Thursday, November 12, 2009

Stop kejap

Entry ringkas je arini .... sebab tk sempat menderaf pun.. (alerr..cam nk wat surat rasmi pulakkan...) Acik sedang berazam untuk menghabiskan baca satu buku ni... dan acik nk kongsi kalu2 ada ayat2 cinta dalamnya yang menarik hati... errr...camner ye..smua ayat dalam buku ni menarik.... huhuhu..

Berjanjilah dengan diri anda bahawa dalam setiap saat, satu pujian, setiap minit, satu gagasan dan setiap jam, satu tindakan.

Berjanjilah dengan diri anda bahawa tidak sekali kali akan mengungkap dan mencari-cari kekurangan dan kesalahan orang lain.

Sekian... ehh..luper... kata2 hikmah tu di ambil dari buku Motivasi Menjadi Wanita Paling Bahagia...tulisan Dr. Aidh Abdullah Al Qarni, penulis buku La Tahzan.

Nanti2 kongsi lagik... tataw la bila nk start bebetul baca buku ni...muqaddimahpun lom abeh lagik...

9 comments:

  1. Acik,

    Nak pinjam boleh... rin nak jadi wanita paling bahagia di dunia dan di akhirat.. boleh??

    ReplyDelete
  2. boleh.. biler kita nak jumpa deting?

    ReplyDelete
  3. bila sebut satu gagasan tuh dah bunyi satu malaysia plak cik:P

    takdelah, sha rasa buku nieh mesti membakar semangat. sikit je acik tulis kat sini...dah bakar semangat dah.

    ReplyDelete
  4. sha,
    acik tk baper paham tang tu..heheh..
    cumer susunan ayat tu menarik..

    Berjanjilah dengan diri anda
    bahawa dalam setiap saat,
    satu pujian,
    setiap minit,
    satu gagasan dan
    setiap jam, satu tindakan.

    bahasa camni mesti tok najib suker..kannnz

    ReplyDelete
  5. ya..buku2 beliau..bg akak buku yg ajaib..
    bahasanya bagaikan magnet..yg mampu menarik kita..utk membaca dan terus membaca..akak dalam usaha mengumpul semua buku2 tulisan beliau..baru ada beberapa buah ja..

    ReplyDelete
  6. dah habis baca boleh buat enri panjang kat sini.. hehe

    ReplyDelete
  7. zino, boley3x..insyaAllah..
    adeiihh...supir masih lena..

    ReplyDelete
  8. acik, saya sejak tahun lepas tak abis2 lagi baca buku ni...

    lama tak singgah sini :)

    moga acik berbahagia selalu ye

    ReplyDelete
  9. tima kasih kak long..
    acik pun tk abeh2 lagi baca buku nih..:)

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-