kekadang ada benda yang jauh, tapi kita rasa dekat...
dan ada yang dekat, kita rasa jauh sangat.
Sebab tu ada peribahasa mengatakan, Kuman seberang laut kita nampak...
Gajah depan mata kita tak nampak.
Muhasabah diri akan mendapati bahawa kita terlibat secara tidak langsung, dan kita terpaksa akui.
Banyak perkara yang di depan mata kita, tapi kita buat-buat tk nampak. Tapi kita pergi mencari sesuatu yang jauh pulak.
Contohnya, kita mencari pahala membantu orang di luar negara, sedangkan dalam rumah kita pun ada yang memerlukan bantuan kita, tapi kita tk bantu...
Kita kesian pada orang di seberang laut sana, tpi kita lupa rakan taulan sekampung kita.
Kita berjabat tangan dengan seorang yang tiada kaitan dengan kita....sebaliknya kita memutuskan tali persaudaraan sesama saudara mara seagama, sebangsa kita.
Kedepekkkk!!!! Kita menepuk air di dulang, lalu tepercik ke muka sendiri.
Cukuplah...jangan lagi main tepuk2 air tu...pedih mata nanti terpercik air.
Buat sahabatku, Intan Rozaina....moga cecepat sembuh matamu...aku pasti menderita tanpamu di pejabat ini.... kerna, selama itu jualah...kerjamu kan menjadi kerja ku jua....andai uwang jota-juta yang ku catatkan dalam waran itu milikku..aku tak kisah lah kalu kau cuti sakit lelama pun..lebih lama, lebih aku gumbira....
Tapi, ia bukan uwangku.....ia bukan juga Ahmad Albab yang punya....ia kontraktor yang punya !!!!
tulungggggggggg...!!!
*ilham stress di kantor.
Thursday, March 24, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
Bab2 memutuskan silaturrahim ni yang susah nak cakap kan?
ReplyDeletekah...kah...kah...
ReplyDeletenak buek camno kak.akak kan nadi unit bajet....
ReplyDeleteKak Pah,
ReplyDeletetu yg kita tak nak...tpi salu jadik sebab mazmumah kita.
juju,
golakkan acik yo...tak per..sib bek pujuk balik kat komen ke2 tuh..haha...ye...tanpa intan, saper lah unit bajet nih..bila tader intan, acik lak jadik nadi nya ye...hehehe...nadi yg idup sogan mati tk maun deh...