Tuesday, March 29, 2011

Dinihari

Bila dinihari begini...acik tetiba rsa perut perlukan sesuatu untuk diisi.

Petang semalam acik gi trening badminton. Selepas bermain, dengan geng badminton opis ni, Nurul dan Linda, telah memakserelakan acik mengikut mereka gi makan-makan kat Taman Warisan yang lokasinya tidak brpa jauh dari gelanggang badminton tersebut.

Nurul berpuasa sunat sebenarnya. Sebab itu, dia mengajak kami menemankannya berbuka puasa.

Alhamdulillah...kami makan nasik ayam sementara Linda menikmati Bi hun sop.  Terima kasih Nurul sbb belanja kami makan..moga bertambah murah rezeki..

Tapi selera tidak berapa tajam petang itu..ehh..petang ke? Malam dah pun.
Macamana selera nak tajam...baru lepas berhempas pulas main badminton tadi tu.. Badan letih bangat..!!
Gambar masa main kat Bukit Jalil tahun lepas.
Jadi, masing-masing makan pun tak habis.  Yang habis, air je....rasa nak pegi refill je lagi masa tu.
Mungkin sebab tu jugak hilang selera makan.  Terlalu banyak minum air...!

Sebab itulah agaknya, subuh2 gelap ni acik rasa lapar semula.  Teringat, sebelum balik dari Taman Warisan tu, anak dara acik kirim beli satey....misti ada lagi nasik impitnya kat dapur...Kononnya...acik pesan kat anak acik tu, jgn buang nasik impit yang tak habis tu.  Nanti bulih bawak bekal sarapan kat opis sok.  Nampak nya hasrat tk kesampaian la...hihiih.

Moral of the story:
Lenkali lepas bersukan, jangan terus gi makan...pehtu, jangan la duk pesan makanan yang pepedas...
Camner bulih nasik ayam tu pedas gaknya...aduiiiihh..

**********************

Memang hari Isnin nih, Hari Orang Belanja Sedunia. Alhamdulillah...rezeki jangan ditolak...bala jangan dicari.
Tengahari tadi, Cik Azi ajak pergi makan kat Bangi.  alahai...tringin bona dio nk gi makan lagi kat Limau Nipis tu ha. Pastu katanya dia nak belanja acik makan. Acik mana lah penah makan kat situ lagi.  Jarang sangat nak sesajer nak gi makan kat kedai nih.  Kecuali orang ajak la.

Rupa-rupanya kedai yang selalu diperkatakan dik kawan-kawan kat opis ni, menghidangkan pelbagai makanan dan yang paling istimewa, ikan bakar, sotong bakar....dan entah apa2 yang bakar tah lagi.. DAN...air limau spesel nya...
Ini lah roman eh air limau nipis special tu. (ambil dari blog saper tah ni..tq ye) *semenjak kamera rosak ni, smua gamba kena pinjam dari tempat orang je...huhu.
Itu yang cik Azi ni sibuk nak suh acik rasa.  Sodap gak kan....Mekasihlah cik Azi..moga Allah murahkan rezeki, dan berikan segala kebaikan buat Cik Azi...sok-sok kalu nak gi makan lagi, bagitau acik yo...acik bulih yo jadik drebar...hehe.
Errr...sebenarnya acik ni bukanlah pengkritik makan yang bagus.  Yang acik tau, kalau time lapar tu, semua yang ditelan, semua sodap yo...tapi kalu perut kenyang, sedap macamana pun, acik akan kata ..biasa je...
Sebab tu lah agaknya, anak2 acik tk penah puji acik masak sedap ke idak.  Sebab diorg pun centu gakla.  Kalau lapar...smua licin. 

**********************************

Hari Jumaat aritupun, ada kawan belanja.  Ala...si Siti yang acik koba an nak bersanding aritu.. Kenkawan paw dio..suh blanjer makan kek Kenny Rogers...
Apa lagi...orang ajak...ikut je lah..kang klu diorg tak ajak...abih smua hati jantung peparu kecit...kann...hahha.
Mekasih Siti yo...moga Allah murahkan rezeki... amacam kaki yang tekehel tu? boleh berjalan naik pelamin semalam ke?
Eh..panjang pulak dah cerita...tdi asalnya nak cerita pasal kelaparan di subuh hari...ni dah citer Hari Belanja Sedunia lak...yelah..
perut dah kenyang...hati dah senang.......errrkk..Alhamdulillah..
Nak sambung tidur semula...sompek lagi mimpi pegi Brunei balik hari ni...

8 comments:

caHaYaKuntuM said...

haha akak bangun awai atau terbangun,.

owh~bt bekpes ehk?

rosdiana said...

dah balik dari brunei ke belum ni acik? hahaha~

Ms.Lilies said...

mcm menarik air limau tu cik...lain dr yg lain

en_me said...

sodappnyer air limau tewww.. ehehe

lupekanje said...

Cahaya kuntum,
Rasa2 eh, acik terrrbangun kot...sobab tak selesa..lom mandi lagik...ahaks..

Ros,
Acik pegi balik ari je...malam ni nak pegi lagi...mlm tdi tengah jalan feri tenggelam...haha.

Ms Lilies,
Mmg lain...sodap gak la...kono pogi raso tuh...
tpi klu minum, kono perabih...sobab mahal bona, reger samo ngan lobih 5 cawan air nescafe kat cafetaria opis nih..heheh

lupekanje said...

en me, waaahh..lama tk nmpak...enme ittew apa kaba...?

DIDOT said...

kak..air tuh mmg sedap giler kan??..terbaik dr ladang..heheh..;P

lupekanje said...

a ah..betul Dot..nnt kau blanjer akak ehh...hehhe..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-