Tuesday, November 17, 2009

Subuh itu...

Dingin subuh...pukul 4.00 pagi... dingin? kipas berpusing sahaja yang mendinginkan suasana aku hanya termangu... tak tahu kemana nak di tuju... tetiber terdengar suara tangisan...kesalan....rungutan mungkin... aku kira siapakah itu?

seseorang yang mengigau dalam tidurnya atau.... errr...aku takut gak nak kluar tgk. Anak perempuan ku di bilik sebelah... apakah ada seseorang yang menceroboh... mengapa2kan dia??? adeeeiihh...sampai ke situ aku mikir.. atau.. dot dot dot...sesuatu yang menyeramkan...bermata merah...dgn darah meleleh di mulut....mahu menakut2kan hakuh???..., menguji keberanianku??? Kemudian muncul di pintu... tekejut akuh.. si Nur Zayani... ummiiii...... spec kakak..... !!!! patahhhhh lagiiiiii..... !! Innalillahiwainna ilaihi roojiuunnnn..... errr...abihtu nk kata apa lagi??? Ni tah kali ke baper tah patahnya..

Esok petang, dia akan ke Perak lagi untuk urusan Final Year Project nya..tah ke sawah bendang mana pulak dia nak pegi kali nih.. Bagaimana la nak wat kijer kalu mata tk nampak...!!

Lagi sedih dlm keadaan ekonomi gawat skrg nih..... memacam hal pulak jadik.... huhu... tk dapek nak nolonggg... saper suh tk jaga bebetul spec tu...saper suh bawak tidur... ? Tak guna nak nyesal .. benda udah nak jadik... acik terus duduk menaip....

beberapa kali menderaf untuk entri esok... kalu cam orang dedulu, nak satu ream kertas acik 'kelomot' / keronyok dan campak ke bakul sampah... cam nak nulis novel rasanya. Tapi Entri tk gak jejadiknya. Serba tak kena. Gigih sungguh berusaha nak menghasilkan sesuatu artikel nih.... Tetiber acik dengar bunyik orang bersin. Yang ada dalam rumah ni hnya Nur Zayani dan acik. Yani bukan bersin macam tu.... bersin si Nurzayani ni ada tune tersendiri....... tpi bersin subuh ni cam bersin orang normal....haaaassssyummmmmmm...!!! ha..gitu..

 Acik keluar intai... betul ke si Yani ni yg bersin gitu...pelek pulak.. sebab memang dia yang bersin..Alhamdulillah, dia boleh bersin cam org normal gak....hehhe.. Tapi masa keluar mengintai, ... sesuatu berlaku... Dalam masa yang sama acik bukak pintu acik nak lihat siapa... Nurzayani pun sedang bukak pintu bilik si Shahmah dgn tujuan mencari baju.... acik terkejut sebab dia terkejut... sebab dalam bilik Shahmah ada orang..!!!

 Shahmah sejak hari Ahad telah keluar ke kolejnya di uitm seri iskandar, Perak bersama kawan-kawan se prektikalnya... jadi, biliknya sepatutnya kosong.... Tapi subuh ni ditemui seorang lelaki dalam bilik dia....

Saper..??? Saperr??? ++ ~ ++ ~ ++ ~ ++ ~ ++ ~ ++ ~ Cessss.... si Shahmah lerr..... tah biler mamat ni balikk..... taim semua orang dah tidor agaknya... eeeeeeeee..menterkejutkan sungguh!!! Dah... ader sejam lagi...nak sambung tido. Ilham ku makin terganggu sekarang ni klu taim nak nulis... ... jiwa kaco..

8 comments:

Erna said...

salam acik..pepagi acik buek n3 yng suspen pulak ni...dah la malam tadi tertengok cerrito hantu rayo kek tv..terkojut...acik tunjuk pulak mato merah.he he nasib dah siang...
acik kalau nak nulih pun buek deraf yo cik...nanti nak cubo buek pulak lah...kalau ado bondo nan cerito tu draf dulu...lopeh tu baru tulih kek sini kan...

lupekanje said...

salam erna..
dah ni je citer yg tepikir...dalam pueh2 memerah otak nak menulis...muncul lak kejadian sebenar ni...hehhe..

deraf kat sini je la kak ooii.. sesak2, taim koring idea, kuarkan citer kat draf blog nih...tkpun buatkan schedule, bila nk publish draf2 yg dah siap di edit tuh.. gitu je...hehe...ni skrg draf banyak...tpi cito yg hampeh..separuh jalan..tk sampai ati nk publish...huhu..

juk said...

memang la bila mendidik anak2 kita terpaksa menghadapi byk cabaran. Anak2 akak dah besar. anak2 saya semuanya pompuan, umur 2, 3 n 6 thn. terkadang tercabar kesabaranku. tapi sy byk2kan mengucap. Insya Allah semuanya akan selamat. Amin.....

zino said...

macam baca novel pulak.. suspen dan lucu hehe teruskan berkarya hehe

MY HEART said...

wooooo.. soram sojok den baco.. den memang pengocutt... fatut arr memalam tadek acik tak tido lagek ek.. rerupernyer...apakah??
wakakkaka

iina said...

ini namo ehh cito seram lawak hehehe ;)

my name is E said...

achik nieh buat suspen jer lar....teringat lak E tiome duk sepital dulue...eh, silap...time kat hostel dulue...macam2x citer dgr psl antu nieh...hee ;p


p/s : E pown pernah jugak kene kaco dgn benda2x alah camtueh...


My Name Is E,

lupekanje said...

salam juk.
ye betul..dlm mbesarkan anak..akan hadapi memcm ujian..Alhamdulillah...mereka membesar sempurna tanpa memberikan masalah yg rumit2 pada saya.



zino,
novel? manader...ni citer pendek je..huhu..tingin je tulis novell...tpi tk jejadik..



Eryn,
apakah apa??? hahah.... takut gak kekalau tetiber tgk ada lelaki tk di kenali tidur dalm rumah kita...haha..
mlm ni pun ada ni...tpi knkwan shahmah...citer mengong gak kan..haha



iina,
aha..err....acik ni fenakut gak taw..!



E,
Kat sepital ..eh...kat hostel mang saluu ada citer2 gini...tpi acik tak penah jumpa..

E penah kener kaco ke.....
ato E yg kaco mende2 alah tu? hehhe

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-