Sunday, June 15, 2008

Merepek

Aku baru balik dari Port Dickson...pecaya atau tidak....semalam aku pegi...pagi ni aku balik!! Dengan Cik Ida. Kami bedua hari kemaren (kul 10mlm) dok mikir....camner nak ilangkan tensen.

Aku tensen dgn masalah2 aku..cik Ida pun ngan masalah program dia. So, cik Ida kata kat aku pd kul 10 mlm semalam. ..jom kak...kiter pegi Port Dickson. Aku aper lagi, besiap dlm masa 5 minit.... beach...here we are..

Masa kami sampai, air laut dah mula nak pasang..semakin lama, air semakin naik. Aku sempat melontar joran bersama umpan, mancing ikan di pergigian pantai..tpi tk dapat sekoq pun... cik ida dok merenung laut sepanjang se jam masa di pantai tdi..

Dan pukul 2.25 pagi hari ini, kami sampai semula di Putrajaya...keletihan... aaahhhh..aku ngantuk sgt..tk leh nk kutuk mengutuk kat sini arini.

4 comments:

dizz said...

uihhhh... picnic express ka? dasat!
isk isk kalau kteh kena plan setahun sebelum baru jadi ahaks...

tapi syok gak picnic spontan cam tu yek, kalau plan kadang tak jadi.
awatnya dok tension apa? peksa ka? hal studi anak2 cen dah selesa dan jln sgtlah clear, tak mcm kteh dok blurrrrrrr dan berbelah bagi tolonnnnnnn.

lupakanje said...

heheh..mang best sudden plan centu.
best smpi terus nk catit kt blog..pehtu senggok2...salah taip.

Ayu said...

Salam ziarah kak...
thanks dtg blog saya :)
waduh waduh syoknya gi PD.. eh bukan ade karnival ke kat Teluk Kemang? hmmm ke waktu tu dah tutup karnivalnye? hehehe

lupakanje said...

hihi..karnival aper, smpi PD jer dah pkul 11.30mlm...teruih lepak tepi pantai dlm gelap tuh...tgk ombak...tgk bulan sekerat...kutip batu nk masuk kt aquirium..(sib tk tekutip emas ketul..hahaha..)dah puas, dlm sejam je...teruih balik...otw nyanyi lagu koncong...telelap org sebelah...hahha..best gak sesekali wat gini..thx ayu.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-