Dik kerana kakak acik akan adakan majlis Khatam Quran.... err..bukan adakan pun, join majlis khatam Al Quran anak dia kat surau Al mutawakkil kat Putraheight. Malam sabtu tu tetiber knkwan acik sms.... Malam ni akan ada sesi latihan untuk pemilihan wakil perenang SEA games, sila hadir. Wahh...acik teruja.... tapi emak ada kat rumah. Anakpun ada... hmmm...camne ekkk.. Pehtu Nurzayani tipon, dan acik beritahu dia hajat acik... nak gi berenang malam ni.
Dan tak di sangka...dia kata dia nak ikut. Selama ni dia tk penah pun nak ikut. Jadi, acik heret sama emak acik, Nurzayani dan Nurzayani... roomate anak acik tuh ikut sama. Meriah pulak... ramai rombongan cik Kiah kali nih. Seronok emak acik dpt santai tepi simingpul...ahakss... besembang tahaper2 dgn knkawan acik yang tk masuk kolam.
Sementara acik dgn dua yani tuh berdebur-debur dalam air dengan kawan-kawan lain yang bikin havoc kat simingpul Presint 9 itu. Hari Sabtu pulak, duk mikir nak gi overtime. Kakak acik lak kata nk datang ambil emak acik sebelah pagi. Tunggu punya tunggu, tak juga sampai nya.
Dalam masa yang sama, anak bujang acik, si Shahmah pun ondeway balik, setelah menamatkan praktikalnya selama 6 bulan di JB. Dan dia balik dengan menonggang motor. Risau juga, musim-musim hujan nih... Elok-elok acik turun lif nak gi kat kereta, shahmahpun naik lif sebelah, balik ke rumah. Jadi, kami selisih, tk jumpa. Acik terus je gi kijer. Agak-agak 2 jam je kat opis... perut berbunyi-bunyi cam lapar sangat je. Sebelum pegi tu, acik udah jamah nasik goreng yang mak acik masak... tpi naper lapar gak ekk..
Kakak acik lak tipon kata tengah masak sambal potai... hmmm...tambah lapau la hakuh... Maka acik bergegas balik selepas menyelesaikan sedikit kerja di pejabat tu. Wah-wahh..meriah ngkorang yek.. Shahmah dah bedengkur tdo, keletihan sebab bertolak selepas subuh dari JB. Berapa jam tu...agak2 3-4jam gaknyer...termasuk berhenti di R&R. Lepas kakak dan emak acik berlepas ke Putraheight, acik kejut shahmah, ajak pegi kedai pakcik Mydin... udah lama tk pegi sana, walopun bakang rumah je. Tak ada nak carik apa senornya. Hanya nak tunggu kawan.
Buat apa? hehehe...acik tetinggal henpon kat opis, pehtu acik baru teringat lesen memandu acik udah luput tarikh... amvoooii... tadi masa gi opis, tak hengat pun lesen udah mati. Nanti-nanti lah...acik renew. Sekarang dah ada 2 orang supir kat rumah. Dedua akan bercuti selama lebih sebulan. Sukati acik je nak lantik saper jadik supir acik gi kije nanti..hehe Kat Mydin, puas acik mundar mandir tunggu kawan tu. Nak tipon, tkde tipon, nak pinjam tipon Shahmah, tk ingat lak nombor kawan tu. Udah lama baru tingat, naper acik tk tipon no. tipon acik tu je...bia kawan tu hangkat....
Gitu lah, akhirnya tipon tu diangkat dan kawan tu rupa2nya masih di pejabat... mengong kau..! penat aku tunggu kat Mydin nih.. kawan tu golakkan acik.. Takper lah umi..kita gi je opis amek.... kata shahmah.. Maka gitu ler..kami gi opis amek. Selesai masalah. Hari Ahad.. Pepagi lagi emak acik tipon dari Putraheight, kabo, majlis tu mula awal..suh datang cepat. Adeiihh... supirnya lagi beradu.. Shahmah tk ikut sebab nak balik ke uitm perak...
Tinggal si nurzayani tu je... puas kejut dia bangun, liat sungguh. Sempat siapkan sarapan untuk Shahmah dan kawan2 dia yang tumpang tidur kat rumah... akhirnya kul 8 lebih gak bergerak dari Putajaya nih.
Kejap je... tengahari udah balik rumah semula.. lepak kat rumah je. Ingat nak karoke sowang2....rehat2kan minda.. tetiber DVD / CD player tu rosak la pulakkk...adeiihh...bulan2 gelap ceni, memacam hal laaa...
Anak acik kata, sebab suara acik tk sedap..tu pasal la rosak player tuh...cehh... ader ke fatot...!! Itu ler cerita sepanjang acik tidak menghapdet nih...cerita2 biasa jer.. nnt acik hapdet lagik... ikut tahap kerajinan. Sekian.
habis peruntukan? la, kesiannya. lama tak dia bagi notis kat nabila tu cik? nasib dia nak sambung belajar. Alhamdulillah.
ReplyDeletejangan berenti hapdet cik..akak selalu ikut blok acik ni..nanti rindu la kalau takde lagi coretan acik kek sini
ReplyDeleteacik bilo laie blk linggi mesen wumpot?
ReplyDeletesha,
ReplyDeleteyup...peruntukan abeh sudah, dept ni tk amek Pekerja semntara lagi..ekonomi kritikal kan...
nabilah mang udah abih kontrak..so, mang tk yah bagi notis. Kalu ada pruntukan, dia blh renew kontrak lgi 6 bln..tpi sbb tu, kontrak budak baek ni tpksa ditamatkan..wlopun perkhdmatannya masih diperlukan sgt.
tak per la..bia dia rehat dulu pepuas sblm masuk bajar januari nnt..kan nabilah kann..heheh..
erna,
acik cuber kak.....kkdg angen malas tu dtg...jadik maaaalaasss sungguh...heheh
Tijah,
awat? ekau nk acik mesin umput umah kau ko? boley yo...
acik baru je mggu lopeh balik mesin umput kat Linggi...
tapi memusim ujan ni rumput naik copek...rimas nengok ehh..
wah dalam tak ada mood hapdet, panjang lebar cerita...
ReplyDeleteapepe pun teruskanlah menulis walaupun cerita mengarut sekurang2 nya ada tempat utk acik meluahkan perasaan hati kan? dan pastinya ada org yg kongsi membaca..w/pun tak kongsi perasaan mu itewww....huhuhu....
fuh!! finally acik update gak blog.. jonoh pakso.. liat semodang...
ReplyDeleteselamat berjaya buat Nabilah yang nak sambung belajar :)
ReplyDelete*saper la nnt jadik mangsa dengar nyanyian sumbeng ku nanti pasni...hehhe.
ReplyDeleteE kan ader..hehehehehe tp, tak tau ler saper yg jdi mgsa & pemangsa..
My Name Is E,
acik
ReplyDeleteI miss u so much hehehe.. rindu gak tuh acik..
smm,
ReplyDeletetima kasih...acik kkdg banyak nk kongsi..
kkdg cam kosong je minda ni...
sbb tu, klu ilham tgh bekompol..cecepat bangun ngadap PC nih..
Eryn,
hah..sib bek eryn paksa hapdet..heheh
Maksu,
Nabilah ucap tima kasih...skrg duk umah jadik manager dapurr....hehhe..
nabilah weeii...klu masak kue tuh, antar ler kat tingkat 13 ni ha...hehe
E ,
aha..luper lak kat E, yg tinggal sowang diwi..stlh nabila terpaksa pergi tanpa rela..heheh
nanti kita karok dua ye..lagu industan..hehhe
iina,
ye ler..windu sesangat la tu...