Bingit telinga bila pagi-pagi lagi bunyi orang mendrill besi kat tingkat atas bangunan kuarters /apartment yang acik tumpang berteduh nih.
Ada ke patut buat kerja yang mengganggu penduduk lain, pada hujung minggu, masa insan2 yang letih bekerja sepanjang minggu ni nak berehat?
Amatlah baran rasa hati ni. Dahlah jiwa agak kaco bilau sikit. Tambah pulak lagi dengan bunyik2 yang amat mengganggu gugat hidupku di pagi yang diharapkan dapat menceriakan minda ini.
Lalu ku pasang lagu-lagu retro kegemaranku kuat-kuat. Dalam bilik sepiku ini...
Aaaaahhh....damai seketika...tak ada lah nak marah dengan bunyik mendrill tu...tpi bunyik tu kekadang melawan tokey gak...lalu aku kuatkan lagi dario ku dengan kuasa tinggi lagi...huh...
Gegendang telingaku yang sakit jugak.
Nassier Wahab, Saleem iklim, Aishah, Ramlah Ram, P.Ramlee....semua aku panggil untuk cover bunyik mendrill itu.... adeyyiihh....letih gak diorang menyanyi...maka aku tulun nyanyi sama....errr..
Sekian. Luahan tensen di pagi minggu yg kaco ini.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
adui cik. ekau baru hari minggu yo cik. akak ni dah bebulan donga bunyi drill, bunyi buldozer, bunyi lori, bunyi ketak ketuk, bunyi mesen simin bala..bla.. dah naik meroyan dah ni.kitorang punyo tompek paking keto kek dopan pagar tu pun dah kono konker.
ReplyDeleteaiyo cik...org hr minggula nak rest sedap2 kan...ni ado lak bunyi2 tambahan huhuhu
ReplyDeletepsstttt saya dh send invitation...xtau acik dpt ke lom psl line sini sejak 2 menjak biol sket...manjang error...kot xdapek roger den balik yo kek mimimuhamad@yahoo.com
kak pah
ReplyDeletehehe...camni ruper2nyer yg kak pah rasa..goram betul kak..raso nk pepicit je org yg momokak tu..
kontrol2 je marah ni..
Ms Lilies,
acik dah dpt...tpi acik tersilap bagi email...hehhehe...ni lah akibatnya banyak bona email..
nnt acik emailkan yg betul nyer ye... tungguuuu...thx.