Friday, November 27, 2009

Salam Eidil Adha.

Hari ni hari raya aidil adha...hari raya korban.... dan diucapkan selamat hari raya kepada semua umat Islam... biarlah ianya menjadi hari yang memberi erti pada kalian.

Bagi acik....ianya memang bermakna... *tapi klu ikut tahun omputeh la.. Sebab hari ini... pagi ini, acik telah selamat melahirkan anak yang ketiga... yang bungsu... Hazirah.... lapan belas (18) tahun yang lalu. Ia memberi erti sebab waktu ini lah acik pers taim dapat naik ambulan....dari umah kampung, ke Hospital Besar Seremban (sekrang dikenali sebagai hospital Tuanku Jaafar) ... hehe... tak fatot kan..

Alhamdulillah, ini anak, membesar bagai johan dan dikurniakan Allah tubuh badan, sihat dan lengkap sempurna segala anggota, dengan otak yang cerdas dan cergas dan telah membanggakan keluarga dari sekolah rendah lagi.... *tpi naper udah besar makin merosot? Makin malas nk capai kejayaan ekkk??

Harapan acik, Hazirah ini akan berusaha lebih giat, demi untuk tidak memiliki sesuatu keputusan yang bernama kegagalan... nanti sendiri yang sedih dan susah. Kelmarin, result PSPMnya telah keluar, dan Alhamdulillah, lulus untuk terus berjaya mempertahankan diri utk terus belajar di kolej matrik itu.. ....lulus yg hanya sekdar melepaskan dirinya.

Tak apa..lepas ni usaha lagi gigih... bukan untuk ssesiapa...tapi untuk masa depan diri sendiri juga.. kita, adalah tanggungjawab diri kita sendiri. Berusaha dan doa tidak dapat nak dipisahkan.... tanpa usaha, kejayaan tkkan jadi milik kita.

Tanpa berdoa, kita tiada daya upaya juga untuk mendapatkan kejayaan yang dicita dalam hidup ini. Kerana segalanya adalah dengan keizinan Allah juga. ini doa ummi buat Hazirah...

Selamat hari lahir...moga akan menjadi anak yg solehah, yg beriman dan bertakwa, ditunaikan segala hajat, dikasihi sekelian makhluk di bumi, dimurahkan rezeki, di kurniakan kesihatan yg baik sehingga akhir hayat, dijauhkan dari segala kejahatan dunia dan akherat..diberikan segala kebaikan dunia dan akherat, dipermudahkan urusan dan diberikan kejayaan dan kebahagiaan dunia dan akherat terutamanya...aamin.

Moga semua pembaca blog ini sudi mengaminkan doa acik nih...

14 comments:

zino said...

selamat hari lahir utk hazirah semuga panjang umur murah rezeki dan di permudah kan segala urusan.. jadi anak yg baik...

acik..
boleh jadi calon menantu tu hehe

hanimndroid said...

aminnnnnnnnnnnnnnnnnn~!
acik, solamat hari ghayo korban, ni kiro pengorbanan omak eh la ni sompono ari lahir anak eh. moh cik pokono lomang sebtang duo

ashley said...

Salam eidul adha acik!..

hepi birthday kat anak acik tu.
Dia sebaya ngan anak sulung saya tuh!!

.
.
.
Makan lomang ingat kite...

sharamli said...

salam aidiladha acik...

cHeRyNa PiReS said...

elamat Hari Raya Aidiladha, acik.
Semoga bahagia di samping yang tersayang.
Happy birthday Hazirah!
Semoga jadi anak yang solehah...

Sorry tak dpt taip banyak.
Sakit mata.

Love,
Sha.

my name is E said...

amin...

My Name Is E,

Shifu67 said...

selamat hari raya..... jom raikan musim hujan

hazeleyed said...

Ass-salam acik.
Salam Eid Ul-Adha Mubarak. Selamat Hari Ulang tahu ke Sweet 18 anakanda Hazirah.
Semuga kita boleh bersahabat maya.
Salam perkenalan.
p/s kita pun orang Seremban.

Erna said...

Amiiiinnnn....akak mengaminkan doa acik..doa ibu untuk anak..biasenya makbulkan..selamat harijadi untok anak dare acik..semoga dia berjaya dalam pelajaran dan dalam hidup

sabiqahAnuar said...

slamat hari raya kak chah, n happy birthday jugak kat hazirah...

lupekanje said...

zino,
thanks...aamin
Calon menantu?? err...err.malu arrhh nk jadik besan zino..



Hanim,
Mekasih hanim..mano lomang kau...tawon ni rayo aji takdo lomang..sbb sambut kat putajaya...*err...last2, balik kamfung jugak..


Ashley,
tq...sebayo yo? samo karektor tak?
lomang tader....meh hantar satu..! *ado laiee ko?



sharamli,
salam eidul Adha jua buatmu...tq.


sha,
tima kasih..aamin...moga sha menjadi anak yg solehah jua.sakit2 mata pun sempat nk wish lagik kat acik...ini sudah satu pengorbanan besar nih...
hehe...
Moga cepat sembuh ..


E,
tima kasih... sok E bawak kue rayo ye...hehhe..


AL QUds Travel,
errr....err...free boley ka?


Shifu,
selamat hari raya jugak...
tak mo lah raikan musim ujan...
nnt basah....demam pulak...
saper yg syusyah???


Hazeleyed,
Mekasih.. salam pekenalan kat org Seremban nih...
Berkawan bia sribu..bekasih bia satu...heheh...welcome to lupekanje...err..bajet fofuler jek..



erna,
mekasih kak...smoga akak juga diberi anak2 yg berjaya dalam idup mereka di dunia dan di akherat..



Eiqa,
tima kasih atas doa dari kejauhan ini...
akak klu blh nk dia bjaya cam Eiqa nih..doakan ye..
Salam Eidul Adha dari tanah air tempat tumpah darahmu...

en_me said...

manisnyerrr.. ehehe

Kopi Suam said...

selamat hari lahir..semoga panjang umur dan murah rezeki selalu...amin

lupekanje said...

err...tima kasih atas doa utk anakanda acik nih..
udah abih pantang ka? baby n mummy sihat?

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-