semalam hari gaji bagi kakitangan awam. Aku tk ikut kuar cam member2 yg lain...cam biasa, aku suka duk diam kat tempat aku, melayan pasaan yg serabut manjang.
Yang lelain bertebaran di muka bumi Putrajaya ni, menyerang terutamanya kubu utama musuh...iaitu...Alamanda.
Dan memang tk penah jadi, katanya, terlalu ramai orang yang beratur q, nak kuar duit...Nampak sangat impact dari kenaikan harga minyak, smua orang kehabisan duit...betui ka???
Sibla aku tk kuar sama beratur kat situ...mesti nnt aku masuk lewat ke pejabat. Aku senornya plan nak pegi pepetang nanti, lepas waktu kije.
Aku dah bgitau Shahmah, petang nnti kita gi Carrefour, beli meja yg offer tu...untuk kegunaan Shahmah. SIan lak aku nengok dia 'menjalar' atas tikar, menggunakan laptop dia...tak pun dia ceroboh bilik kakak dia utk guna meja kt bilik tuh. Pastu dia akan buat sepah kat bilik anak dara tu, maklumlah tuan dia tk balik2, tgh sibuk uruskan mnggu orientasi pelajar UPM...adik dia pun lagi la payah nak balik....sbb bukan cuti sekolah.
Itu yang tiap kali kakak dia balik....bising dia membebel sbb jumpa memacam 'barang' yang menggelikan dia, kat atas meja belajo dia tuh...Shahmah la punyer kijer tuh...
Sambung citer tdi...tepat 4.30 ptg, aku punch card (salu telupa..) turun ke basement nk gi amek keter. Sampai di basement, aku ngan Shahmah tekejut sbb ada keter lain melintang depan keter kami..parking haram....huhu...kami tunggu bapak lah lamanya...tk ada gak tuanpunya keter tu turun.
Akhirnya lalu sorang jejaka hensem, tgk gelagat kami...dan dia ternyata kenal dengan tuan punya keter unser tu..Alhamdulillah...dia call tuan/puan kereta tu....jadikan cerita...aku kenal la pulak kat dia tuh...jiran satu blok rupanya...huhu...tak jadi aku nak marah kat dia...sbb tk reti2 lepaskn handbrake kalu nak parking depan keter orang.
Biler dia dah alih keter tu....baru la aku ngan keter cik ida yang juga trperangkap tuh dapat lepas kuar...tapi gitu lah, masa dah terbuang lama kat basement tu. Lalu aku batalkan niat nak ke Alamanda beli meja...akhirnya aku hanya balik rumah dan berehat ajer kat rumah.
Petang tadi, Khamis, baru aku dpt gi alamanda dgn Shahmah.
Tapi stock meja tu plk dah habih...last2 aku merayau jer lah..,..sok baru barang sampai...
adoi...ngantuk mata acik..dah la tu..punggung aku sakit nih....tadi jatuh tangga....adoii....sib maria halang aku...klu tak, aku ski smpi bawah tingkat tuh....hahah..
Wassalam
Friday, June 27, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
klu gaji da masuk mesti trus agihkan duet nk byr bil air, letrik, sewa umah, bil tepon, duet minyak & sbgainya dulue...tolak duet dapur, duet lanja anak bagai sumer..last sekali baki yg ader walaupun hny rm10 tue, bru lah duet belanja kita...kene tgu lagi gaji bulan depan masuk plak...
ReplyDeletep/s : time ujung bulan shopping complex msti penuh..time tgh bulan, rmai pula yg berpuasa..hehehehe
My Name Is E,
isk..budak eka ni...abih diselebetnya ntry lelama acik ha..
ReplyDeleteiyer eka...
yang fenting...bil2 tuh dilangsaikan dulu...pehtu bru mikir beli mende lain...cipot pun cipot la kannz..
nak nyibuk jugak..hehehehe
ReplyDelete