Wednesday, September 10, 2008
Pos yg buhsan
Hari ni hari yang ke 10 puasa. Tak bnyk yang aku buat untuk menambah amal ibadah yang tidak sepatutnya berlaku camni memandangkan peluang datang sebulan sahaja dalam setahun. Tahun hadapan belum tahu lagi aku masih berpeluang melalui bulan Ramadhan ini.
Semalam dan hari ini aku berbuka pose sorang diri. Senang. Tak pikir nak makan apa pun. makan jer apa yang ada.
Gulai tempoyak yang aku beli ari ahad aritu masih ada dalam peti ais. Aku panaskan je. Tak payahlah aku pening2 nak pikir nak masak apa. Goreng ikan, sayur sikit, masak nasik...udah. Life is very simple. Nak pegi belipun aku tk mikir. Aku paling tk suka dengan trafik jem yg sudah semestinya waktu petang2 sebelum buka puasa. Janji, masa buka, aku ada benda yang nak aku makan.
Agak sebab aku dah tua, aku tk memilih untuk makan. Aku makan apaje yang ada.Buah kurma Telur ada, ikan masin ada. daging pun ada. Beras ada. Cukuplah untuk menyambung hayat aku esoknya.
Opp..lupa nk bagitau perkembangan ikan2 acik tu ha...arini banak 11 ekor lagi...tapi mati 2 ekor. Ikan bunting sulung pulak yang mati tuh...huhu...sian...
Dah aku asingkan anak ikan tuh...takut dimakan ikan lain. Lelama penuhlah umah aku dengan anak2 ikan guppy ni..huhu...
dah lah...buhsan kan...sebab ati aku tk senang skrg ni. Ilham dah lari. Ada banyak yang aku nak criter...tapi aku tk blh nak mikir. Masa2 camni, acik prefer gi baca blog ong lain. Gi tengok kuih2 kt blog yg ada gambar kuih2.....yang berasap2 tuh...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
saya dah mula rasa cam malas je nak masak la Acik..ehehehe
ReplyDeletekuih gayo la pulakk..huhu
ReplyDeleteAchik.. sya minggu ni betul2 rajin memasak balik rumah terus memasak..
ReplyDeletesempat balik masak ye... acik masak..sebab bazaar jauh...jalan jem...tpi klu bazaar kt bawah rumah...maun boli je hri2...heheh
ReplyDeleteikan koi ker? 2 hari ni, sebab boring ptg2 tunggu berbuka puasa menyempat tengok citer sicecep tuuu..hahahaahh lawak gilerrr, emak dia tangkap dan gorengkan ikan koi........
ReplyDeletebela laa ikan terubok!
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteikan guppy...sok sok nk bela ikan jaws....uwaaaaaaahh
ReplyDeleteikan terubok yg bagi aritu tk abih masak lagi...heheh..masak apa lagi sedap??
This comment has been removed by the author.
ReplyDelete