Wednesday, March 23, 2011

Ummu Qittun

Memandangkan tetiba hari ni tak ada idea nak update blog, acik copy je gambar 2 ekor kucing kak Talhah acik ni...
Comelkan...!

Masa kecil2 dulu, acik selalu gi memain kat rumah rumah akak ni.  Emak dia acik panggey Onda Yam.  Sangat memanja kan acik dedua beranak ni...mereka penyayang amat pada kanak2 comel cam acik.  Onda dah meninggal lama dah.  Al Fatihah buat Onda.

Sementara kak Talhah dah duk kat Saudi, lepas bertemu jodoh dengan orang sana.
Sifat penyayang kak Talhah, bukan hanya pada manusia.  Tetapi ditumpahkan juga pada makhluk Allah bernama kucing ini.  Lihatlah, betapa istimewanya kedudukan kucing ni di rumahnya.

Untungggggg kau kucing...sib bek kak talhah ni tk jaitkan baju utk kucing ni skali..hehe...jgn marah kak talhah ye...gurau2 manja je...heheh..
Yang istimewanya lagi, kucing2 ni reti bahasa....ikut je arahan tuannya.  Kalu suh tdo, belari2 memasing gi kat tempat tidur memasing....  so cute !! MasyaAllah...



Gambar cedok dari Facebook.  Mintak izin ye kak Talhah..
Moga kak Talhah dan keluarga di rahmati Allah sentiasa.  Amat besar pahalanya memelihara dan menyayangi binatang kesayangan Rasulullah nih...selagi kita tidak menganiaya binatang2 ni.

'Ummu Qitton' ...hmm..teringat acik pada sorang teman waktu mengaji dulu, yg suka sangat kat kucing, hinggakan kami gelar dia Ummu Qitton gitu..

5 comments:

  1. cik, somalam maso drive akak nampak sekor kucing tongah monggeletek ateh jalan baru lopeh kono gelek. Tak sanggup nak mandang e do. Nak turun alihkan ke topi pun tak sanggup. sian kek dio.

    ReplyDelete
  2. sey tak ghoma kucing tapi takdo la bonci. cumo ghimeh sikit la time dio ngiau2 tu. hehehe.

    ReplyDelete
  3. alalala..comeinye diorg nei..panndai pilih tpt tido..heheh..;)

    ReplyDelete
  4. acik..akak tak ponah bolo kucin..tapi suko tengok kucing yang comel2 tu..
    tapi maso dok kampun ado bolo kucing arwah bapak yang bela..

    ReplyDelete
  5. kak Pah, ngeri klu tgk kucing eksiden..

    Tijah,
    Pada yang goma kucin, ngiyowan tu adalah hiburan...acik suko bolo kucing, anak2 pun suko, even Shahmah yang baran tu pun, biler ngadap kucing, dia jadi sgt gentleman..heheh

    Didot,
    Aha...well trained cat... Tuannya pandai didik tuh...kucing pun pandai jaga disiplin.

    Kak erna,
    Bolo kucing kalu, kena rajin dan banyak bersabar..namun ia amat menghiburkan...peneman di kala sonyi..hehe
    Sib bek kat kuarters ni tk blh bela kucing, kalu tk, dah banyak yang acik bolo.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...