Bagi acik....ianya memang bermakna... *tapi klu ikut tahun omputeh la.. Sebab hari ini... pagi ini, acik telah selamat melahirkan anak yang ketiga... yang bungsu...
Hazirah.... lapan belas (18) tahun yang lalu. Ia memberi erti sebab waktu ini lah acik pers taim dapat naik ambulan....dari umah kampung, ke Hospital Besar Seremban (sekrang dikenali sebagai hospital Tuanku Jaafar) ... hehe... tak fatot kan..
Alhamdulillah, ini anak, membesar bagai johan dan dikurniakan Allah tubuh badan, sihat dan lengkap sempurna segala anggota, dengan otak yang cerdas dan cergas dan telah membanggakan keluarga dari sekolah rendah lagi.... *tpi naper udah besar makin merosot? Makin malas nk capai kejayaan ekkk??
Harapan acik, Hazirah ini akan berusaha lebih giat, demi untuk tidak memiliki sesuatu keputusan yang bernama kegagalan... nanti sendiri yang sedih dan susah. Kelmarin, result PSPMnya telah keluar, dan Alhamdulillah, lulus untuk terus berjaya mempertahankan diri utk terus belajar di kolej matrik itu.. ....lulus yg hanya sekdar melepaskan dirinya.
Tak apa..lepas ni usaha lagi gigih... bukan untuk ssesiapa...tapi untuk masa depan diri sendiri juga.. kita, adalah tanggungjawab diri kita sendiri. Berusaha dan doa tidak dapat nak dipisahkan.... tanpa usaha, kejayaan tkkan jadi milik kita.
Tanpa berdoa, kita tiada daya upaya juga untuk mendapatkan kejayaan yang dicita dalam hidup ini. Kerana segalanya adalah dengan keizinan Allah juga. ini doa ummi buat Hazirah...
Selamat hari lahir...moga akan menjadi anak yg solehah, yg beriman dan bertakwa, ditunaikan segala hajat, dikasihi sekelian makhluk di bumi, dimurahkan rezeki, di kurniakan kesihatan yg baik sehingga akhir hayat, dijauhkan dari segala kejahatan dunia dan akherat..diberikan segala kebaikan dunia dan akherat, dipermudahkan urusan dan diberikan kejayaan dan kebahagiaan dunia dan akherat terutamanya...aamin.
Moga semua pembaca blog ini sudi mengaminkan doa acik nih...
selamat hari lahir utk hazirah semuga panjang umur murah rezeki dan di permudah kan segala urusan.. jadi anak yg baik...
ReplyDeleteacik..
boleh jadi calon menantu tu hehe
aminnnnnnnnnnnnnnnnnn~!
ReplyDeleteacik, solamat hari ghayo korban, ni kiro pengorbanan omak eh la ni sompono ari lahir anak eh. moh cik pokono lomang sebtang duo
Salam eidul adha acik!..
ReplyDeletehepi birthday kat anak acik tu.
Dia sebaya ngan anak sulung saya tuh!!
.
.
.
Makan lomang ingat kite...
salam aidiladha acik...
ReplyDeleteelamat Hari Raya Aidiladha, acik.
ReplyDeleteSemoga bahagia di samping yang tersayang.
Happy birthday Hazirah!
Semoga jadi anak yang solehah...
Sorry tak dpt taip banyak.
Sakit mata.
Love,
Sha.
amin...
ReplyDeleteMy Name Is E,
selamat hari raya..... jom raikan musim hujan
ReplyDeleteAss-salam acik.
ReplyDeleteSalam Eid Ul-Adha Mubarak. Selamat Hari Ulang tahu ke Sweet 18 anakanda Hazirah.
Semuga kita boleh bersahabat maya.
Salam perkenalan.
p/s kita pun orang Seremban.
Amiiiinnnn....akak mengaminkan doa acik..doa ibu untuk anak..biasenya makbulkan..selamat harijadi untok anak dare acik..semoga dia berjaya dalam pelajaran dan dalam hidup
ReplyDeleteslamat hari raya kak chah, n happy birthday jugak kat hazirah...
ReplyDeletezino,
ReplyDeletethanks...aamin
Calon menantu?? err...err.malu arrhh nk jadik besan zino..
Hanim,
Mekasih hanim..mano lomang kau...tawon ni rayo aji takdo lomang..sbb sambut kat putajaya...*err...last2, balik kamfung jugak..
Ashley,
tq...sebayo yo? samo karektor tak?
lomang tader....meh hantar satu..! *ado laiee ko?
sharamli,
salam eidul Adha jua buatmu...tq.
sha,
tima kasih..aamin...moga sha menjadi anak yg solehah jua.sakit2 mata pun sempat nk wish lagik kat acik...ini sudah satu pengorbanan besar nih...
hehe...
Moga cepat sembuh ..
E,
tima kasih... sok E bawak kue rayo ye...hehhe..
AL QUds Travel,
errr....err...free boley ka?
Shifu,
selamat hari raya jugak...
tak mo lah raikan musim ujan...
nnt basah....demam pulak...
saper yg syusyah???
Hazeleyed,
Mekasih.. salam pekenalan kat org Seremban nih...
Berkawan bia sribu..bekasih bia satu...heheh...welcome to lupekanje...err..bajet fofuler jek..
erna,
mekasih kak...smoga akak juga diberi anak2 yg berjaya dalam idup mereka di dunia dan di akherat..
Eiqa,
tima kasih atas doa dari kejauhan ini...
akak klu blh nk dia bjaya cam Eiqa nih..doakan ye..
Salam Eidul Adha dari tanah air tempat tumpah darahmu...
manisnyerrr.. ehehe
ReplyDeleteselamat hari lahir..semoga panjang umur dan murah rezeki selalu...amin
ReplyDeleteerr...tima kasih atas doa utk anakanda acik nih..
ReplyDeleteudah abih pantang ka? baby n mummy sihat?