Sunday, March 27, 2011

Pagi minggu yang kacau

Bingit telinga bila pagi-pagi lagi bunyi orang mendrill besi kat tingkat atas bangunan kuarters /apartment yang acik tumpang berteduh nih. 


Ada ke patut buat kerja yang mengganggu penduduk lain, pada hujung minggu, masa insan2 yang letih bekerja sepanjang minggu ni nak berehat? 

Amatlah baran rasa hati ni.  Dahlah jiwa agak kaco bilau sikit.   Tambah pulak lagi dengan bunyik2 yang amat mengganggu gugat hidupku di pagi yang diharapkan dapat menceriakan minda ini.

Lalu ku pasang lagu-lagu retro kegemaranku kuat-kuat.  Dalam bilik sepiku ini...

Aaaaahhh....damai seketika...tak ada lah nak marah dengan bunyik mendrill tu...tpi bunyik tu kekadang melawan tokey gak...lalu aku kuatkan lagi dario ku dengan kuasa tinggi lagi...huh...
Gegendang telingaku yang sakit jugak.

Nassier Wahab, Saleem iklim, Aishah, Ramlah Ram, P.Ramlee....semua aku panggil untuk cover bunyik mendrill itu....  adeyyiihh....letih gak diorang menyanyi...maka aku tulun nyanyi sama....errr..

Sekian. Luahan tensen di pagi minggu yg kaco ini.

3 comments:

kakpah said...

adui cik. ekau baru hari minggu yo cik. akak ni dah bebulan donga bunyi drill, bunyi buldozer, bunyi lori, bunyi ketak ketuk, bunyi mesen simin bala..bla.. dah naik meroyan dah ni.kitorang punyo tompek paking keto kek dopan pagar tu pun dah kono konker.

Ms.Lilies said...

aiyo cik...org hr minggula nak rest sedap2 kan...ni ado lak bunyi2 tambahan huhuhu


psstttt saya dh send invitation...xtau acik dpt ke lom psl line sini sejak 2 menjak biol sket...manjang error...kot xdapek roger den balik yo kek mimimuhamad@yahoo.com

lupekanje said...

kak pah
hehe...camni ruper2nyer yg kak pah rasa..goram betul kak..raso nk pepicit je org yg momokak tu..
kontrol2 je marah ni..

Ms Lilies,
acik dah dpt...tpi acik tersilap bagi email...hehhehe...ni lah akibatnya banyak bona email..
nnt acik emailkan yg betul nyer ye... tungguuuu...thx.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-