Sunday, March 13, 2011

Rosak sudah

Salam hari minggu buat semua.
Hari ni acik ni kembali memasuki alam cyber, menjejaki kembali ruangan blog yang sudah tidak begitu rancak seperti dulu lagi ni.  Alhamdulillah. Masalah yang PC usang acik hadapi, telah dapat diselesaikan. PC dah ok. Tak perlu fikir beli yang baru lagi. Walaupun usianya telah lebih seploh tahun..namun ia masih berupaya berkhidmat untuk acik.

Hmm...PC sudah OK. Waktu PC rosak, terasa bagaikan separuh nyawaku pergi. Kini, sesuatu yang lain, yang juga bagaikan nyawa acik, telah rosak pula. Video cam acik!! Maka separuh lagi nyawaku pergi...

PC mungkin senang diperbaiki. Tpi video cam ni? uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

Rosaknya ketika di penghujung umrah dan ziarah acik di Madinah. Tiba-tiba je tk boleh nak ditutup cover tape nyer...ye...guna tape..ni model lama dulu.  Retinye...lepas ni, semua rakaman dalam tape udah tidak dapat nak di view lagi..sbb tidak ada sudah player nya..itu yang lagi sayang bila dipikir2kan.
Saper tau? ada tak agaknya jual lagi video cam pesen lamo nih? seken hen pun tk per la...janji bulih mainkan tape2 memori daun pisang acik nih.

Camana pun, acik nak terai gak antar kidai untuk repair.. Moga masih bulih diselamatkan.

Sekian update untuk hari ini.  Tunggu..cerita2 baru dalam masa terdekat nih...*maklumla...org baru dapat PC, besemangat!!

4 comments:

  1. Acik..cuba2 la repair cik..mana tau boleh kan.
    akak belum hantar lagi kekedai..akak punya laptop ni..kalau hantar sekarang..harus la..tak mengadap akak..tak de blog..tak de fb la jawab e..tapi nak kono hatar yo ni..dah selalu mati tongah jalan..tiba2 yo biru..

    ReplyDelete
  2. Acik, akak pun handycam yang fesyen lama,guna tape. nak guna malu sebab yang sekarang semua mini-mini. Video yang dirakam pun tak ditransfer oada CD. Tapi okeylahlah, berfungsi.

    ReplyDelete
  3. alahai...abeh sumer rusak! isk!!! penat la kan cik kan, tetambah barang2 yg kita sayang sangat tu tetiba rusak/ilang, rasa cam tadek semangat terus...isk!!

    owhhh..acik gi umrah ek? beshnye cikkkkkkkkkkkk!!! bila la nak jumpa acik lagik ek? rindu btoi laaa

    ReplyDelete
  4. kak erna, klu blh, mmg nk repair jugakla..tpi takut jdik cam yg memula dulu, hancus, lansung tk leh gna dibueknya.
    pc acik salu mati tongah jln gak kak. Poning kawan kat TTJ tu ncarik punco eh..last2 dio antr kek lowyatt,tkr ic pwr, tkr kipas eh...maka Alhamdulillah...elok dah.

    kak nora,
    tu lah dia. Klu bfungsi lgi tk per la. Klu tidak, apo acik nk buek kan dgn tape yg bebanyak ni...kok tk ada player nye...sepruh mmg dah msuk kat cd..yg sparuh lgi tu...sayang..yg kosong lgi pun ada ni...adeyyhh..

    tipah,
    wahhh...lamo tk nmpak tipah kat blog.
    betui pah...sparuh nyawaku peregi bila kamera kesygn acik ni rusak.
    a ah..pegi atas rezeki org..hehe..Alhamdulillah, Allah sudi menjemputku. Nnt klu tipah men boling lgi, panggey la acik...winduuu sgt gak kat tipah.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...