.petr.podeksen..buek apo acik.orang kojo pert.bilo tau ado yang poi pej.pert.tu..oo..terujo abih..
ReplyDeletetak do kak..bkn pjbt pun, tpi kat balaiRAYO simpang masuk sg RAYO, Fasir Fanjang.....errr... pejbt pertnian kat PD botul kan...tpi udah en. azran ensem tu suh poi kat sg.rayo tu je..acik poie la..hehe..
ReplyDeleteselamat bercuti :)
ReplyDeleteoohh.tau la cik..orang dari pjbt akak pun ado yang poi sg.rayo tu..jemputan dari pd la tu..azran tu akak pun ado jumpo bilo poi pejb.tu..
ReplyDeleteSelamat hari raya acik.. kalau ado lomang lobih tuh leh mkn utk den nie ahh ;)
ReplyDeleteselamat hari rayo korban.. den pun gayo kek KL yo..
ReplyDeletemaksu,
ReplyDeleteselamat bcuti juo....maksu tak balik kampung?
erna,
oohh...akak ni owang pjbt petanian la ni yoo...
ha..sonang la nk menanyo sok sok..heheh.. *duk mikir nk nanam kaper sawit nih...
iina,
ha ah...yolah...tpi rayo thn ni cam tak do lomang yo..
sbb rayo kat putajaya kann..hehe
Selamat Hari Raya gak utk iina semua di sana...
zino,
Slamat ari raya buat zino sekuarger gak...
err...tkkan tk balik kampung?