Wednesday, November 25, 2009

Balik kejap

Tadi acik balik kampung kejap. Amik Emergency Leave...nk menemankan emak ke pejabat pertanian Podeksen..

Pehtu, bawak emak acik sekali balik Putrajaya. Turut sama, Nurzayani dan Shahmah yang sedang cuti semester. So, sekarang, kat umah udah ada ramai....meriah gakla.. esok Hazirah lak balik...memulakan cuti raya dia.

Esok juga adalah hari debaran untuk dia... Result exam Matrikulasi akan keluar... penentu samada dia akan terus atau tidak di Kolej tersebut... acik doakan dia berjaya la... risau nih..

Raya Aji tahun ni nampaknya semua di Putrajaya lah... udah emak acik ada kat sini.

Tak ada pekdahnya lah nak balik kampung... tapi tdi acik tgk kat kampung, gumput udah fanjang...harus kener gi mesin gumput jugakla nnt...musim2 ujan ni, rumput amat cepat fanjangnya...rasanya baru lagi acik balik mesin gumput aritu..

OKlah....ni nk cukup an syarat menghapdet je... nengok tajuk Riak kat kitab Hidayatussalikin tdi...amat fanjang itu tajuk...huhu...tpi, itu ler tajuk terakhir dalam bab Maksiat Bathin nih... Sekian.

7 comments:

Erna said...

wah..acik poi pej.petr.podeksen..buek apo acik.orang kojo pert.bilo tau ado yang poi pej.pert.tu..oo..terujo abih..

lupekanje said...

tak do kak..bkn pjbt pun, tpi kat balaiRAYO simpang masuk sg RAYO, Fasir Fanjang.....errr... pejbt pertnian kat PD botul kan...tpi udah en. azran ensem tu suh poi kat sg.rayo tu je..acik poie la..hehe..

Mak Su said...

selamat bercuti :)

Erna said...

oohh.tau la cik..orang dari pjbt akak pun ado yang poi sg.rayo tu..jemputan dari pd la tu..azran tu akak pun ado jumpo bilo poi pejb.tu..

iina said...

Selamat hari raya acik.. kalau ado lomang lobih tuh leh mkn utk den nie ahh ;)

zino said...

selamat hari rayo korban.. den pun gayo kek KL yo..

lupekanje said...

maksu,
selamat bcuti juo....maksu tak balik kampung?



erna,
oohh...akak ni owang pjbt petanian la ni yoo...
ha..sonang la nk menanyo sok sok..heheh.. *duk mikir nk nanam kaper sawit nih...



iina,
ha ah...yolah...tpi rayo thn ni cam tak do lomang yo..
sbb rayo kat putajaya kann..hehe
Selamat Hari Raya gak utk iina semua di sana...



zino,
Slamat ari raya buat zino sekuarger gak...
err...tkkan tk balik kampung?

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-